ویندوز 10

ویندوز 10 اپلیکیشن‌های جدید فیس‌بوک و مسنجر دریافت می‌کند

شاید به خاطر داشته باشید که مارک زاکربرگ، مدیرعامل شبکه اجتماعی فیس‌بوک، در اکتبر سال قبل اعلام کرد که توجه خاصی به ویندوز 10 دارد. از آن زمان اپلیکیشن‌های متعددی توسط فیس‌بوک برای این سیستم‌عامل طراحی شدند که تاکنون در حالت آزمایشی قرار داشتند و امروز بالاخره در دسترس عموم قرار گرفتند. با مشروح خبر همراه ما باشید.

اپلیکیشن اختصاصی فیس‌بوک و پیام‌رسان آن به ویندوز 10 رسیدند

هم‌اکنون دو اپلیکیشن فیس‌بوک و مسنجر برای تمامی کاربران ویندوز در دسترس هستند. این دو اپلیکیشن جدید در ویندوز 10 شامل تمامی قابلیت‌های نسخه‌ اندروید و iOS هستند. از جمله این موارد می‌توان به استیکر‌ در نظرات، عکس‌العمل‌ها، ستون جداگانه برای یادآوری‌ها و… اشاره کرد. علاوه بر این یک مرورگر درونی در اپلیکیشن فیس‌بوک ویندوز 10 گنجانده شده است که از رویداد‌های پخش ویدیو زنده پشتیبانی مناسبی دارد؛‌ البته این قابلیت هنوز به سرویس فیس‌بوک اضافه نشده است و باید در این زمینه کمی صبر کنیم.

ویندوز 10

پیام‌رسان فیس‌بوک در ویندوز 10 در حال حاضر شامل قابلیت‌هایی نظیر نوتیفیکیشن‌های دسکتاپ، مکالمات گروهی، به اشتراک‌گذاری تصاویر، استیکر‌ها و… است. قابلیت تماس صوتی و تصویری، پرداخت‌های آنلاین، ثبت تصویر و ویدیو درون برنامه هنوز در دسترس نیستند اما مطمئنا در به‌روزرسانی‌های آینده فعال خواهند شد.

با اینکه هر دو اپلیکیشن امروز رسما برای کاربران ویندوز 10 منتشر شدند، اما هنوز خبری از نسخه مربوط به ویندوز 10 موبایل نیست. فیس‌بوک اعلام کرده است که نسخه‌های موبایل این دو اپلیکیشن را در ادامه سال جاری ارائه می‌کند.

تجربه نشان داده است که ارائه کلاینت‌های رسمی برای دسکتاپ می‌تواند در استقبال کاربران از آن سرویس تاثیر به سزایی بگذارد. به همین دلیل است که سرویس‌هایی همچون وایبر، تلگرام، واتس اپ، لاین و… اپلیکیشن‌های مخصوص این پلتفرم را نیز طراحی کرده‌اند. با اینکه فیس‌بوک در این زمینه تاخیر قابل توجهی داشته است، امیدواریم معرفی این دو برنامه بتواند کمک شایانی به کاربران در استفاده از این سرویس پرطرفدار بکند. نظر شما در این باره چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*