آیکان سیتی

تماشا کنید: پروژه آیکان سیتی مکانی جدید برای گردشگران دبی

رویا تبدیل به واقعیت شد، دبی از یک بیابان خشک به سرزمینی خرم و شگفت‌آور تبدیل شد. جان گرفتن دبی با ساخت و ساز آغاز شد و شعار حاکم این سرزمین «بسازید مردم خواهند آمد» بود. همان‌طور که می‌دانید دبی دارای مکان‌های تفریحی و سرگرمی‌های بسیاری است، از هتل‌های پنج ستاره با خدمات علی گرفته تا پیست اسکی در این شهر گرم، البته برج‌های زیبا را هم نباید فراموش کرد، برج خلیفه اکنون بلندترین برج جهان است. اکنون به‌تازگی پروژه جدیدی در دبی تحت عنوان آیکان سیتی (Aykon City) آغاز شده، این پروژه شامل شش برج است که تمامی نیازهای بازدیدکنندگان را برطرف می‌کند.

پروژه آیکان سیتی در مجموع 3.7 میلیون متر مربع بوده که به کانال خلیج تجاری متصل شده است. گروه املاک DAMAC سازنده این بنا هستند و امیدوارند که پروژه عظیم آیکان سیتی به یک نماد معماری در خط افق دبی تبدیل شود. این پروژه در جاده اصلی شیخ زاید که در اصل راه ارتباطی بین دوبی و ابوظبی است ساخته می‌شود.

آن‌طور که پیدا است هزینه ساخت کانال دبی 7.4 میلیارد درهم برابر با 2 میلیارد دلار برآورد که 372000 متر مربع را پوشش می‌دهد. مجتمع all-suites شامل 80 طبقه بوده که در اصل یک هتل تمام عیار با خدمات مختلف است. ساختمان 63 طبقه سرویس خواب، ساختمان 60 طبقه آپارتمان، برج اداری 65 طبقه و دو برج سوپر لوکس پروژه آیکان ستی را تکمیل می‌کنند.

قسمت فروشگاهی مشترک و نهارخوری در بین ساختمان‌ها قرار گرفته و فضای سرگرمی تفریحی این مجتمع شامل استخرهای شنا، استخر آبگرم، یوگا، باشگاه، ساحل، کافه‌ها و رستوران‌ها می‌شود. البته بخشی برای تجارت‌های آزاد هم در نظر گرفته شده که سرمایه گذاران می‌توانند ایده‌های خود را در آن اجرا کنند.

همچنین در این پروژه برای اولین بار جاذبه گردشگری جدیدی ساخته می‌شود که تقریبا سبک سقوط آزاد را دارد. البته جزئیات این طرح توریستی هنوز مشخص نشده، اما آن‌طور که پیدا است در طبقه 78 آماده می‌شود. علاوه بر پروژه عظیم برج‌ها جنبه‌های تفریحی زیادی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده و شاید طرح سقوط آزاد رو به نمای جاده شیخ زاید باشد، شاید هم یک بالکن دید باز برای تماشای اطراف باشد.

همچنین آیکان سیتی تجربه فوق‌العاده‌ای را از نمایش پانوراما شهر دبی به بازدیدکنندگان می‌دهد. ساخت و ساز این پروژه در طی چند ماه آینده آغاز می‌شود و احتمالا تا سال 2021 تکمیل شود.


پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*