هواوی میت بوک ایکس پرو و میت بوک 14 جدید

معرفی و بررسی اولیه لپ تاپ های هواوی میت بوک ایکس پرو و میت بوک 14

نسل جدید لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو (Huawei MateBook X Pro) و هواوی میت بوک 14 (Huawei MateBook 14) در نمایشگاه MWC 2019 معرفی شدند. در ادامه با مشخصات فنی، قابلیت ها و قیمت لپ تاپ های جدید هواوی بیشتر آشنا شوید.

زمان به‌روزرسانی فرا رسید. پس از معرفی لپ تاپ هواوی میت بوک 13 جدید در نمایشگاه CES 2019، حالا نوبت به معرفی برادرهای بزرگ‌تر آن، هواوی میت بوک ایکس پرو و میت بوک 14 جدید در نمایشگاه MWC 2019 رسیده است. هواوی میت بوک ایکس 2019 فقط از نظر سخت افزاری بهبود پیدا کرده است، در حالی که میت بوک 14 یک عضو جدید برای خانواده‌ی میت بوک‌ها است. میت بوک 14 بر روی عملکرد متمرکز است، در حالی که سازنده برای مهار قیمت آن قید حضور برخی قابلیت‌های دو عوض دیگر خانواده در آن را زده است.

هواوی میت بوک ایکس پرو 2019

با میت بوک ایکس پرو آغاز می‌کنیم. طراحی دست نخورده باقی مانده است. وزن و ابعاد آن نیز همینطور، اما این لپ تاپ در زیر قاب، به‌روزرسانی جذابی را دریافت کرده است. ما آخرین نسل پردازنده‌ی اینتل را می‌بینیم که با یک کارت گرافیکی Nvidia همراه خواهد بود.

هواوی میت بوک ایکس پرو و میت بوک 14 جدید

به طور دقیق، هواوی میت بوک ایکس پرو پردازنده‌های Core i7-8565U یا Core i5-8265U را به خدمت گرفته که ارائه کننده‌ی سرعت کلاک بیشتری از نسل‌های گذشته بوده و در مصرف انرژی آن‌ها نیز تجدید نظر شده است. کارت گرافیکی مجزای این لپ تاپ نیز به گزینه‌ی بهتری تبدیل شده است. هواوی در مدل جدید کارت گرافیک GeForce MX 250 GDDR5 VRAM با ظرفیت 2 گیگابایتی را جایگزین مدل MX150 GDDR5 VRAM کرده تا عملکرد بهتری را ارائه کند. پیکربندی‌های حافظه‌ی هواوی میت بوک ایکس پرو جدید نیز شامل 8 یا 16 گیگ رم و 256 یا 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی PCIe NVMe SSD می‌شود.

یک نمایشگر 13.9 اینچی با وضوح 3000×2000 در جلوی قاب این لپ تاپ قرار دارد که حداکثر روشنایی 450 نیت، پوشش 100 درصدی از فضای رنگ sRGB و نسبت کنتراست 1500:1 را ارائه می‌کند. یک باتری 57.4 وات ساعتی این نمایشگر را روشن نگه می‌دارد. در حالی که عمر باتری نسل پیشین این لپ تاپ نیز خوب بود، اما هواوی وعده می‌دهد که حتی از گذشته نیز عمر باتری بهتر شده است. اسکنر اثر انگشت به عنوان یک گزینه‌ی اضافی امنیتی وجود دارد.

هواوی میت بوک ایکس پرو و میت بوک 14 جدید

متاسفانه وبکم هنوز 1 مگاپیکسلی باقی‌مانده که برای سال 2019 به هیچ عنوان کافی نیست. هرچند ممکن است به خاطر مهار قیمت هواوی چنین تصمیمی را گرفته باشد، اما این می‌تواند ناشی از محدودیت‌های که مکانیزم دوربین پاپ آپ ایجاد می‌کند نیز باشد. همانطور که احتمالا می‌دانید، وبکم این لپ تاپ در بالای کیبورد آن قرار دارد. اما در سمت دیگر قضیه، میت ایکس پرو همچنان یکی از کامل‌ترین لپ تاپ‌های جهان از نظر درگاه‌های ارتباطی است. یک درگاه USB-3 تاندربولت 3، دو درگاه USB-C استاندارد و یک درگاه USB-A 3.0 استاندارد را می‌توانید روی بدنه‌ی این لپ تاپ مشاهده کنید.

هواوی در کنفرانس خود اعلام کرده است که عرضه جهانی این محصول از چند ماه دیگر آغاز می‌شود.

گالری تصاویر میت بوک ایکس پرو

هواوی میت بوک 14 2019

میت بوک 14 می‌تواند شکاف بین دو مدل میت بوک ایکس و دی را پر کند. این دیوایس ارائه کننده‌ی عملکرد سخت افزاری قدرتمندانه‌ای است، بدون آنکه نیازی به هزینه‌ای به اندازه‌ی مدل ایکس باشد. وزن این محصول نیز 1 کیلو و نیم اعلام شده است.

وضح صفحه‌ی این لپ تاپ (2160×1440 پیکسل) کمتر از مدل ایکس است. این نمایشگر لمسی از نوع IPS، نسبت ابعاد 3:2، شدت روشنایی 30 نیت، پشتیبانی 100 درصدی از فضای رنگی sRGB و نسبت کنتراست 1000:1 را ارائه می‌کند.

هواوی میت بوک ایکس پرو و میت بوک 14 جدید

حضور قابلیت‌های جدید نظیر ژست حرکتی برای تهیه‌ی اسکرین شات از صفحه و حالت راحتی چشم در لپ تاپ هواوی میت بوک 14 جذاب به نظر می‌رسد، اما سوال اینجاست که چرا هواوی آن‌ها را به صورت جداگانه در لپ تاپ جدیدش تعبیه کرده وقتی ویندوز 10 خودش چنین قابلیت‌هایی را ارائه می‌کند.

همچنین به لطف جابجایی وبکم، حاشیه‌های نمایشگر باریک است. چه چیزی بهتر از اینکه وبکم زیر یکی از دکمه‌های روی کیبورد باشد. درست همانند مدل ایکس پرو، این وبکم زیر یکی از کلیدهای میانی ردیف دکمه‌های F است که بالاترین ردیف در صفحه کلید هستند. جابجایی این وبکم باعث شده تا نسبت ابعاد صفحه به بدنه‌ی شگفت انگیز 90 درصدی ارائه شود. این گزینه‌ی خوبی برای کاربرانیست که خیلی کم از وبکم خود استفاده می‌کنند. خوشبختانه، استفاده‌ی اغلب کاربران از کلیدهای ردیف F هم کم است. علاوه بر این، پنهان شدن وبکم می‌تواند امنیت کاربر را نیز در زمانی که از آن استفاده نمی‌کند، بالا ببرد.

هواوی میت بوک ایکس پرو و میت بوک 14 جدید

هماطور که ما پیشتر گفتیم، این لپ تاپ با هواوی میت X پرو هم قدرت است و تنها از نظر قابلیتی در برابر آن کم می‌اورد. لپ تاپ 14 اینچی جدید هواوی پردازنده‌ی Core i7-8565U‌ را به خدمت گرفته و از کارت گرافیک مجزای Nvidia GeForce MX250 GDDR5 با ظرفیت 2 گیگابایت بهره می‌برد. صحبت از حافظه شد، لازم به ذکر است که میت بوک 14 با پیکربندی مشابه با میت بوک ایکس پرو عرضه می‌شود. این به معنای ظرفیت رم حداکثری 16 و حافظه پرسرعت اس اس دی با ظرفیت 512 گیگابایت است. یک فن با طراحی Shark Fin 2.0 زیر این محصول است که 18 درصد بهتر هوا را به گردش درمی‌آورد. از دیگر قابلیت‌های جذاب MateBook 14 می‌توان به اسکنر اثر انگشت، وای فای و بلوتوث 5 و همچنین اسپیکرهای کالیبره شده اتموس برای ارائه‌ی یک تجربه چندرسانه‌ای تمام عیار اشاره کرد.

با این حال، این لپ تا‌پ در بخش ارتباطی معمولی است. دو اتصال دهنده‌ی USB-A (یکی نسخه 2.0 و دیگری نسخه 3.0) روی قاب آن حضور دارند. سومین درگاه USB از نوع USB-C است، اما از تاندربولت 3 پشتیبانی نمی‌کند. خوشبختانه این لپ تاپ از DisplayPort و شارژ ادغام شده توسط یک درگاه HDMI سایز کامل پشتیبانی می‌کند که می‌توان در سمت چپ، درست کنار جک 3.5 میلی‌متری هدفون آن را یافت. دو نمایشگر خارجی را می‌توانید به آن وصل کنید، اما قادر به شارژ همزمان دو مانیتور توسط درگاه USB-C نیستید.

در انتها باید به باتری مشابه این مدل با ایکس پرو اشاره کرد. این مدل نیز باتری 57.4 وات ساعتی را در اختیار دارد که وعده‌ی 15 ساعت پخش ویدیویی را می‌دهد. همچنین شما به لطف فناوری شارژ 65 واتی،‌ می‌توانید با تنها 15 دقیقه شارژ لپ تاپ میت بوک 14، حدود 3 ساعت از آن استفاده کنید. قیمت و زمان عرضه‌ی این محصول نیز به طور دقیق اعلام نشده است.

گالری تصاویر میت بوک 14