نسخه آزمایشی اندروید Q قابلیت ضبط فیلم از صفحه گوشی

نسخه آزمایشی اندروید Q قابلیت ضبط فیلم از صفحه گوشی را به همراه دارد

ظاهرا نسخه آزمایشی اندروید Q قابلیت ضبط فیلم از صفحه گوشی را در خود جای داده است. این قابلیت که پیشتر در آی او اس وجود داشت٬ حالا همراه با اندروید 10 به گوشی‌های اندرویدی خواهد آمد.

ما به ندرت می‌توانیم در ابتدا یک ویژگی را ابتدا در آی او اس و پس از آن در گوگل ببینیم٬ اما این بار برعکس به نظر می‌رسد. با توجه به ویدیویی که توسط کانال یوتیوبی Techusiast منتشر کرده٬ اولین نسخه آزمایشی اندروید Q دربرگیرنده‌ی قابلیت ضبط فیلم از صفحه گوشی است که شایعات پیشین را تایید می‌کند.

یکی از صاحبان گوشی‌های گوگل توضیح می‌دهد که کاربران در نسخه آزمایشی اندروید Q برای دسترسی به این ویژگی می‌توانند با رفتن به مسیر Settings > System > Advanced > Developer Options > Feature Flags گزینه‌ی “settings_screenrecord_long_press” را فعال کنند. سپس با فشار دادن دکمه‌ی ثبت اسکرین شات به مدت چند ثانیه (که با کلید پاور نمایان می‌شود)٬ ضبط ویدیو از صفحه‌ی گوشی آغاز خواهد شد.

عملکرد ضبط از صفحه در نسخه آزمایشی اندروید Q

 

سپس یک جعبه‌ی حاوی پیغام رویت خواهد شد که نشان می‌دهد ضبط از صفحه آغاز شده است. شما از دقیقه‌ی 7:30 به بعد در ویدیو می‌توانید چگونگی عملکرد این قابلیت را ببینید. منوی Power همچنین یک گزینه‌ی Emergency را نیز ارائه می‌کند که در نسخه‌های فعلی اندروید تنها از طریق صفحه‌ی قفل در دسترس است و شما را مجبور می‌کند در ابتدا رمز پین گوشی‌تان را وارد کنید. شایعات پیشین به Sensor Privacy یا حریم خصوصی سنسورها اشاره دارد که از Wi-Fi WPA3 و 5G پشتیبانی می کند. ما انتظار داریم تمام این ویژگی‌های جدید را در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل (Google I/O)‌ که از 7 تا 9 می (17 تا 19 اردیبهشت) ببینیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. یادش بخیر این قابلیت روی گوشی های سونی سری Z بودن

  2. اندروید 9 پ کی میاد برا آنر 9 لایت؟؟ لطفا جواب بدید