دایرکت ایکس 12

پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 (DirectX 12) به ویندوز 7 اضافه شد

مایکروسافت اعلام کرده که پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 (DirectX 12) رسما به ویندوز 7 اضافه شده است. همچنین بازی World of Warcraft نیز نخستین عنوان مبتنی بر دایرکت ایکس ۱۲ است که برای ویندوز ۷ منتشر خواهد شد.

مایکروسافت رسما اعلام کرد که پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 را به ویندوز 7 خود افزوده است. این کمپانی همچنین اعلام کرده است٬ محبوب‌ترین عنوان کمپانی بلیزارد انترتاینمنت٬ World of Warcraft نخستین عنوانی در ویندوز 7 خواهد بود که از این نسخه دایرکت ایکس پشتیبانی می‌کند.

دایرکت ایکس 12

DirectX 12 یک API سطح پایین است که همراه ویندوز 10 معرفی شد. هدف آن بهبود عملکرد و کارایی با کاهش مصرف درایور است. عناوین مبتنی بر این API می‌توانند استفاده‌ی بهتری از پردازنده‌های چند هسته‌ای داشته باشند و همچنین سیستم‌های چند کارت گرافیکه را قادر می‌سازد تا بدون نیاز به فناوری‌های سخت افزاری نظیر CrossFire و SLi کار کنند.

دایرکت ایکس 12 عملکرد گرافیکی کامپیوتر شما را بهتر می‌کند

طی چند سال گذشته٬ توسعه دهندگان به طور فزاینده‌ای از DirectX 12 حمایت کرده‌اند. اگر به درستی اجرا شود٬ DX12 باید عملکرد بهتری را نسبت به DX11 ارائه کند. با این حال چون بسیاری از گیمرها به هر دلیلی هنوز هم از ویندوز 7 استفاده می‌کنند٬ آن‌ها فقط قادر به اجرای بازی‌هایی هستند که مبتنی بر DX11 ساخته شده‌اند٬ این آخرین نسخه‌ی دایرکت ایکس است که توسط ویندوز 7 مایکروسافت پشتیبانی می‌شود.

در حالی که مایکروسافت با بلیزارد همکاری می‌کند٬ غول نرم افزار جهان تصمیم گرفت تا سرانجام ران‌تایم D3D12 را روی ویندوز 7 نیز اجرا کند. با این حال مایکروسافت توضیح می‌دهد علیرغم اینکه توسعه دهندگان می‌توانند از دایرکت ایکس 12 روی این سیستم عامل استفاده کنند٬ اما بهترین عملکرد را تنها در ویندوز 10 خواهد داشت٬ زیرا این سیستم عامل از پایه بر اساس API دایرکت ایکس ۱۲ طراحی شده است. ضمن آنکه شما هیچ یک از قابلیت‌های اضافی دیگر نظیر DXR را نیز نمی‌توانید روی ویندوز قدیمی مایکروسافت بیابید.

اگر شما یکی از کاربران ویندوز 8 یا 8.1 هستید٬‌ همچنان تنها قادر به استفاده از DX11 هستید. تاکنون WoW تنها عنوانی معرفی شده که با پشتیبانی از DX12 برای ویندوز 7 منتشر خواهد شد. مایکروسافت گفته است که با تعدادی از توسعه دهندگان بازی‌ها در حال کار است تا بازی‌های دیگر مبتنی بر این API را به ویندوز 7 بیاورد. این پشتیبانی محدود به درایور خاصی نیست و هر دو شرکت AMD و NVIDIA نیز اعلام کرده‌اند کارت‌های گرافیک آن‌ها می‌تواند از این نسخه‌ی دایرکت ایکس در ویندوز 7 پشتیبانی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*