آینه کردن نمایشگر گوشی

مایکروسافت امکان آینه کردن نمایشگر گوشی اندرویدی در PC را تست می‌کند

کمپانی مایکروسافت در حال آزمایش قابلیت جدیدی در اپلیکیشن اندرویدی Your Phone است که امکان میرور کردن یا آینه کردن نمایشگر گوشی هوشمند روی کامپیوتر را فراهم می‌کند.

در حال حاضر اپلیکیشن Your Phone Companion که از پلی استور هم قابل دانلود است؛ کاربران ویندوز ۱۰ را قادر می‌سازد که از طریق رایانه شخصی، به اطلاعات موجود در گوشی هوشمند خود (اسناد، تکست‌ها، تصاویر و…) دسترسی داشته باشند. حالا اما مایکروسافت، قابلیت جدیدی موسوم به phone screen را هم به این نرم افزار اضافه کرده است که با استفاده از بلوتوث و وای-فای، آینه کردن نمایشگر گوشی اندرویدی را روی PC ممکن می‌سازد.

آینه کردن نمایشگر گوشی

برای بهره‌مندی از این قابلیت، نیازمند سیستمی مجهز به ویندوز 10 با بیلد 1803 یا بالاتر هستید. ضمن اینکه کامپیوتر شما باید توانایی پشتیبانی از بلوتوث با مصرف انرژی کم (Low Energy) را نیز داشته باشد. برای اطلاع از واجد شرایط بودن رایانه شخصی خود، می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

  • روی آیکون Strat کلیک راست کرده و Bluetooth را انتخاب نمایید.
  • با کلیک روی Adapter for Bluetooth یا Radio Driver و دابل کلیک روی گزینه Properties، خود را به زبانه Details برسانید.
  • در منوی کشویی، عبارت Bluetooth radio supports Low Energy Peripheral Role را جستجو کنید. این پارامتر با  true یا false ارزش‌گذاری می‌شود که True بودن آن، به معنای پشتیبانی PC شما از قابلیت phone screen است.

در حال حاضر از بین دستگاه‌های سرفیس، این قابلیت تنها روی تبلت Surface Go کار می‌کند؛ اما در آینده دستگاه‌های بیشتری به آن خواهند پیوست. همچنین فعلا امکان آینه کردن نمایشگر گوشی های اندرویدی، به سامسونگ گلکسی S8 و S8 پلاس، گلکسی S9 و S9 پلاس محدود شده است؛ اما مایکروسافت به مرور، اسامی بیشتری را به این فهرست اضافه خواهد کرد. البته تنها گوشی هایی می‌توانند در این فهرست جای بگیرند که دارای اندروید 7 یا نسخه‌های بالاتر باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه