گوشی های اندرویدی شبیه آیفون ها می‌شوند

ناوبری در گوشی های اندرویدی شبیه آیفون‌ها می‌شود

گوگل با طراحی اندروید Q نشان داده که علاقه دارد عملکرد گوشی های اندرویدی را بیشتر شبیه به آیفون ایکس به بعد اپل کند. ناوبری بر پایه‌ی ژست‌های حرکتی از مهم‌ترین قابلیت‌های اندروید 10 گوگل خواهد بود.

گوگل کنترل‌های مبتنی بر ژست حرکتی برای اندروید را همراه با نسخه 9 پای در اختیار کاربران گوشی های اندرویدی قرار داد. در حالی که این ژست حرکتی در آیفون باعث دیدن اپلیکیشن‌های اخیر باز شده می‌شود،‌ در عوض در اندروید شما می‌توانید به اپ دراور، جایی که تمام اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی‌تان به نمایش درمی‌آیند، دسترسی پیدا کنید. برخی کاربران به نبود دکمه‌ی بازگشت به عقب پیشرفته (که تنها وقتی صفحه‌ای برای بازگشت به آن باشد عمل می‌کند) گلایه دارند و برخی دیگر می‌گویند که انیمیشنی که هنگام استفاده از ژست‌های حرکتی به نمایش درمی‌آید، آنطور که باید روان نیست.

توسعه دهندگان XDA در یک گوشی پیکسل 2 ایکس ال که اجرا کننده‌ی نسخه آزمایشی اندروید Q بود، موفق به دسترسی به منوی Developer Options شده‌اند. با باز شدن این منو، مجموعه‌ای از ژست‌های حرکتی وجود دارد که وقتی فعال شوند، ظرفیت‌های تازه‌ای برای ناوبری مبتنی بر ژست‌های حرکتی روی گوشی پیکسل قدرت گرفته از اندروید 10 را ایجاد می‌کنند. با برخی از آن‌ها آشنا شوید:

  • انیمیشن انتقالی یکپارچه‌تر وقتی برای تغییر وظایف روی آیکون زیر صفحه انگشتتان را به سمت راست می‌کشید.
  • شما می‌توانید با کشیدن انگشتتان در نوار ناوبری به سمت چپ، به وظیفه‌ی قبلی بازگردید.
  • مشابه ژست‌های حرکتی در برخی مدل‌های آیفون، کشیدن بالای آیکون زیر صفحه نمایش شما را به صفحه‌ی اصلی گوشی خواهد برد (یک انیمیشن جدید نیز برای آن در نظر گرفته شده است).
  • شما می‌توانید آخرین اپلیکیشن‌های اجرا شده را با کشیدن به بالا و نگه‌داشتن آیکون زیر صفحه مشاهده کنید.
  • درحالی که درون لانچر هستید، روی نوار ناوبری انگشتتان را بگذارید و به سمت بالا بکشید تا فقط اپ دراور نمایان شود.
  • پنل نوتیفیکیشن زمانی پدیدار خواهد شد که انگشتتان را از هرجای صفحه به طرف پایین بکشید.

اگر تمام این تغییرات در اندروید Q‌ اعمال شود، استفاده از ژست‌های حرکتی در نسخه‌ی آینده‌ی سیستم عامل متن باز گوگل عملکردی بسیار مشابه به آنچه ژست‌های حرکتی در آیفون ایکس به بعد انجام می‌دهند را خواهد داشت. بدیهیست که ما می‌توانیم در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل موسوم به Google I/O می‌توانیم از نزدیک با نسخه‌ی نهایی این سیستم عامل کار کنیم. این رویداد جهانی سالانه از 7 تا 9 می (17 تا 19 اردیبهشت) برگزار می‌شود.

گوشی های اندرویدی شبیه آیفون ها می‌شوند

گوگل هفته‌ی قبل اولین نسخه آزمایشی اندروید Q را منتشر کرد

ماه گذشته، یک نسخه‌ی پیش از انتشار اندروید کیو در اختیار گروه XDA قرار گرفته بود که نشان می‌داد دکمه‌ی رو به عقب بر پایه‌ی ژست حرکتی سرانجام در نسل آینده‌ی سیستم عامل اندروید افزوده خواهد شد. بر اساس این نسخه، به جای استفاده از یک دکمه برای بازگشت به وظیفه‌ی قبلی، با کشیدن به سمت چپ دکمه‌ی ناوبری زیر صفحه نتیجه‌ی یکسانی مشاهده می‌شود. همچنین کشیدن انگشت به سمت راست، زمانی که اپلیکیشنی در حال اجرا است نیز کاربر را به اپلیکیشن فعال پیشین باز می‌گرداند.

انتخاب بین ناوبری قدیمی و جدید در گوشی های اندرویدی

اگر علاقه‌ای به ناوبری بر پایه‌ی ژست‌های حرکتی ندارید، شما در گوشی های اندرویدی مجهز به اندروید 9 قادر به انتخاب بین دو سیستم ناوبری قدیمی با دکمه‌های روی صفحه یا ناوبری مدرن بر پایه‌ی ژست‌های حرکتی هستید. در ناوبری قدیمی دکمه‌ی بازگشت به عقب در سمت چپ، دکمه‌ی هوم در وسط و آخرین اپلیکیشن‌های اجرا شده نیز در سمت راست قرار دارد.

گوشی های اندرویدی شبیه آیفون ها می‌شوند

گوگل اولین نسخه آزمایشی اندروید 10 کیو را هفته‌ی گذشته برای گوشی های پیکسل خود منتشر کرد. سال گذشته 7 گوشی غیر گوگلی (نوکیا 7 پلاس، اسنشال فون، وان لپاس 6، اوپو آر 15 پرو، سونی اکسپریا ایکس زد 2، ویوو ایکس 21 و شیائومی می میکس 2 اس) نیز می‌توانستند به‌روزرسانی‌های آزمایشی اندروید پی را دریافت کنند و امسال انتظار می‌رود تعداد زیادتری از گوشی‌ها، به‌روزرسانی‌های اندروید Q بتا را دریافت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اخه ایفون چی داره ک ازش تقلیدم کنی