اپل آیپد مینی ۲۰۱۹

آیپد مینی ۲۰۱۹ با پردازنده قدرتمند A12 و پشتیبانی از قلم دیجیتالی معرفی شد

کمپانی اپل بدون هیاهو و برگزاری کنفرانس خبری، آیپد مینی ۲۰۱۹ (iPad mini 2019) را به عنوان پنجمین نسل از این سری محصولات، در کنار یک آپید ایر جدید معرفی کرد. هر دو دستگاه از قلم اپل پنسل پشتیبانی می‌کنند و سخت افزار تقویت شده‌ای دارند.

آپید مینی نسل پنجمی، تفاوت همه جانبه‌ای با نخستین نسل از نیاکان خود که در سال 2015 عرضه شده بود ندارد. در این محصول جدید خبری از فیس آی دی، اسپیکر چهارگانه و چیزهایی از این دست نیست. ابعاد دستگاه هم بدون تغییر مانده است که می‌تواند استقبال مشتریان سنتی اپل را در پی داشته باشد. به هر حال حسگر اثر انگشت Touch ID و اسپیکر دوگانه، از ویژگی‌های بدیهی آیپد مینی ۲۰۱۹ محسوب می‌شوند.

اپل آیپد مینی ۲۰۱۹

صفحه نمایش IPS دستگاه همچنان دارای سایز 7.9 اینچی، رزولوشن 2048 در 1536 و تراکم پیکسلی 326ppi است؛ اما از گستره‌ی وسیع رنگ DCI-P3 و تکنولوژی True Tone اپل پشتیبانی می‌کند تا فارغ از کیفیت نور محیط، تعادل رنگ سفید هنگام نمایش محتوا حفظ شود.

پردازنده و حافظه آیپد مینی ۲۰۱۹

همان‌طور که اشاره کردیم، آیپد مینی ۵ همانند iPad Air تازه معرفی شده از چیپست جدید A12 اپل قدرت می‌گیرد. تراشه‌ای که به گواه بنچمارک‌ها، قدرتی مثال زدنی دارد و فقط پردازنده A12X را که در مدل‌های پرو به‌کارگیری می‌شود، بالاتر از خود می‌بیند.

اپل آیپد مینی ۲۰۱۹

کمپانی کوپرتینویی مطابق معمول، تنها چیپ A12 Bionic را برخوردار از واحد پردازش عصبی توصیف کرده و اشاره‌ای به سرعت کلاک و ظرفیت رم دستگاه نداشته است. اما با توجه به نتایج بنچمارک‌ها، آیپد مینی 2019 حداقل تا دو سال پاسخگوی کلیه نیازهای کاربران خواهد بود. نسل پنجم iPad mini بسته به ظرفیت حافظه داخلی، در دو نسخه 64 و 256 گیگابایتی موجود است.

دوربین و قلم دیجیتال آیپد مینی ۲۰۱۹

در پنل پشتی دستگاه همانند نسل قبلی، یک دوربین 8 مگاپیکسلی وجود دارد، اما در جلو با پیشرفت قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو هستیم؛ چرا که آیپد مینی جدید، یک دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی FaceTime HD دارد.

پشتیبانی از قلم دیجیتالی نیز ارزش مضاعفی به آن داده است. حالا می‌توان روی آپید مینی، از نسل نخست Apple Pencil برای طرح زدن، هایلایت کردن و مواردی از این دست استفاده کرد. البته این قلم همراه با دستگاه عرضه نمی‌شود و علاقه‌مندان باید بهای 99 دلاری آن را به طور جداگانه بپردازند.

زمان عرضه و قیمت اپل آیپد مینی ۲۰۱۹

مدل پایه آیپد مینی 5 که تنها از شبکه وای-فای پشتیبانی می‌کند و 64 گیگ حافظه داخلی دارد، با قیمت 399 دلار به فروش می‌رسد. قیمت مدل سیم کارت خور هم 529 دلار است. اما خرید نسخه 256 گیگابایتی مدل وای-فای، 549 دلار و مدل سیم کارت خور، 579 دلار هزینه برمی‌دارد. آیپد مینی ۲۰۱۹ در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و خاکستری قابل عرضه خواهد بود و از هم‌اکنون امکان ثبت سفارش برای مشتریان وجود دارد.

اپل آیپد مینی ۲۰۱۹

بر اساس اعلام کمپانی اپل، این کشورها در ردیف نخست عرضه‌ی دستگاه قرار دارند: استرالیا، اتریش، بلژیک، کانادا، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، لوکزامبورگ، نیوزیلند، نروژ، لهستان، پرتغال، سنگاپور، اسپانیا، سوئد، سوئیس، امارات، انگلستان و آمریکا.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. بنظرم لازم بود حاشیه هاشو کمتر میکرد تا سایز صفحه نمایش بزرگتر می شد!

  2. مگه این ممنوع نیست