شارژ کردن لپ تاپ با استفاده از پاوربانک

شارژ کردن لپ تاپ با استفاده از پاوربانک و هر آنچه باید در این مورد بدانید

آیا می‌توانیم با استفاده از پاوربانک لپ تاپ خود را شارژ کنیم؟ پاسخ مثبت است و در این مطلب به نحوه‌ی شارژ کردن لپ تاپ با استفاده از پاوربانک می‌پردازیم.

این روزها پاوربانک‌ها به وسیله‌ای کاملا کاربردی نبدیل شده‌اند و بیشتر دارندگان گوشی های موبایل، تبلت‌ها، موزیک پلیرها و سایر گجت‌های این چنینی، پاوربانک نیز با خود به همراه دارند. اما کاربردهای پاوربانک به این گجت‌ها محدود نمی‌شود و برای شارژ کردن لپ تاپ نیز می‌توان از پاوربانک استفاده کرد. در ادامه نکاتی را در رابطه با شارژ کردن لپ تاپ با استفاده از پاور بانک مطرح خواهیم داد.

پاوربانک چیست؟

پاوربانک یک شارژر قابل حمل است که از یک برد و چند باتری درون یک قاب تشکیل می‌شود. این دستگاه الکترونیکی، انرژی الکتریکی را در خود ذخیره می‌کند؛ زمانی که شما به برق دسترسی ندارید، پاور بانک برای شارژ گوشی های موبایل، تبلت، لپ تاپ و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو داشتن یک پاوربانک در هر شرایطی ضروری است.

پاوربانک‌ها امروز به خوبی شناخته شده‌اند. با افزایش گوشی های موبایل، تبلت‌ها، موزیک پلیرها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی استفاده از پاوربانک‌ها نیز افزایش قابل توجهی داشته است. زیرا باتری این دستگاه‌های الکترونیکی دارای ظرفیت محدودی هستند و با اتمام شارژ آن‌ها نیاز خواهید داشت که آن‌ها را مجددا شارژ کنید.

برای استفاده از پاوربانک، در ابتدا باید آن را به برق شهری وصل کرده و شارژ کنید. سپس در هنگام نیاز، پاور بانک را به دستگاه‌های خود وصل کنید تا شارژ آن‌ها را تامین کند.

بسته به دستگاه‌هایی که نیاز دارید شارژ آن‌ها را تامین کنید، انواع متفاوتی از پاوربانک را می‌توانید تهیه کنید؛ اگر وسایل الکترونیکی کمی با خود حمل می‌کنید، یک پاوربانک با ظرفیت کم برای شما کافی خواهد بود، اما اگر تبلت، موبایل، دوربین، لپ تاپ و وسایل الکترونیکی از این قبیل را با خود به همراه دارید، یا زمان طولانی را بدون دسترسی به برق سپری می‌کنید، به یک پاور بانک با ظرفیت بیشتر نیاز خواهید داشت.

ظرفیت پاور بانک باید چگونه باشد؟

ظرفیت پاوربانک بر حسب میلی آمپر ساعت (mah) بیان می‌شود. در هنگام استفاده از یک پاوربانک، باید اطمینان حاصل کنید که ولتاژ خروجی آن با دستگاه الکترونیکی شما مطابقت داشته باشد؛ به عبارتی، ولتاژ خروجی پاوربانک مساوی یا بیشتر از ولتاژ وسیله الکترونیکی شما نباشد.

به عنوان مثال، یک موبایل با ظرفیت باتری هزار و 500 میلی آمپر ساعت را در نظر بگیرید:

  • یک پاوربانک با ظرفیت هزار و 500 میلی آمپر ساعت، یکبار کامل آن را شارژ می‌کند؛
  • یک پاوربانک با ظرفیت 5 هزار و 200 میلی آمپر ساعت، دوبار کامل یک گوشی موبایل و 50 درصد یک تبلت را شارژ می‌کند؛
  • یک پاوربانک 10 میلی آمپر ساعت، 4 بار کامل یک گوشی موبایل و یک تبلت را به‌طور کامل شارژ می‌کند.

چگونه پاوربانک را شارژ کنیم؟

برای شارژ پاوربانک، می‌توان آن را به کمک کابلی که همراه با آن ارائه می‌شود یا کابل گوشی موبایل، مستقیما به برق وصل کرد. همچنین با اتصال پاور بانک به یک لپ تاپ یا کامپیوتر از طریق کابل USB نیز می‌توان آن را شارژ کرد.

با توجه به ظرفیت پاوربانک‌ها، زمان شارژ آن‌ها متفاوت خواهد بود؛ پاوربانک‌های با ظرفیت بالاتر در مدت زمان بیشتری شارژ می‌شوند. منبع شارژ پاوربانک و همچنین عوامل محیطی مانند دما می‌تواند بر مدت زمان شارژ تاثیر بگذارد.

آموزش َشارژ لپ تاپ با پاوربانک

ظرفیت باتری لپ تاپ‌ها محدود است و با اتمام شارژ باتری لپ تاپ، نیاز خواهید داشت که مجددا آن را شارژ کنید. در شرایطی که به برق دسترسی ندارید، می‌توانید از پاوربانک‌ها برای شارژ باتری لپ تاپ خود استفاده کنید.

اولین نکته‌ای که برای استفاده از یک پاوربانک باید در نظر داشته باشید، جریان یا ولتاژ خروجی آن است. بیشتر پاوربانک‌هایی که برای شارژ گوشی های موبایل، تبلت‌ها و گجت‌ها تولید می‌شوند، ولتاژ و جریان خروجی پایینی دارند. ولتاژ خروجی این پاوربانک‌ها برای گوشی های موبایل، تبلت‌ها، موزیک پلیرها و دوربین‌ها و دستگاه‌هایی از این قبیل مناسب هستند، اما از این پاوربانک‌ها نمی‌توان برای شارژ کردن لپ تاپ استفاده کرد.

باتری لپ تاپ به مراتب قوی‌تر است و به ولتاژ بالاتری برای شارژ شدن نیاز دارد. از این رو برای شارژ کردن لپ تاپ با استفاده از پاوربانک ، باید پاوربانکی تهیه کنید که جریان و ولتاژ خروجی بالاتری داشته باشد. ولتاژ خروجی اینگونه پاوربانک‌ها برای شارژ‌ لپ تاپ شما مناسب خواهد بود.

پاوربانک‌هایی که ولتاژ خروجی بالاتری دارند، برای شارژ کردن لپ تاپ ساخته می‌شوند. اما این پاوربانک‌ها به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که برای سایر دستگاه‌ها از جمله گوشی های موبایل، دوربین‌ها، موزیک پلیرها، تبلت‌ها و انواع گجت‌ها نیز بتوانند مورد استفاده قرار بگیرند. به این منظور، پورت‌های خروجی مختلفی را بر روی پاوربانک‌ها تعبیه می‌کنند. شما می‌توانید از پورت‌هایی که ولتاژ خروجی کمتری دارند، برای شارژ موبایل و تبلت و دستگاه‌های این چنینی استفاده کنید و از پورت‌هایی که ولتاژ خروجی بالاتری دارند نیز می‌توانید برای شارژ کردن لپ تاپ استفاده کنید.

برای شارژ کردن لپ‌تاپ باید از پورت AC پاوربانک استفاده کنید

برای شارژ کردن لپ تاپ با استفاده از پاوربانک می‌توانید از پورت ای سی (AC) پاوربانک استفاده کنید. معمولا پاوربانک‌های مورد استفاده برای لپ تاپ دارای یک پورت خروجی ای سی/دی سی (AC/DC) هستند که کار شارژ لپ تاپ را بسیار آسان‌تر کرده و سرعت آن را افزایش می‌دهد. سوکت یا پورت AC در این پاوربانک‌ها مخصوص شارژ لپ تاپ است و به هیچ عنوان نباید برای سایر دستگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

برای شارژ کردن لپ‌تاپ‌های اپل می‌توانید از یک تبدیل مک استفاده کنید

برای شارژ لپ تاپ‌های اپل می‌توانید از یک تبدیل مک بر روی پاور بانک استفاده کنید. همچنین می‌توانید از پاوربانک‌های هایپر جویس (HyperJuice) استفاده کنید. این پاوربانک‌ها دارای خروجی یو اس بی تایپ سی (USB Type C) هستند که برای شارژ مک بوک‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند.

می‌توانید از رابط آداپتوری برای شارژ کردن لپ تاپ با پاوربانک استفاده کنید

علاوه بر این، می‌توانید از یک رابط آداپتوری برای شارژ کردن لپ تاپ با استفاده از پاوربانک استفاده کنید. برای این کار، باید با توجه به نوع لپ تاپ و شارژر لپ تاپ یک رابط آداپتوری تهیه کنید. رابط آداپتوری به این صورت عمل می‌کند که یک سر آن به خروجی پاوربانک و سر دیگر آن به ورودی شارژر لپ تاپ متصل می‌شود؛ به این ترتیب، پاوربانک و لپ‌تاپ از طریق رابط آداپتوری به هم وصل می‌شوند. برخی از پاوربانک‌های دارای ولتاژ بالاتر، به همراه خود یک رابط آداپتوری نیز دارند که این کار، شارژ لپ تاپ را برای شما آسان‌تر می‌کند. اما اگر پاوربانک مورد نظر شما دارای رابط آداپتوری نبود، می‌توانید آن را به صورت جداگانه نیز خریداری کنید.