ویندوز 10 مایکروسافت

ویندوز 10 مایکروسافت هم اکنون روی 825 میلیون دستگاه نصب است

طبق آمار و ارقام اعلام شده٬ ویندوز 10 مایکروسافت هم اکنون روی 825 میلیون کامپیوتر در سراسر جهان نصب است. اما خود مایکروسافت انتظار چه تعداد کاربری را در سه سال پس از عرضه‌ی Windows 10 داشت؟

آخرین باری که مایکروسافت تعداد دستگاه‌های مجهز به ویندوز 10 خود را اعلام کرد به ماه مارس و رقم 800 میلیون دیوایس بازمی‌گردد. این شرکت در کنفرانس هفتگی Buid مخصوص توسعه دهندگانش٬ اطلاعات تازه‌ای را مربوط به این سیستم عامل اعلام کرده است.

بر اساس این اسناد٬ ویندوز 10 مایکروسافت هم اکنون روی 825 میلیون دستگاه نصب شده است که افزایش 25 میلیونی آن در مدت دو ماه می‌تواند بسیار مناسب و خوب باشد. تعداد کاربران برخی اپلیکیشن‌های ساخت مایکروسافت نیز در این رویداد اعلام شده است. مرورگر Edge برای اندروید و آی او اس جمعا 4.5 میلیون مرتبه دانلود شده‌اند و تعداد دانلودهای لانچر Microsoft Launcher نیز از 4 میلیون مرتبه گذر کرده است. اما مهم‌ترین اپلیکیشن توسعه پیدا کرده توسط این شرکت ردموندی کیبورد SwiftKey است که جمعا 159 میلیون کاربر فعال دارد.

ویندوز 10 مایکروسافت کمتر از انتظار سازنده کاربر دارد

از زمان عرضه‌ی ویندوز ٬۱۰ این سیستم عامل با سرعتی که مدنظر مایکروسافت بود٬ رشد نکرده است؛ آن‌ها انتظار یک میلیارد کاربر را برای سه سال پس از عرضه داشتند. گرچه رشد کاربران ویندوز 10 مایکروسافت همچنان مثبت بوده و مایکروسافت به این عدد نزدیک شده است و رهبر جدید بخش ویندوز می‌تواند سرعت‌بخش خوبی برای رسیدن به عدد 1 میلیارد کاربر باشد.

در این رویداد همچنین کمی هم در مورد ساختار سازماندهی مایکروسافت٬ به خصوص ویندوز که از سال گذشته و خروج تری مایرسون از این شرکت بدون یک رهبر نامدار مانده نیز صحبت شده است. مایکروسافت اران مگیدو (Eran Megiddo) را به عنوان معاونت ریاست بخش ویندوز و آموزش این شرکت منصب کرده است. تیم ویندوز زیرنظر مگیدو سه هدف اصلی را دنبال خواهد کرد: واضح‌سازی استراتژی مایکروسافت برای سیستم عامل٬ مدیریت بهتر تجربه کاربری چند دستگاهی بین ویندوز و موبایل و همچنین ادامه‌ی افزایش حضور ویندوز در بازار آموزشی این سه هدف بزرگ مگیدو است.