اپلیکیشن دایرکت اینستاگرام

اپلیکیشن دایرکت اینستاگرام به مرگ زودرس دچار شد!

اپلیکیشن دایرکت اینستاگرام پیش از عرضه رسمی دار فانی را وداع گفت. قرار بود اینستاگرام نرم افزاری جداگانه برای بخش دایرکت ارائه کند، اما این قابلیت تنها برای یک سال و نیم در حد یک پروژه بتا باقی ماند و سپس ملغی شد.

یکی از عادت‌های فیس بوک، بررسی مرتب تغییرات، فارق از بزرگ یا کوچک بودن آن‌ها است. این شرکت اکنون سه شبکه اجتماعی و پلتفرم بزرگ دنیا (فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ) را در اختیار دارد، به همین دلیل باید درباره هر تغییری که قرار است درون این برنامه‌ها اعمال شوند، خیلی محتاط عمل کند.

این موضوع باعث شده قابلیت‌های جدید افزوده شده به سه شبکه اجتماعی یاد شده، تنها گوشه‌ای از نتایج تحقیقات و تلاش‌های تیم‌های توسعه آن‌ها باشند. به عبارتی برخی ویژگی‌های توسعه یافته در همان نسخه‌های بتا ملغی شده و هرگز به عنوان یک ویژگی جدید، به نسخه پایدار اپلیکیشن فیس بوک، واتس اپ یا مخصوصا اینستاگرام راه پیدا نمی‌کنند. تعداد ویژگی‌های باقی مانده در حد حرف برای اینستاگرام، به مراتب بیشتر از دو پلتفرم دیگر است!

مرگ زود هنگام اپلیکیشن دایرکت اینستاگرام

اپلیکیشن دایرکت اینستاگرام یکی از همین پروژه‌ها محسوب می‌شود. از آخرین ماه سال 2017، اپلیکیشن دایرکت اینستاگرام در دسترس گروهی خاص از کاربران قرار گرفت، اما قرار است بعد از حدود یک سال و نیم تست، ماه آینده از رده خارج شود. در این نرم افزار، همانند آن چه برای فیس بوک و فیس بوک مسنجر رخ داده است، بخش پیام رسانی داخلی اینستاگرام در قالب اپلیکیشنی جداگانه عرضه شد. به عبارتی اپلیکیشن دایرکت اینستاگرام همانند سایر برنامه‌های پیام رسان موبایل همچون واتس اپ، تلگرام و فیس بوک مسنجر، به صورت جداگانه قابل استفاده است، هر چند از پلتفرم اصلی جدا نبوده و مبتنی بر آن کار می‌کند.

اپلیکیشن دایرکت اینستاگرام

در نرم افزار دایرکت اینستاگرام تمرکز روی فعال‌سازی قابلیت جابه‌جایی پیام بین کاربران قرار داشت. همچنین به محض ایجاد یک حساب کاربری جدید با استفاده از شماره تلفن مخاطبان ذخیره شده در گوشی هوشمند شما، نام آن سریعا به فهرست دوستان شما در اپلیکیشن دایرکت اینستاگرام اضافه می‌شد، درست همانند چیزی که در برنامه‌های پیام رسانی متداول مشاهده می‌کنیم. همچنین پیام‌ها، بین اپلیکیشن دایرکت و بخش پیام‌های اپلیکیشن اصلی اینستاگرام همواره همگام‌سازی می‌شدند، به همین دلیل امکان شروع مکالمه درون یکی از آن‌ها و ادامه دادنش در دیگری وجود داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. مگه واتس اپ و نداره دیگه

  2. بسکه کثافت کاری هست توش