جایگزین پراید

کدام خودرو جایگزین پراید و پژو 405 خواهد بود؟

این روزها گزینه‌های متعددی برای جایگزین پراید و پژو 405 عنوان می‌شود. در همین رابطه یکی از اعضای هیئت‌مدیره انجمن صنایع همگن گفت جایگزین این دو خودرو باید بتواند استانداردهای 85 گانه را پاس کند.

مدتی است که در خصوص جایگزین پراید و پژو 405 گزینه‌های مختلفی از سوی کارشناسان اعلام می‌شود. در همین راستا سازمان استاندارد نیز قصد دارد در مورد توقف تولید خودروهایی که قادر به گذراندن استانداردهای 85 گانه نیستند به مردم اطلاع‌رسانی کند، اما جایگزین این دو خودرو چه محصولی خواهد بود و این خودرو چه زمانی به بازار عرضه می‌شود؟ در ادامه به این دو پرسش پاسخ خواهیم داد.

جایگزین پراید و پژو 405

مهدی مطلب‌زاده، یکی از اعضای هیئت‌مدیره انجمن صنایع همگن در این خصوص بیان کرد برای جایگزینی پراید یا پژو 405 به این زودی محصول جدیدی عرضه نخواهد شد. البته ایران خودرو و سایپا محصولات مشابهی برای پراید و پژو دارند که می‌توانند تیراژ آنها را افزایش دهند؛ برای مثال شرکت سایپا برای جای خالی پراید، تیراژ تیبا را افزایش می‌دهد و علاوه بر آن سایپا قادر است با عرضه رهام و کوییک به طور کامل جای خالی پراید را پوشش دهد. البته در خصوص برنامه‌های ایران خودرو اطلاعات دقیقی منتشر نشده است، اما این خودروساز داخلی نیز قادر است تیراژ سمند و دنا را برای پوشش پژو 405 افزایش دهد، اما به طور کلی این محصولات با پراید و پژو 405 تفاوت قیمتی زیادی خواهند داشت.

مهدی مطلب‌زاده در ادامه افزود در حال حاضر در مورد خودروهای به‌روز موضوع استانداردهای 85 گانه مطرح است، اما ما خواهان خودرویی مثل بنز با قیمت پراید هستیم که چنین خواسته‌ای منطقی نیست و از طرفی آیا جاده‌های ما برای این نوع از خودروها استاندارد است؟ وی تاکید کرد از نظر استاندارد بیان می‌شود تیبا و پراید دارای تفاوت‌هایی هستند، اما من بر این باورم که چنین موضوعی صحت ندارد. مهدی مطلب‌زاده افزود پراید برای قشری از جامعه تولید می‌شود که قادر به خرید خودرو است و اگر سایپا تولید این خودرو را متوقف کند، بسیاری از افراد قدرت خرید خودرو را از دست خواهند داد. وی خاطرنشان کرد سازمان استاندارد باید زمان توقف تولید پراید و پژو 405 را تعیین کند و امیدوارم این افراد در این خصوص تصمیم‌های مناسبی را اتخاذ کنند.

تولید پراید و پژو 405 فقط تا دی ماه

رعنایی، یکی از اعضای هیئت‌مدیره انجمن صنایع همگن نیز در این خصوص بیان کرد آخرین فرصتی که برای خودروسازان داخلی در نظر گرفته شده این است که تولید پراید و پژو 405 تا دی ماه سال جاری می‌بایست متوقف شود. به طور کلی باید خودرویی جای پژو 405 و پراید را بگیرد که قادر به پاس کردن استانداردهای 85 گانه باشد. همچنین ایران خودرو و سایپا محصولاتی را برای جایگزینب این دو خودرو در نظر دارند که مهم‌ترین آنها پژو 301 است، اما باید بدانیم خودرویی که می‌تواند استانداردهای 85 گانه را پاس کند بدون شک قیمت بیشتری خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ای کاش عکسم ازشون میزاشتبد