حیات در سیاره زهره

ناسا؛ شرایط حیات در سیاره زهره هرگز وجود نداشته است

سازمان فضایی ناسا اعلام کرد بر خلاف نظریه برخی از کارشناسان، بررسی‌های جدید نشان می‌دهد به دلیل گدازه‌های داغ، هرگز شرایط حیات در سیاره زهره وجود نداشته و این سیاره فاقد اقیانوس بوده است.

بررسی جدید کارشناسان سازمان فضایی ناسا نشان می‌دهد بر خلاف انتظار، سیاره زهره سطحی پوشیده از اقیانوس ندارد و سراسر آن حاوی گدازه داغ است. از این رو طبق اعلام ناسا زهره قادر به میزبانی از حیات نبوده است. بر اساس ترتیب نزدیکی به سیاره خورشید، زهره به عنوان دومین سیاره زمین‌سان منظومه شمسی محسوب می‌شود که مدار این سیاره در بین مدارهای سیاره زمین و عطارد قرار دارد.

ناامیدی دانشمندان از وجود حیات در سیاره زهره

زهره به عنوان داغ‌ترین سیاره منظومه شمسی محسوب می‌شود که متوسط دمای سطح آن حدود 465 درجه سانتی‌گراد است. دانشمندان حوزه فضا انتظار داشتند زهره در گذشته‌های دور دارای یک اقیانوس باستانی باشد، اما بررسی‌های جدید این دانشمندان را ناامید کرده است. این بررسی‌ها نشان می‌دهد آنچه در ارتفاعات این سیاره وجود دارد، آب نبوده و گدازه‌های مذاب هستند. همچنین دانشمندان پس از بررسی مجدد سنگ‌های این منطقه از زهره متوجه شدند که بر خلاف آنچه بیان شد که این سنگ‌ها گرانتی هستند، در حقیقت جنس آنها از بازالت بوده که طی خنک شدن سریع گدازه‌ها به وجود می‌آید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. زهره مه کعلوم بود حیات نداره

    باید سیاره های دور دست ترو نگاه بکنند