5 مورد از بهترین کلاینت های تلگرام دسکتاپ

5 مورد از بهترین کلاینت های تلگرام دسکتاپ

در این مقاله قصد داریم به معرفی 5 مورد از بهترین کلاینت های تلگرام دسکتاپ بپردازیم که به لطف قابلیت‌های گسترده‌تر و بیشتری که نسبت به نسخه‌ی اصلی تلگرام ارائه می‌دهند٬ گزینه‌های محبوب‌تری برای استفاده‌ی کاربران هستند.

تلگرام به خاطر قابلیت‌های حریم خصوصی٬ ربات‌ها و امکانات ساخت جوامع مجازی شناخته شده است. با این حال رابط کاربری آن مورد علاقه‌ی خیلی‌ها نیست. اما خوشبختانه اپلیکیشن‌های کلاینت تلگرام دسکتاپ جایگزینی برای نسخه‌ی رسمی آن وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را روی کامپیوتر خود نصب کنید.

ما در این مقاله قصد داریم بهترین کلاینت های تلگرام دسکتاپ را برای ویندوز٬ مک او اس و لینوکس معرفی کنیم. همه‌ی این‌ها٬ گزینه‌ی جایگزین مناسبی برای تلگرام هستند.

1- Bettergram

5 مورد از بهترین کلاینت های تلگرام دسکتاپ

Bettergram یکی از محبوب‌ترین کلاینت های متفرقه‌ی تلگرام دسکتاپ است. شما می‌توانید آن را روی سه سیستم عامل ویندوز٬ مک او اس و لینوکس نصب کنید. این گزینه‌ی کراس پلتفرم‌ بودن Bettergram را بسیار جذاب کرده است. این برنامه بسیاری از نقایص اپلیکیشن رسمی تلگرام را برطرف کرده است. شما می‌توانید پیام‌ها را دسته بندی کنید و مکالمات محبوب خود را همیشه دم دست داشته باشید. از همه مهم‌تر٬ در حالی که تلگرام فقط اجازه‌ی پین کردن 5 چت را می‌دهد٬ با این برنامه می‌توانید تا 50 چت را پین کنید.

بترگرام متن باز بوده و در گیت هاب موجود است٬ این بدان معناست که شما می‌توانید کدهای آن را نیز مشاهده کنید تا مطمئن شوید که یک کلاینت امن است. با تمام ویژگی‌های جذابش٬ یک نکته‌ی منفی در مورد این کلاینت وجود دارد و آن هم متوقف شدن توسعه‌اش در سال 2018 است. توسعه دهنده در یک پیام عنوان کرده است «ما توسعه‌ی آن برای تمام پلتفرم‌ها را در این لحظه متوقف کرده‌ایم. زمانی که مجددا آن را آغاز کنیم٬ به شما اطلاع خواهیم داد». خوشبختانه توسعه دهنده قصد دارد مجددا توسعه‌ی این کلاینت را آغاز کرده و حتی آن را به دو پلتفرم اندروید و آی او اس نیز ببرد.

دانلود Bettergram برای ویندوز | مک او اس | لینوکس

2- Unigram

5 مورد از بهترین کلاینت های تلگرام دسکتاپ

دومین کلاینت که البته مختص به ویندوز 10 است٬ Unigram نام دارد. یونیگرام شامل گزینه‌های جذابی است که می‌تواند استفاده از این برنامه را برای کاربران راحت‌تر کند. به طور مثال شما می‌توانید با استفاده از کلیدهای F1 تا F5 برای نمایش گروه‌های چت مختلف استفاده کنید. F1 تمام چت‌ها را به نمایش می‌گذارد٬ F2 شما را به چت‌های کاربر منتقل می‌کند٬ F3 به بخش ربات‌ها می‌رود و F6 نیز پیام‌های خوانده نشده را به نمایش می‌گذارد. این برنامه همچنین از چند کاربر همزمان نیز پشتیبانی می‌کند.

یونیگرام ارتباط نزدیکی با ویندوز 10 دارد. به طور مثال آن با اپلیکیشن People این ویندوز ارتباط برقرار می‌کند. Windows 10 People به شما اجازه می‌دهد یک مخاطب را به تسک‌بار اضافه کنید و هر زمانی که خواستید به جای باز کردن کل اپلیکیشن٬ از این طریق خیلی سریع با این مخاطب چت کنید.

دانلود Unigram برای ویندوز 10

3- Ferdi

5 مورد از بهترین کلاینت های تلگرام دسکتاپ

Ferdi جایگزین متفاوتی برای کلاینت تلگرام دسکتاپ است. به جای آنکه فقط بخواهد جایگزین تلگرام باشد٬ یک اپلیکیشن مرورگر پیام‌رسان است. شما می‌توانید به جای آن که تسک‌بار کامپیوتر خود را پر از آیکون‌های پیام رسان‌ها کنید٬ تمام اپلیکیشن‌های پیام رسان خود را در این پیام‌رسان داشته باشید. یکی از بهترین ویزگی‌های این کلاینت٬ فضاهای کار جداگانه است. شما می‌توانید در آن گروه‌های شخصی٬ کاری و غیره را به صورت جداگانه در اختیار داشته باشید.

به طور مثال شما می‌توانید کانال‌های مربوط به کار خود را در یک محیط کار جداگانه‌ای داشته باشید. چت‌های خانوادگی و دوستانه چطور؟ آن‌ها را نیز می‌توانید به همین شکل مدیریت کنید. اضافه کردن سرویس‌های پیام‌رسان دیگری نظیر فیس بوک مسنجر٬ اسلک٬ واتس اپ٬ جیمیل و غیره نیز به این برنامه آسوده است. البته توجه داشته باشید که قابلیت‌های اضافی این برنامه که برای تلگرام موجود است٬ نمی‌تواند در دیگر مسنجرها نیز یکسان باشد.

Ferdi متن باز است و در گیت هاب حضور دارد. این کلاینت برای سه پلتفرم ویندوز٬ مک او اس و لینوکس وجود دارد٬ اما اپلیکیشن موبایلی آن هنوز توسعه پیدا نکرده است.

دانلود Ferdi برای ویندوز | مک او اس | لینوکس (App Image) | لینوکس (deb.)

4- Webogram

5 مورد از بهترین کلاینت های تلگرام دسکتاپ

Webogram در واقع جایگزین مستقیمی برای تلگرام دسکتاپ نیست. آن کلاینت معمولی تلگرام است که از طریق مرورگر شما در دسترس است. خود برنامه هیچ افزونه‌ای را ارائه نمی‌کند٬ اما می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای دسترسی به تلگرام از طریق مرورگر باشد. شما می‌توانید با وبوگرام تجربه‌ی تلگرام استاندارد را بدون نصب برنامه‌ای روی کامپیوتر خود داشته باشید.

5- Station

5 مورد از بهترین کلاینت های تلگرام دسکتاپ

و اما یکی دیگر از کلاینت های تلگرام دسکتاپ “Station” نام دارد. درست مانند ٬Ferdi اپلیکیشن Station نیز می‌تواند تمام برنامه‌های پیام رسان شما را زیر چتر خودش داشته باشد که یکی از آن‌ها تلگرام است. این برنامه از گزینه‌های مختلف٬ جستجو و مدیریت حساب کاربری میزبانی می‌کند.

به طور مثال٬ شما می‌توانید از Quick-Switch این برنامه برای جستجو در اسناد و چت‌هایتان استفاده کنید. قابلیت دیگری به نام Smart Dock نیز وجود دارد که می‌توانید از آن برای سنجاق کردن چت‌ها و زبانه‌ها استفاده کنید. ضمنا یک دکمه‌ی Do Not Disturb نیز در اینجا وجود دارد که با یک کلیک٬ کل محیط پیام رسان را بی‌صدا می‌کند. این برنامه با بیش از 650 اپلیکیشن پیام رسان مختلف سازگار است و می‌توانید تمام آن‌ها را در یک برنامه‌ی واحد داشه باشید.

دانلود Station برای ویندوز | مک او اس | لینوکس

چرا باید از اپلیکیشن‌های کلاینت متفرقه تلگرام استفاده کنیم؟

یکی از بزرگ‌ترین دلایل استفاده از کلاینت‌های متفرقه‌ی تلگرام٬ ارائه‌ی قابلیت‌هایی است که آن‌ها را نمی‌توان در کلاینت رسمی خود تلگرام یافت. برخی اپلیکیشن‌های متفرقه‌ی تلگرام گزینه‌های گسترده‌تری را نسبت به خود تلگرام ارائه می‌کنند که می‌تواند چت کردن از طریق آن‌ها را لذت‌بخش‌تر کند.

برای بسیاری از کاربران پین کردن صفحات مکالمه‌ها بسیار مهم است. خود تلگرام نمی‌گذارد بیشتار از 5 صفحه را پین کنید٬ اما برنامه‌ای مانند Bettergram می‌تواند با ارائه‌ی قابلیت 50 پین٬ این نقص را برطرف کند. هرچند که این برنامه از سال 2018 به‌روزرسانی نشده است.

اپلیکیشن‌های چند پیام رسانه‌ای مانند Ferdi و Station گزینه‌های اضافه‌تری را به کاربران تلگرام ارائه می‌کنند. ترکیب چند اپلیکیشن پیام رسان در یک اپلیکیشن چیز جدیدی نیست٬ اما اینکه هر دو برنامه گزینه‌های متعددی را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند٬ جالب توجه است. به طور مثال Station قابلیت جستجوی دقیقی را به کاربران ارائه می‌کند.