پیاده روی فضایی

نخستین پیاده روی فضایی کاملا زنانه توسط دو فضانورد زن انجام شد

نخستین پیاده روی فضایی کاملا زنانه توسط دو فضانورد زن به نام‌های جسیکا میر و کریستینا کخ انجام شد. این رویداد مهم مدتی قبل به دلیل نبود لباس فضایی مناسب لغو شده بود.

طبق برنامه‌ریزی قبلی ناسا قرار بود در ماه مارس شاهد اولین پیاده روی فضایی کاملا زنانه باشیم، اما به دلیل اینکه لباس فضانوردی مخصوص خارج از ایستگاه فضایی برای این دو فضانورد زن وجود نداشت، این رویداد مهم لغو شود و حالا پس از مدتی برگزار شد. ناسا در بیانیه‌ای دلیل لغو این رویداد در مدت از پیش تعیین شده را نبود لباس فضایی سایز متوسط برای این دو فضانورد زن دانست. همچنین لباس‌های فضایی که در ایستگاه فضایی وجود دارند به دهه 70 میلادی تعلق داشته و برای ماموریت‌های آپولو طراحی شده بودند.

جزئیات نخستین پیاده روی فضایی زنانه

پیاده روی فضایی

این رویداد مهم توسط دو فضانورد زن به نام‌های جسیکا میر (Jessica Meir) و کریستینا کخ (Christina Koch) انجام شد. این دو فضانورد به مدت بیش از 7 ساعت از ایستگاه بین‌المللی فضایی برای تعویض یک واحد باتری شارژ و تخلیه باتری خارج شدند. گفتنی است این بخش که مدتی قبل بعد از نصب باتری‌های لیتیوم یون جدید از کار افتاده بوده توسط این دو فضانورد زن با موفقیت تعمیر شد. البته این مشکل مربوط به باتری‌ها باعث اختلال در کار خدمه ایستگاه فضایی نمی‌شد، اما می‌بایست تعویض می‌شدند. کریستینا کخ برای پنجمین بار این پیاده روی فضایی را انجام داد، اما جسیکا میر برای نخستین بار آن را تجربه کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. حتما خیلی خوش حالن منم دوست داشتم برم

  2. براووووووووووووووو آرزوى موفقیت برایشان دارم!