دسترسی به اینترنت

طرح الزام دسترسی به اینترنت به مجلس می‌رود

طرح الزام دسترسی به اینترنت به مجلس تقدیم شد که اگر به تصویب برسد هر گونه قطعی اینترنت فقط با تصمیم نمایندگان مجلس و در شرایط اضطرار اعمال خواهد شد.

سیده فاطمه حسینی، رئیس فراکسیون حمایت از توسعه زیست بوم نوآوری و فن‌آوری و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص قطعی اینترنت در کشور اظهار کرد این قطعی اینترنت باعث شد تا به صورت روزانه کسب‌وکارهای حوزه فناوری حدود 2500 میلیارد تومان متضرر شوند. در همین راستا سیده حمیده زرآبادی یکی دیگر از نمایندگان اعلام کرد طرحی دو فوریتی با عنوان الزام دسترسی به اینترنت به مجلس ارائه شده است که طبق این طرح هر نوع اختلال اینترنت یا قطع استفاده خدمات بر پایه اینترنت چه داخلی و بین‌المللی بدون مجوز مجلس ممنوع خواهد بود.

جزئیات طرح الزام دسترسی به اینترنت

سیده حمیده زرآبادی در ادامه بیان کرد هر نوع اختلال در اینترنت کشور باعث خواهد شد تا آسیب‌های متعددی از جمله ضررهای مادی به نظام وارد شود. از این رو اگر چنین طرحی به تصویب برسد، دولت فقط در شرایط اضطراری با مصوبه شورای عالی امنیت ملی قادر خواهد بود پس از اطلاع‌رسانی به مردم، اینترنت داخلی و بین‌المللی را محدود کند. وی افزود بر اساس این طرح دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی شرکت‌ها و موسسه‌های خصوصی در شرایط اضطرار با قطعی اینترنت مواجه نخواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. کدوم نفهمی همچین طرحی داده اخه

  2. قانون :)))))
    جنگل از اینجا قانونمندتره

  3. حالا مثلا قبل از قطعی اینترنت بیان بگن قراره فلان ساعت قطع بشه خب که چی؟؟
    کاملا فهمیدن از کجا دارن میخورن: گردش ازاد اطلاعات
    تمام بودجه ی فیلترینگ صرف محدودسازی اینترنت بین الملل و تقویت شبکه داخلی خواهد شد