ویروس کرونا

وزیر بهداشت هشدار داد؛ دو خارجی مشکوک به ویروس کرونا در یزد تحت نظر قرار گرفتند (آپدیت شد)

دکتر نمکی، وزیر بهداشت، در مورد ویروس کرونا هشدار داد و گفت یک چینی و یک آلمانی مشکوک به بیماری در شهر یزد تحت نظر پزشکی قرار گرفته‌اند.

ویروس کرونا همچنان در حال گسترش است و شمار کشته شدگان این بیماری روز به روز افزایش پیدا می‌کند. طبق تازه‌ترین آمار اعلام شده، این ویروس در چین جان 106 نفر را گرفته است. اولین بار این ویروس در اواخر سال 2019 میلادی در شهر ووهان چین گزارش شد و به سرعت به شهرهای دیگر چین رسید. اکنون موارد ابتلا به ویروس Corona در کشورهای دیگر مانند آمریکا، تایلند، کره جنوبی، استرالیا، پاکستان، فرانسه و کانادا نیز گزارش شده است. تردد وسایل حمل و نقل عمومی به دلیل شیوع این ویروس مرگبار در 13 شهر چین به طور کامل متوقف شده و برخی شهرهای این کشور در قرنطینه کامل قرار گرفته است.

ویروس کرونا وارد ایران شد؟

پس از شیوع ویروس کرونا، نگرانی‌هایی درباره ورود این ویروس خطرناک به کشورمان به وجود آمد و اکنون خبرهای ضد و نقیضی درباره ورود کرونا به ایران به گوش می‌رسد. بسیاری از مسئولان، ورود کرونا به ایران را تکذیب می‌کنند و می‌گویند هیچ مورد ابتلا به این ویروس در خاک ایران گزارش نشده است، اما در همین حال از ساعتی پیش خبری به نقل از وزیر بهداشت در رسانه‌ها منتشر شده که از ابتلای دو خارجی به ویروس کرونا در ایران خبر می‌دهد.

ویروس کرونا

طبق این اخبار، دکتر نمکی، وزیر بهداشت کشورمان گفته یک چینی و یک آلمانی مشکوک به ویروس Corona در شهر یزد تحت نظر پزشکی هستند. وزیر بهداشت همچنین گفته ما نمی‌توانیم از ورود ویروس به کشور جلوگیری کنیم و باید راه‌های مقابله با آن را به مردم بیاموزیم. سعید نمکی روز گذشته نیز اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از ورود کرونا به کشورمان را تشریح کرد و گفت نیروهای بهداشتی فرودگاه‌ها و مبادی ورودی از چین مستقر شده‌اند و از وزارت امور خارجه نیز خواسته شده روند صدور ویزا برای چینی‌ها موقتا لغو و دریافت ویزای شهروندان چینی به دریافت کارت تندرستی مقید شود.

به‌روزرسانی

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران گفت دو فرد خارجی که در یزد به علت سرماخوردگی بستری شدند به ویروس کرونا مبتلا نیستند. وزیر بهداشت در اجلاسی در تهران با اعلام این مطلب گفت دوره پنهان ویروس کرونا پنج روز است. او درباره این دو نفر اظهار کرد یک فرد چینی بوده است و 12 روز پیش به علت سرماخوردگی تحت نظر قرار گرفت و بستری شد و فرد دومی که آلمانی است با فرد چینی ارتباط داشته هر دو به زور در بیمارستان بستری شدند اما آزمایش‌ها نشان داد که هیچ کدام به ویروس کرونا مبتلا نیستند.

محمود نوری شادکام، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم بیان کرد تست بیماران خارجی مشکوک به بیماری کرونا در این استان، منفی بوده است. به گفته آقای نوری شادکام این گردشگر چینی در تماس با یک گردشگر آلمانی بوده که این فرد هم علایم تنفسی مشکوک داشته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. واقعا در عجبم !؟
    ویروس عذاب الهی نیس که ساخت خود بشره ! خدا تویه کتاباش چه انجیل باشه چه تورات چه قرآن کریم بعضی اعمالارو منع کرده.(خوردن حیوانات جهنده حرامه)
    در مورد مطلب هر چند دارن انکار میکنن مسولین که وارد نشده ولی خوب شده تویه جاسک چندتا شتر مبتلا شدن این ویروس چند 1هقته چه تا فردا چه تا 2 روز دیگه بلاخره وارد کشور میشه.پس بهتره با کمک سایتهای اینترنتی یا همین سایت گجت نیوز اطلاعاتمون بالا ببریم تا عزیزی از دست ندیم.

  2. پسر عزیز چرا توی منبع عمومی از جمله عذاب الهی استفاده میکنی ؟
    چرا همرو با خدا به تضادمیندازی ؟؟؟؟
    چرا همه چیرو به خدا ربط میدی ؟؟؟
    بهتر نیس بگی بازتاب ؟؟؟؟
    یعنی در عین صافی خدا عذاب فرستاد ؟؟؟ اما اعمال ادمای خنق مخفی موند ؟؟؟
    بی خیال خنق خدا
    تو برو اول اعمال ادمارو چک کن بعد بکو
    عذاب الهی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    به معنای واقعی دشمن خدایین

    • بازتابِ چی؟
      اگر بحث بازی با کلمات نباشد، عذاب الاهی = بازتاب بدکرداری
      این جهان کوهست و فعل ما صدا * از صداها سوی ما آید ندا
      اینکه همه چی به خدا مربوطه کاملاً واضحه و مردم را به خدا نزدیک میکند نه در تضاد!
      وقتی گفته میشه خشم طبیعت نتیجۀ بدکرداری ماست، دقیقاً خودِ خودم یقه‌ام گیره و تا استغفار نکنم و تقصیر را فقط به گردن دیگران اندازم، مشکل حلّ نمیشه
      چه بسیار بدیها که فاعلش یا خبر ندارد و یا به خود نمی‌آرد؛ ولی این چیزی را عوض نمیکند زیرا کاملاً پیداست که «ابر و باد و مه و خورشید و فلک» بی‌گناهند
      و متّهم، خودِ بشر دوپاست، چه قبول بکند، چه نکند
      البته هرچه زودتر اعتراف کند، امکان بازگشتش به راه درست آسانتره
      اصلاً تنها راه اصلاح جنگل، اصلاح تک‌‌درخت هاست

  3. چینی های لاشخور هر چی کثافت می‌خورند ویروس مریضی شو به کشورهای دیگه هم می‌فرستند.

  4. عذاب الهی داره وارد ایران میشه ..

    با این سو مدیریتی که در کشور شاهدش هستیم. در آینده نزدیک شاهد یک کشتار جمعی توسط ویروس الهی خواهیم. بود..

    • بیشتر مطالعه کن
      شزکت های دارو سازی بیشترین سود میبرن

      ولی اتفاقاتی رو دارن پیش میبرن که خودشون هم فکرشو نمی کنند

      • چه پَست آنکه برای پول -نه برای خدمت به خلق- وارد شغلی -خصوصاً پزشکی- شود
        عالِم اگر هدفش متعالی باشد، دنیا و آخرتش تأمین است ولی اگر به پَستیِ پول‌پرستی دچار شد، دنیا و آخرتش تباه

  5. یعنی فقط همینو کم داشتیم…