بهترین مقاصد گردشگری خاورمیانه

معرفی 9 نمونه از بهترین مقاصد گردشگری خاورمیانه

خاورمیانه مناطق زیبای زیادی دارد که سفر به آن‌ها بسیار لذت بخش است. ما در این مطلب بهترین مقاصد گردشگری خاورمیانه را معرفی می‌کنیم.

اکثر غربی‌ها تصور می‌کنند که خاورمیانه بسیار ناامن و دچار هرج و مرج است. این ذهنیت کاملا غلط بوده و قسمت عظیمی از خاورمیانه از امنیت کافی برخوردار است. این منطقه ترکیبی از سنت، تاریخ و مدرنیته است و افراد می‌توانند با سفر به آن خاطره خوبی را در ذهن خود به جای بگذارند. خاورمیانه مقاصد گردشگری فراوانی دارد که ما در این مطلب به 9 مورد از بهترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

بهترین مقاصد گردشگری خاورمیانه را بشناسید

1-  شهر قاهره – مصر

بهترین مقاصد گردشگری خاورمیانه

قاهره یکی از شهرهای کشور مصر است که در زمان‌های گذشته به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری خاورمیانه شناخته می‌شده است؛ اما هم‌اکنون اوضاع مناسبی را ندارد و بسیار ناامن شده است و برای سفر به آن باید سختی زیادی را پشت سر گذاشت. با این وجود این شهر هنوز هم از محبوبیت زیادی برخوردار است و علت این محبوبیت وجود موزه مصر، رود نیل، اهرام ثلاثه و… در این منطقه است.

2- شهر استانبول – ترکیه

بهترین مقاصد گردشگری خاورمیانه

استانبول یکی از شهرهای کشور ترکیه است که دارای دو بخش آسیایی و اروپایی است. این شهر به مدت 16 قرن پایتخت امپراطوری عثمانی بوده است. شرایط کنونی استانبول خیلی مناسب نیست و کمی ناامن است. اما با وجود همین ناامنی استانبول هنوز هم به دلیل وجود تنوع فرهنگی و مذهبی، تنگه بسفر و مساجد زیبا یکی از بهترین مناطق خاورمیانه برای سفر کردن است.

3- شهر پترا – اردن

بهترین مقاصد گردشگری خاورمیانه

شهر پترا یکی از زیباترین و برجسته‌ترین شهرهای جهان است. قبیله‌های صحرایی، معابدی را در این منطقه حجاری کرده‌اند که نظیر آن در هیچ‌جای دنیا دیده نمی‌شود. لازم به ذکر است که پترا در زمان غروب خورشید و شب بسیار زیبا‌تر از زمان‌های دیگر می‌شود.

4- شهر دبی – امارات

بهترین مقاصد گردشگری خاورمیانه

شهر دبی یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیا است. بزرگ‌ترین هتل‌های دنیا در این شهر قرار گرفته‌اند و افراد می‌توانند با سفر به دوبی از لذت کافی بهره‌مند شوند. این شهر هم‌اکنون یکی از بهترین مقاصد گردشگری خاورمیانه است و سالانه پذیرای مسافران زیادی از سراسر جهان می‌شود.

5- شهر شیراز – ایران

بهترین مقاصد گردشگری خاورمیانه

شیراز یکی از شهرهای ایران است که شهرت زیادی در جهان دارد و شهرت شهر شیراز به دلیل ادبیات، شعر و گل‌های موجود در این منطقه است. مناسب‌ترین فصل برای سفر به شیراز بهار است. این شهر قدمتی چندین هزار ساله دارد و یکی از با فرهنگ و تمدن‌ترین شهرهای ایران است. شیراز سالانه پذیرای مسافران زیادی از سراسر دنیا است.

6- شهر ابوظبی – امارات

بهترین مقاصد گردشگری خاورمیانه

شهر ابوظبی که روی مجموعه‌ای از جزایر واقع شده به عنوان پایتخت کشور امارات شناخته می‌شود. این شهر در حال احداث نسخه‌های جدید موزه‌های گوگنهایم و لوور به منظور تبدیل شدن به پایتخت فرهنگی خاورمیانه است. این شهر یکی از بهترین مناطق گردشگری خاورمیانه است که یکی از علل این امر وجود بزرگ‌ترین مساجد دنیا در در این منطقه است.

7- اقصر – مصر

بهترین مقاصد گردشگری خاورمیانه

اقصر جمع قصر است و بیانگر کاخ‌های فراعنه است. اگر قصد آشنایی با فراعنه، فرهنگ گمشده و مومیایی‌های مصر را دارید ما به شما توصیه می‌کنیم که حتما به معبد کرنک و دره پادشاهان سفر کنید. کرنک به عنوان بزرگ‌ترین معبد جهان شناخته می‌شود.

8- شهر دوحه – قطر

بهترین مقاصد گردشگری خاورمیانه

شهر دوحه یکی از مدرن‌ترین شهرهای قطر و یکی از بهترین شهرهای آسیا است. هم‌اکنون هتل‌های بزرگ و جذاب و همچنین جاذبه‌های گردشگری زیبایی در این شهر در حال احداث هستند. برای نمونه‌ای از جاذبه‌های گردشگری شهر دوحه می‌توان به موزه هنرهای اسلامی اشاره کرد که روی یک جزیره مصنوعی بنا نهاده شده است.

9- دریای مردگان – اردن

بهترین مقاصد گردشگری خاورمیانه

دریای مردگان یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری خاورمیانه است. این شهر سالانه پذیرای مسافران زیادی از سرتاسر جهان است و شنا کردن در آن می‌تواند بسیار خوشایند باشد و کوهستان‌های اطراف آن نیز منظره زیبایی را به وجود آورده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. جالب بود خصوصا امارات و کشورهای پیشرفته عربی سومر و اردن با اون تمدن پترا و مصر که یادگار نژاد فرهیخته و بزرگ نژاد سام نبطی ها و قحطانی ها هستن و در کل اعراب متمدن هستن