کسب و کارهای اینترنتی

کسب و کارهای اینترنتی بخش مهمی از زندگی خانواده‌ها شده است

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران با انتقاد از طرح فضای مجازی مجلس گفت هم اکنون بسیاری از افراد از طریق کسب و کارهای اینترنتی امرار معاش می‌کنند.

محمدرضا تاجیک،‌ رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران عنوان کرد که هم‌اکنون و با وجود شرایط ناشی از کرونا بسیاری از کسب‌وکارها برای فروش محصولات خود به ناچار به فضای مجازی روی آورده‌اند و علاوه بر این بسیاری از مردم نیز در حال حاضر با فروش محصولات مختلف در فضای مجازی امورات خود را می‌گذرانند. به همین دلیل باید به جای محدود کردن و ایجاد مانع بر سر راه این مشاغل از آن‌ها به صورت همه‌جانبه حمایت کرد تا بدین واسطه کسب و کارهای اینترنتی رونق روزافزون پیدا کنند.

امیدوار هستیم که دولت و مجلس از کسب و کارهای اینترنتی حمایت همه‌جانبه کنند و به شرایط اکثریت مردم توجه ویژه کنند. شرایط ناشی از کرونا باعث شده تا ضررهای بسیاری بر مشاغل و همچنین گروه‌های آسیب پذیر وارد شود و به همین خاطر توقع می‌رود که دولت و مجلس در شرایط کنونی که اکثر مردم از لحاظ شغلی و معیشتی شرایط مناسبی ندارند،‌ به طور کامل از آن‌ها حمایت کنند.

مزایای راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی

تاجیک در ادامه با اشاره به این که راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی مزایای زیادی دارد بیان کرد که راه‌اندازی مشاغل اینترنتی بر خلاف راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی دیگر نیازی به سپری کردن مراحل سخت از جمله دریافت برخی از مجوزها ندارد. البته باید به منظور حفظ کیفیت کالاها، و همچنین جلوگیری از سوءاستفاده برخی از افراد بر کسب و کارهای اینترنتی نظارت دقیق شود.

یکی از مهم‌ترین مسائل مطروح شده در مشاغل اینترنتی تأمین اجتماعی و آینده تعداد زیادی از اشخاصی است که قصد بازنشستگی دارند و دستگاه‌های مربوطه می‌توانند با شناسایی و ساماندهی این مشاغل، اقدام به بیمه کردن افراد شاغل در این حوزه کنند.

وی ادامه داد که از مدت‌ها پیش موضوع ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی انجام شده و علاوه بر این ساماندهی استارت‌آپ‌ها نیز هم‌اکنون در حال پیگیری است و اکثر استارت‌آپ‌هایی که به شکل رسمی و قانونی ثبت شده‌اند مورد شناسایی و ساماندهی قرار می‌گیرند.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران در انتها با بیان این که هزینه‌ها و قیمت تمام شده با ساماندهی کسب و کارهای اینترنتی کاهش خواهد یافت بیان کرد که اکثریت جامعه با راه‌اندازی مشاغل اینترنتی نفع خواهند برد، چرا که در چنین شرایطی مردم می‌توانند کالا و خدمات مد نظر خود را با پایین‌ترین قیمت تهیه کنند.

البته باید برای جلوگیری از ورود ضرر به مردم،‌کسب و کارهای اینترنتی مورد نظارت دقیق قرار گیرند و دولت نیز باید به منظور رونق و ساماندهی مشاغل اینترنتی راهکارهای مناسبی را در نظر گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*