مرسدس میباخ 6

مرسدس میباخ 6 (Maybach 6) ؛ نگاهی نو به آینده ماشین‌های لوکس آلمانی

مرسدس بنز خودروی کانسپت جدید دیگری را معرفی کرد. در نمایشگاه CES 2015 مدل لاکچری F015 در شکل و شمایل یک ماشین خودران ظاهر شد و اکنون این غول صنعت خودروسازی جهان با یک کوپه تمام برقی بازگشته است. این مدل رسما ویژن مرسدس میباخ 6 (Vision Mercedes-Maybach 6) نامگذاری شد.

بر اساس گفته‌های گوردن واگنر (Gorden Wagener) رهبر تیم طراحی Daimler AG، مرسدس میباخ 6 ترکیبی است از یک حس هنری خالص و بالاترین کارایی آیرودینامیکی. مرسدس بنز همچنین اشاره می‌کند که ویژن 6 یک ترکیب پایاپای از گرمای پر حرارت یک طراحی زنده و همچنین بی روح بودن ویژگی‌های هوشمند است. در واقع یک طراحی پویا و پر جنب و جوش در کنار سرد و بی روح بودن ویژگی‌های تکنولوژیکی، محصول بسیار خاصی را تولید کرده است.

شاید کمی تعجب کنید که چرا این مدل اینقدر کشیده است! مرسدس می‌گوید که طراحی بلند ویژن مرسدس میباخ 6 در کنار سقف پائین و موقعیت انتهای کابین بازگشتی به کوپه‌های کلاسیک بوده و حس نوستالژی را در آدمی زنده می‌کند.

مرسدس میباخ 6 ترکیبی است از یک حس هنری خالص و بالاترین کارایی آیرودینامیکی

انتهای این مدل بسیار شبیه به دم قایق‌های بادبانی طراحی شده و با باز کردن درب‌های بال پرنده مانند آن گویی که Maybach 6 قصد دارد به پرواز درآید. در صندلی‌های جلوی این خودرو، مسافران دید بسیار وسیعی از محیط اطراف خود داشته و داده‌های رانندگی و دیگر اطلاعات مربوط برای داشتن یک سفر همراه با واقعیت افزوده بر روی شیشه جلو منعکس می‌شود.

مرسدس میباخ 6

داشبورد با پنل‌های در و صندلی‌های جلو ترکیب شده و با یک چرخش 360 درجه‌ای فضای خاصی را به وجود آورده است. به طور کلی مواد به کار رفته در ساخت، طراحی تر و تمیز، کف چوبی و برخی از ریزه کاری‌های دیگر همان حس لوکس بودن مدل F015 را تداعی می‌کند.

مرسدس میباخ 6

چهار موتور الکتریکی 550 کیلو واتی قادرند تا 738 اسب بخار قدرت تولید کرده و آن را به هر چهار چرخ این مدل انتقال دهند. البته یک باتری 80 کیلووات ساعتی در کف اتومبیل قرار گرفته و به ویژن مرسدس میباخ 6 اجازه می‌دهد تا شعاع حرکتی خود را تا 200 مایل (حدود 320 کیلومتر) افزایش دهد.

با فشردن پدال گاز میباخ 6، این خودرو در کمتر از چهار ثانیه می‌تواند از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت دست یافته و با حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت یکه تازی کند. ادعا می‌شود که مرسدس میباخ 6 به عنوان یک خودروی الکتریکی لوکس با یک بار شارژ کامل می‌تواند تا 500 کیلومتر را طی کرده و با یک شارژ 5 دقیقه‌ای قادر است مسافتی در حدود 100 کیلومتر را بپیماید. این کوپه کلاسیک توانایی دارد تا هم از طریق اتصال مستقیم و هم از طریق شارژ بی‌سیم انرژی مورد نیاز خود را تامین کند.

مرسدس میباخ 6 اولین حضور رسمی خود را در مراسم Monterey Car Week festivities که در Pebble Beach برگزارشد، جشن گرفت. هنوز مشخص نیست که Mercedes-Benz قصد دارد این خودروی کانسپت را چه زمانی به تولید انبوه برساند.

مرسدس میباخ 6

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*