تراشه اپل A10

تراشه اپل A10؛ شلیک موشک جدید اپل به قلب رقبا

اپل همراه با هفتمین نسل از گوشی‌های آیفون خود از تراشه اپل A10 که به ادعای خود قدرتمندترین تراشه موبایلی جهان است رونمایی کرد. این تراشه نسبت به نسل گذشته خود از 40 درصد سرعت بیشتر بهره می‌برد. اما این تمام ماجرا نیست، چرا که Apple A10 اینک با بهینه‌سازی‌های انجام گرفته، عمر باتری آیفون 7 را نیز نسبت به آیفون 6 اس به دو ساعت افزایش داده است.

یک آیفون جدید و یک محصول جدید در خط تولید تراشه‌های شرکت اپل! این کمپانی از دو گوشی هوشمند جدید آیفون 7 و آیفون 7 پلاس که هر دو از تراشه اپل A10 قدرت می‌گیرند رونمایی کرد. در حالی که سال گذشته تراشه اپل A9 به کار رفته در خانواده آیفون 6 اس نسبت به نسل گذشته آن دارای سرعتی بیش از 70 درصد بیشتر بود، دستاورد جدید اپل کمتر در مورد سرعت سخن می‌گوید و بیشتر بهره وری را هدف گرفته است.

به ادعای اپل تراشه Apple A10 نسبت به مدل A9 از سرعتی 40 برابری برخوردار خواهد بود اما به صورت دو جفت دو هسته‌ای طراحی شده است تا مسئولیت رسیدگی به وظایف خاص بهتر از گذشته صورت گیرد.

تراشه اپل A10

دو جفت هسته که اپل آن‌ها را با «عملکرد بالا» نام می‌برد ظاهراً وظایف سنگین‌تری نظیر ویرایش ویدیوها و بازی‌ها را بر عهده خواهند داشت. از دو جفت هسته دیگر نیز با «بهره وری بالا» یاد می‌شود و انجام وظایفی در حدود یک پنجم جفت نخست را بر عهده دارند. یک کنترل کننده عملکرد نیز در اینجا وجود خواهد داشت که تصمیم می‌گیرد در حال حاضر کدام جفت هسته‌ها می‌بایست فعالیت خودشان را شروع کرده و کدام‌ یک در حالت آماده باش قرار خواهند داشت.

عمر باتری بیشتر به لطف تراشه اپل A10

این سیستم جدید می‌توان استقامت بیشتری را داشته باشد که اپل برای توصیف آن عبارت «طولانی‌ترین عمر باتری در آیفون» را به کار می‌برد. به نقل از فیل شیلر (Phil Schiller) یکی از مدیران اجرایی اپل، آیفون 7 می‌تواند چیزی حدود 2 ساعت عمر باتری بیشتری را نسبت به آیفون 6 اس ارائه کند.

تراشه اپل A10

همانطور که هر ساله شاهد آن هستیم، این کمپانی کوپرتینویی وعده می‌دهد که پردازنده‌های جدید آنها به طور جدی در عملکردشان بهبود خواهند یافت و با به‌روزرسانی آن‌ها وظایف گرافیکی سنگین‌تر به راحتی در محصولاتی که تراشه اپل را حمل می‌کنند، قابل اجرا خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*