اپلیکیشن Allo

ادوارد اسنودن اپلیکیشن Allo را نرم افزار جاسوسی گوگل می‌خواند

برای اولین بار در کنفرانس I/O 2016 گوگل شاهد معرفی اپلیکیشن های Allo و Duo از سوی این شرکت بودیم. سازندگان قصد داشتند این دو اپلیکیشن را همراه با یکدیگر در اختیار کاربران قرار دهند، اما پس از وقفه ای که میان عرضه آنها افتاد، هفته گذشته، اپلیکیشن Allo نیز در دسترس کاربران قرار گفت. اما حالا آقای ادوارد اسنودن، یکی از اعضای سازمان امنیت ملی (NSA) آمریکا که شاید بتوان آن را یکی از بهترین افشاگرهای دنیای تکنولوژی در نظر گرفت، از کاربران درخواست کرد که برنامه گوگل الو را به صورت کامل حذف کرده و دیگر به فکر استفاده از آن نباشند!

آیا واقعا اپلیکیشن Allo یک نرم افزار جاسوسی و نظارتی از سوی گوگل است؟!

زمانی که اپلیکیشن Duo که برای برقراری تماس ویدئویی توسعه داده شده، در اختیار کاربران قرار گرفت، گوگل اعلام کرد که اپلیکیشن Allo نیز تنها برخی از اطلاعات گذرای کاربران را در خود ذخیره خواهد نمود. در واقع می‌توان این جمله را ذخیره نکردن اطلاعات چت و گفتگوی کاربران معنی کرد. حتی مدیران گوگل اذعان داشتند که سیستم رمزگذاری اطلاعات ذخیره شده در Allo، به گونه‌ای عمل می‌کند که حتی سازندگان آن هم نمی‌توانند از آن استفاده کنند. با این اوصاف، بسیاری از ما تصور می‌کردیم که اپلیکیشن پیام رسان Allo، امنیت بسیار بالایی دارد.

ادوارد اسنودن در آخرین پست خود در توئیتر، اعلام کرد که هم اکنون اپلیکیشن های Google Maps ،Google Mail و Google Surveillance به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته! در ادامه، وی به صراحت اشاره کرد که منظور از “Google Surveillance” (به معنی نظارت یا جاسوسی گوگل)، اپلیکیشن Allo است.

سیستم هوش مصنوعی جدیدی که گوگل برای دستیار مجازی‌اش به کار گرفته، تنها زمانی می‌تواند از محتوای چت و گفتگو کاربران و معانی آنها باخبر نشود که واقعا یک ربات باشد. در واقع این سیستم نباید توانایی خواندن گفتگوی کاربران را داشته باشد، اما اگر چنین اتفاقی رخ داد، می‌توان صحبت های آقای اسنودن را قابل قبول دانست. در این صورت، اطلاعاتی که از طریق اپلیکیشن Allo توسط کاربران رد و بدل می‌شود، تماما می‌تواند زیر نظر گوگل باشد. بهتر است برای درک بهتر این موضوع، به تصویری که در ادامه قرار گرفته و مکالمه وی با ربات گوگل را نشان می‌دهد، دقت کنید!

اپلیکیشن Allo

البته نباید تصور کنید که اپلیکیشن پیام رسان Allo از دیگر مسنجرهایی که این روزها کاربران از آنها استفاده می‌کنند، بدتر است. اطلاعاتی که ادوارد اسنودن منتشر کرده، لزوما نمی‌تواند بیانگر این موضوع باشد اما با توجه به اطلاعاتی که این مقام دولتی از یک سازمان امنیتی منتشر کرده، شاید بتوان گفت که حریم خصوصی کاربران در Allo رعایت نخواهد شد.

به نظر شما صحبت‌های آقای اسنودن تا چه اندازه می‌تواند صحت داشته باشد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. هیچوقت به گوگل اعتماد نداشتم 🙂