کارخانه مشترک ایران و رنو

تأسیس کارخانه مشترک ایران و رنو ؛ دو خودروی جدید رنو در ایران

نمایشگاه خودروی پاریس 2016 در حال برگزاری است و خودروسازان بزرگ جهان از محصولات جدید خود رونمایی می‌کنند. ایران در این نمایشگاه حضور نداشت اما مذاکراتی با کمپانی رنو انجام داد و توافقاتی در زمینه تأسیس کارخانه مشترک ایران و رنو صورت گرفت.

نمایشگاه خودروی پاریس برای ایران یک دستاورد مهم داشت و در دومین روز برگزاری این نمایشگاه یک توافقنامه استراتژیک به امضا رسید. پس از انجام مذاکراتی بین محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و کارلوس گون، مدیرعامل کمپانی رنو توافقی مبنی بر ایجاد یک شرکت مشترک (جوینت ونچر) بین رنو و سازمان گسترش و نوسازی ایران (ایدرو) صورت گرفت. این توافقنامه توسط نمایندگان دو طرف امضا شد و به این ترتیب یک مرکز مهندسی و خرید برای حمایت از قطعه سازان داخلی و یک کارخانه با ظرفیت تولید 150 هزار خودرو در سال ایجاد خواهد شد که موجبات حضور پررنگ‌تر خودروسازی رنو در ایران را فراهم می‌سازد. با این حساب مجموع ظرفیت تولیدی رنو در ایران به 350 هزار دستگاه در سال خواهد رسید.

کارخانه مشترک ایران و رنو

قرار است دو خودروی جدید رنو نیز به زودی در ایران عرضه شود. خودروهای سیمبل (Symbol) و داستر جدید (Duster) نخستین خودروهایی هستند که در سال 2018 در کارخانه مشترک ایران و رنو تولید خواهند شد. کمپانی رنو پیش از این نیز در بازار ایران فعالیت داشت و هر از گاهی شاهد ورود خودروهای این خودروساز فرانسوی به ایران بودیم؛ اما اکنون رنو برای اولین بار در ایران مرکز توزیع و خدمات پس از فروش خواهد داشت. البته این توافقنامه به همکاری‌های رنو با خودروسازهای ایرانی یعنی ایران خودرو و سایپا مربوط نبوده و این همکاری‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

کارخانه مشترک ایران و رنو

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در خصوص این توافقنامه اظهار کرد:

ما به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی در زمینه خودروسازی هستیم تا خودروهای روز و با کیفیت و ایمن را به مصرف کنندگان ایرانی عرضه کنیم. بر همین اساس با شرکت خودروسازی رنو که سابقه حضور دوازده ساله در ایران را دارد به توافق رسیدیم.

کارلوس گون، مدیر عامل کمپانی رنو نیز با اشاره به ظرفیت بازار ایران گفت:

بازار خودرو در ایران تا سال 2020 ظرفیت دو میلیونی خواهد داشت. با امضای این توافقنامه مهر تأییدی بر انتخاب‌های استراتژیک رنو در ایران زده شد و مطمئناً سرآغاز فصل جدیدی خواهد بود که رنو را به جایگاه‌های بالاتری می‌رساند.

کمپانی رنو از سال 2003 همکاری خود با سایپا و ایران خودرو را آغاز کرد و تاکنون حدود 500 هزار دستگاه از محصولات خود را در بازار ایران به فروش رسانده است. تندر 90، تندر پیکاپ، داستر، ساندرو و ساندرو استپ وی از محصولاتی هستند که در ایران عرضه شدند.

کارخانه مشترک ایران و رنو

کارخانه مشترک ایران و رنو در اطراف شهر ساوه خواهد بود

گفته می‌شود که رنو مسئولیت کارخانه بن رنو در اطراف ساوه را بر عهده خواهد گرفت و تا دو سال آینده خودروهای داستر جدید و سیمبل را در این کارخانه موتناژ می‌کند. پیش بینی می‌شود که خودروی رنو سیمبل با قیمت 70 میلیون و رنو داستر جدید با قیمت 100 به فروش برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. جالب اینه که رنو سیمبل همین الان تو بازار ایران حدود 74 میلیون داره به فروش میرسه ،و از اون به خاطر نبود اپشن استقبال نشده ،همینطور هیچگونه ظرافت طراحی توش دیده نمیشه واقعا این قیمتا چطوری تو ایران مطرح میشه

  2. خودروی اس یو ی رنو داستر در حال حاضر زشت ترین شاسی بلند ایران محسوب میشه و سواری رنو سیمبل هم با این شکل و شمایل که در تصویر دیده می شود 30 میلیون بیشتر نمی ارزه!!!!