مقایسه گوگل پیکسل با گلکسی اس 7

مقایسه گوگل پیکسل با گلکسی اس 7؛ پشت پای گوگل به تولیدکنندگان شخص ثالث!

بدون شک مقایسه گوگل پیکسل با سایر گوشی های هوشمند قدرتمند دنیا می‌تواند برای علاقه‌مندان به این حوزه تکنولوژی جذاب باشد. بر همین اساس در این مقاله قصد داریم به مقایسه گوگل پیکسل (Google Pixel) با گلکسی اس 7 (Samsung Galaxy S7) بپردازیم. هر دو این محصولات از قدرتمندترین گوشی های هوشمند جهان هستند.

گوگل پیکسل با تمام خوبی‌ها و بدی‌هایش روز گذشته رسما توسط غول جستجوی جهان رونمایی شد. اتفاقی که شاید اگر چندین سال پیش بدین صورت می‌افتاد، تولیدکنندگان شخص ثالثی همچون سامسونگ از چنین قدرت بالایی در بازار برخوردار نبودند.

درست همانند سامسونگ و اپل، کمپانی گوگل نیز تصمیم گرفت تا گوشی‌های خودش را در دو سایز مختلف همراه با مشخصات سخت افزاری یکسان عرضه کند. دو گوشی با اندازه‌های 5 اینچ و 5.5 اینچ تا هر دو طیف علاقه‌مندان به گوشی‌های استاندارد و فبلت‌ها بتوانند با سلیقه شخصی خود تلفن همراه مورد نظرشان را انتخاب و خریداری کنند.

از این بحث بگذریم، قصد داریم در این مقاله به مقایسه گوگل پیکسل با یکی از پرچمداران سال 2016 سامسونگ به نام گلکسی اس 7 (Samsung Galaxy S7) بپردازیم.

مقایسه گوگل پیکسل با گلکسی اس 7

گوگل پیکسل از یک صفحه 5.0 اینچی با رزولوشن فول اچ دی و تراکم پیکسلی 441ppi برخوردار است. این صفحه 69.0 درصد کل بدنه را در بر گرفته است. علاوه بر این ما شاهد حضور یک محافظ صفحه گوریلا گلس 4 نیز بر روی این پنل صفحه نمایش هستیم.

از بحث صفحه نمایش که بگذریم به بحث شیرین سخت افزار می‌رسیم. بدون شک گوگل پیکسل در این بخش یکی از قدرتمندترین‌ها خواهد بود. تراشه اسنپدراگون 821، پردازنده 4 هسته‌ای (دو هسته 2.15 گیگاهرتزی + 2 هسته 1.6 گیگاهرتزی)، پردازنده گرافیکی 530، رم 4 گیگابایتی و حافظه 32/128 گیگابایتی از جمله مشخصات اصلی این گوشی هوشمند است. علاوه بر این شما یک باتری با ظرفیت 2،770 میلی‌آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع نیز در اختیار خواهید داشت و درگاه مدرن USB نوع C نیز برای انتقال سریع اطلاعات در کنار شما خواهد بود.

مقایسه گوگل پیکسل با گلکسی اس 7در بخش دوربین با توجه به گزارش‌های مختلف انتشار یافته گوگل پیکسل دارای یکی از قدرتمندترین دوربین‌ها در بین گوشی های هوشمند است. یک دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز و فلش دو کاناله در قسمت پشتی این گوشی دیده می‌شود. در قسمت جلویی نیز ما شاهد حضور یک دوربین 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 هستیم.

در انتها باید به سیستم عامل اندروید 7.1 نوقا، لانچر گوگل پیکسل و همچنین دستیار گوگل اشاره کرد که یکی از جذاب‌ترین نرم افزارها در بین گوشی های اندرویدی را ارائه می‌کند.

در این مقایسه گوگل پیکسل را در برابر گلکسی اس 7 سامسونگ قرار داده‌ایم. اس 7 سامسونگ از یک صفحه نمایش 5.1 اینچی Super AMOLED با رزولوشن فوق‌العاده 1440 در 2560 پیکسل و تراکم پیکسلی عالی 577ppi بهره می‌برد. این صفحه نمایش 72.1 درصد کل بدنه را به خود اختصاص داده است که می‌تواند نقطه عطفی برای پرچمداران سری گلکسی اس سامسونگ به حساب آید. علاوه بر این یک محافظ صفحه گوریلا گلس 4 نیز وظیفه‌ی محافظت از گوشی شما در برابر ضربات احتمالی را بر عهده خواهد داشت.

مقایسه گوگل پیکسل با گلکسی اس 7

علاوه بر صفحه اصلی باید به یک صفحه دوم نیز اشاره کرد که در هنگام خاموش بودن صفحه اصلی فعال می‌شود. شما می‌توانید بر روی این صفحه اطلاعات ابتدایی همچون نوتیفیکیشن‌ها، ساعت، تاریخ و غیره را مشاهده کنید. این صفحه باعث می‌شود تا کمتر نیازمند قفل گشایی گوشی باشید و در نهایت در مصرف باتری گوشی شما صرفه جویی شود.

مقایسه گوگل پیکسل با گلکسی اس 7از مشخصات سخت افزاری این هندست توانمند باید به یک تراشه اگزینوس 8890 اکتا، پردازنده 8 هسته‌ای (چهار هسته 2.3 گیگاهرتزی + چهار هسته 1.6 گیگاهرتزی)، رم 4 گیگابایتی، حافظه داخلی 32/64 گیگابایتی همراه با یک پردازنده گرافیکی Mali-T880 MP12 اشاره کرد. همچنین یک باتری با ظرفیت 3،000 میلی‌آمپر با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و شارژ سریع (60 درصد شارژ در 30 دقیقه) نیز وظیفه قدرت‌رسانی به این گوشی را بر عهده دارد.

دوربین اس 7 سامسونگ نیز یکی از قدرتمندترین‌ها در بین دیوایس‌ها است. دوربین اصلی این گوشی دارای یک سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، OIS و فلش ال ای دی است. علاوه بر این دوربین سلفی این گوشی نیز از یک سنسور 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 بهره می‌برد که بدون شک از کیفیت بالایی برخوردار است.

در انتها باید به وجود سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو، رابط کاربری تاچ ویز، لانچر مخصوص بازی قدرتمند و آیکون‌های زیبا اشاره کرد که میزبان کاربران خواهد بود.

مقایسه گوگل پیکسل و گلکسی اس 7 سامسونگ در جدول مشخصات

گوگل پیکسلگلکسی اس 7 سامسونگ
سیستم عامل و رابط کاربریاندروید 7.1 نوقااندروید 6.0 مارشمالو
چیپستاسنپدراگون 821 کوالکاماسنپدراگون 820 کوالکام
میزان حافظه رم4 گیگابایت4 گیگابایت
نمایشگر5 اینچ آمولد با دقت فول اچ دی5.1 اینچ سوپر آمولد با دقت 2K
دوربین اصلی12 مگاپیکسلی f/2.0 – ابعاد پیکسلی 1.55 میکرون – سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز12 مگاپیکسلی f/1.7 – ابعاد پیکسلی 1.4 میکرون – سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز – OIS
دوربین سلفی8 مگاپیکسل5 مگاپیکسل
باتری و فناوری شارژ2770 میلی آمپر ساعتی ثابت – Fast charging3000 میلی آمپر ساعتی ثابت – Fast charging – شارژر بی سیم
قابلیت‌های ارتباطیUSB Type-C و بلوتوث 4.2microUSB V2.0 و بلوتوث 4.2
حسگر اثر انگشتدارددارد
میزان حافظه داخلی32 و 128 گیگابایتی32 و 64 گیگابایتی
استاندارد ضد آبIP53IP68
قیمت649 دلار613 دلار

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

    • خب سونی هم گوشی سازه آخه؟طراحیش از نوکیا N8 بی ریختره.حاشیه های زیاد و بدریخت بودن گوشی.دوربینشم در جریان باش که هم رده ی اس 7 شده.سونی اسم برندش رو باید بذاره سوتی