شیائومی می میکس - Xiaomi Mi MIX

شیائومی می میکس معرفی شد: هیولای 6.4 اینچی سرامیکی با نمایشگر بدون حاشیه و طراحی فوق العاده زیبا

در حالی که همه در انتظار رونمایی از گوشی شیائومی می نوت 2 بودیم، یک فبلت قدرتمند و جذاب به نام شیائومی می میکس (Xiaomi Mi MIX) نیز در کنار آن معرفی شد. این موبایل 6.4 اینچی فاقد هرگونه حاشیه صفحه از دو سمت کناری و قسمت بالایی بوده که می‌تواند در دست گیری و استفاده از آن را به امری لذت بخش تبدیل کند. از نظر مشخصات نیز موبایل جدید شیائومی از تراشه مدرن اسنپدراگون 821، 6 گیگابایت رم و البته 256 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار خواهد بود.

همراه با می نوت 2 ، شرکت شیائومی سورپرایز جذابی را برای حاضرین سالن داشت و آن هم معرفی از یک دیوایس موبایل 6.4 اینچی بسیار جذاب و زیبا با جنسی از سرامیک بود. گوشی هوشمندی که با همکاری یک طراح معروف فرانسوی به نام فیلیپ استارک (Philippe Starck) ساخته شده و یک صفحه کاملا لبه به لبه که 2 سالیست در محصولات مدرن دیده می‌شود را اینبار به شکلی واقعی و نوآورانه ارائه می‌کند. این گوشی هوشمند از ماه آینده روانه بازار خواهد شد.

شیائومی خیلی بی سر و صدا و درست همانند اپل و سامسونگ، از پرچمداران جدید خود هر ساله رونمایی می‌کند؛ اما شیائومی می میکس نشان می‌دهد که این کمپانی نمی‌خواهد در سایه فعالیت کند و قصد دارد به یکی از رهبران صنعت موبایل تبدیل شود.

اسنپدراگون 821 همراه با 6 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی

گوشی موبایل شیائومی می میکس (Xiaomi Mi MIX) متشکل از یک تراشه مدرن اسنپدراگون 821 با سرعت کلاک 2.35 گیگاهرتز، رم 4 گیگابایتی LPDDR4 و همچنین حافظه داخلی 128 گیگابایت است. در این جا مدل پرو می میکس نیز ارائه خواهد شد که 6 گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه داخلی و همچنین استفاده از طلای 18 عیار به دور اسکنر اثر انگشت و دوربین قاب پشتی را به کاربران ارائه می‌کند.

شیائومی می میکس - Xiaomi Mi MIX

این غول قدرتمند و جذاب چینی همچنین در زیر قاب خود از یک باتری با ظرفیت 4400 میلی‌آمپر میزبانی می‌کند. هرچند این باتری بسیار بزرگ است؛ اما غیر از این هم انتظار نمی‌رفت و نمی‌توانستیم در دیوایسی به این عظمت شاهد حضور باتری کوچکتری باشیم. گفته می‌شود که این باتری از Quick Charge 3.0 (آخرین تکنولوژی شارژ سریع کوالکام) نیز پشتیبانی می‌کند تا بیشتر گوشی زیبای شما در کنارتان باشد.

شیائومی می میکس درست همانند می نوت 2 از فایل‌های صوتی 24 بیتی با رنج 192 کیلوهرتز که بی‌تردید برای عاشقان موسیقی لذت بخش است، پشتیبانی خواهد کرد. اما این شباهت به همین جا ختم نمی‌شود و ما می‌توانیم پشتیبانی از NFC و یک درگاه مدرن USB نوع C را نیز در این محصول بیابیم. همچنین از نظر ابعاد و وزن هم هر دو مدل می میکس در حدود 158.8 میلی‌متر در 81.9 میلی‌متر در 7.9 میلی‌متر و 209 گرم خواهند بود.

شیائومی می میکس - Xiaomi Mi MIX

تعبیه میکروفون جدید در زیر صفحه نمایش شیائومی می میکس

شاید کمی شما از این قضیه تعجب کنید که چگونه این غول 6.4 اینچی را در دست خواهید گرفت تا با آن به مکالمه بپردازید. یک قطعه بسیار خوب با بهره گیری از تکنولوژی کنسول پیزو الکتریک آگوستیک در این گوشی تعبیه شده تا شما با ابعاد آن جهت مکالمه هیچ مشکلی نداشته باشید. در واقع، این تکنولوژی جدید پرتوهای ارتعاشات را از طریق شیشه خود منعکس خواهد کرد تا شما دیگر همانند گوشی های سنتی نیازی به گوش دادن از قسمت بالایی گوشی و صحبت کردن از طریق میکروفون تعبیه شده در پایین گوشی نداشته باشید. این دقیقا چیزی است که از آن به عنوان یک نوآوری یاد می‌شود و شیائومی موفق شده به خوبی آن را ارائه کند.

شیائومی می میکس - Xiaomi Mi MIX

این گوشی همچنین در زیر صفحه نمایش خود از یک سنسور اولتراسونیک مجاورتی بهره می‌برد که دقیقا نقطه مقابل سنسور اینفرارد معمولی است. در واقع این دیوایس از سنسور جدیدی استفاده می‌کند تا هنگامی که صورت شما به صفحه نزدیک می‌شود آن را شناسایی کرده و فورا خاموش شود.

به جرات می‌توان شیائومی می میکس را بزرگ‌ترین فبلت بالارده حال حاضر بازار نامید. پنل 6.4 اینچی آن نسبت ابعاد 16:9 را برای تماشا ارائه خواهد کرد. در اینجا همچنین برای سهولت ناوبری از قابلیت نرم افزاری جدیدی به نام Quick Ball استفاده شده که به صورت خودکار در صورت عدم استفاده پنهان خواهد شد.

شیائومی می میکس - Xiaomi Mi MIX

دوربین اصلی Xiaomi Mi MIX قادر به تهیه تصاویر با وضوح 16 مگاپیکسل خواهد بود که این دوربین با سیستم فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز همراه شده است. همانطور که قبل‌تر نیز اشاره کردیم در قسمت پشتی یک اسکنر اثر انگشت نیز دیده می‌شود. به لطف صفحه نمایش بدون حاشیه این گوشی، دوربین جلویی در جایگاه سنتی خود قرار ندارد. در واقع شیائومی از یک دوربین 5 مگاپیکسلی در قسمت زیری پنل جلویی استفاده کرده تا عدم وجود حاشیه صفحه در قسمت بالایی حفظ شود.

شیائومی می میکس - Xiaomi Mi MIX

انوع مدل‌ها و قیمت شیائومی می میکس

نسخه حاوی 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی این گوشی با قیمت 517 دلار به فروش خواهد رسید. این درحالی است که نسخه پرو این گوشی مجهز به 6 گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه داخلی و تریم طلایی رنگ (از جنس طلای 18 عیار) شیائومی می مکس نیز با قیمت 590 دلار روانه بازار خواهد شد. گفته می‌شود که این گوشی در تاریخ 4 نوامبر معادل 14 آبان ماه وارد بازار موبایل چین شده و در زمانی نزدیک به سایر بازارهای جهانی نیز عرضه خواهد شد. البته در نظر داشته باشید که قیمت این محصول، بسته به موقعیت جغرافیایی و وضعیت بازار کشورهای مختلف، ممکن است با تغییر قیمت بین 500 الی 600 دلار به فروش برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. نخرید بدرد نمی خوره گوشی چینی اصلا بدرد نمیخوره

    • عرفان آقا وقتی تا بحال نخریدی الکی نظر نده ??
      شیا ئومی مدلmi mix بهترین گوشی هست سرعت اینترنت عالییییییییییی ??
      دوربین و همه و همه آون گوشی عالی هست ??
      تا حافظش ترکونده???
      هرکی میخواد بگیرش شک نکنه ????????

  2. خخ نخرید اصلا گوشی چینی به چه درد میخوره اصلا اگه ازمن میشنوید نخریید گوشی چینی هرچی هم باشه بدرد نمیخوره

  3. سلام گوشی خیلی خوب وگرونی هست البته در تست ضربه پذیری زیاد جالب نبود به طوری که از 60 سانتی زمین به طرف گوشه بالا افتاد وگوشه له شد و صفحه ترک برداشت وگوشه السیدیش شکست.

  4. من این گوشی رو حتما میخرم ….
    گوشی ماه تر از این ندیده بودم

  5. این دقیقا هم سایز شیائومی مکس هست که برای اولین بار با سایز 6.44 اینچ به بازار اومد
    من گوشی می مکس 64 گیگ رو با اسنپدراگون 526 دارم فوق العاده هست
    از نظر ابعاد هم در دست بسیار راحت هست . برای وب گردی و تماشای ویدیو عالی هست
    و یک کلام بسیار کاربردی و بروز هست و باتری 4850 تقریبا هیچ مشکلی از نظر باتری نخواهید داشت
    این گوشی جدید با همان ابعاد پارو فراتر گذاشته و اخرین پردازنده و هسته گرافیمی رو کنار 256 گیگ حافظه و 6 گیگ رم قرار داده تا پرچم دار گوشی های بازار باشه

  6. منتظر بودم می نوت 2 سوپرایزم کنه اما شیائومی این کار رو به عهده می میکس گذاشته بود هم ظاهر هم مشخصاتش فوق العادس باتوجه به امکاناتش قیمت مقولی رو هم داره فقط امیدوارم در ایران قیمتش راه فضا رو طی نکنه! 🙂

  7. بریم تو youtube ببینیم چه شکلیه 🙂

  8. باحاله ولی به نظرم قبلا شرکت شارپ بود اگه اشتباه نکرنم همین طراحی یکی زده بود

  9. واقعا زیباست.ولی نمای کلی شبیه آجر شده!
    امیدوارم کابری عالی داشته باشه