دستگیری نوجوانی که با ساخت لینکی جعلی، آیفون‌ها را مجبور به تماس با اورژانس 911 می‌کرد

به تازگی در ایالت آریزونا آمریکا، به طرز عجیبی سیستم تلفن اورژانس 911 اشغال شد. در حقیقت فردی به نام میتکومار هیتشبای دسایی (Meetkumar Hiteshbhai Desai) با ایجاد لینکی جعلی در شبکه توییتر و همچنین استفاده از باگ iOS و آیفون کاری کرده بود که در عرض چند دقیقه صدها تماس با سیستم اورژانس 911 برقرار گردد. 

در آن روز کارمندان 911 این موضوع را گزارش دادند که طی چند دقیقه صدها تماس با این شبکه برقرار شد که اکثرا جعلی و بی‌پاسخ بوده و از این رو با اشغال خطوط این سیستم، آنها نمی‌توانستند جوابگوی متقاضیان واقعی باشند. پس از دستگیری این نوجوان، فرد نحوه انجام این عملیات را به پلیس گزارش داد.

باگ iOS و آیفون برای اورژانس 911 دردسرساز شد 

این نوجوان با استفاده از مشکل نرم افزاری یا همان باگ iOS و آیفون و دستکاری کدهای جاوا اسکریپت لینکی را ساخته و در شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرده بود که کاربران صاحب گوشی های آیفون با انتخاب آن آلوده شده و گوشی به طور خودکار با سیستم اورژانس 911 تماس برقرار می‌کرد. بعضی از کاربرانی که با این لینک جعلی با چنین مشکلی روبه‌رو شده بودند در این زمینه در توییتر به صحبت کردن پرداخته و موضوع را عنوان کردند. برای مثال یکی از کاربران اذعان داشت پس از انتخاب این لینک، گوشی آیفون او به صورت خود به خودی، 19 بار با اورژانس 911 تماس گرفت.

دسایی در ادامه به پلیس این طور گفت که تنها به انتشار این لینک پرداخته و این فکر را نمی‌کرد که این موضوع مضر یا خطرناک باشد. در حقیقت این باگ iOS و آیفون را تنها به جهت موضوع خنده‌دار آن و یک شوخی مضحک به اشتراک گذاشته بود. از طرفی به پلیس گفت که لینک دیگری نیز ساخته است که علاوه بر تماس با اورژانس 911، گوشی را فریز و قفل کرده و آن را مجبور به ریست می‌کند. دسایی به جهت انجام چنین اعمالی تحت بازداشت پلیس قرار گرفته است. به جهت هک و ایجاد اختلال در این سیستم، او احتمالا می‌بایست به مجازاتی در سطح سه فعالیت‌های شرورانه تبهکاران محکوم شود.

رئیس پلیس شهر ماریکوپا (Maricopa) آریزونا در مورد این اتفاق این طور اظهار کرد که:

سیستم پاسخگویی تلفنی پلیس نیز به چنین مشکلی دچار شد و در این هنگام نمی‌توانستیم به تماس های مددجویان واقعی پاسخ دهیم. زیرا تماس هایی مکرر با سیستم برقرار شده و سپس قطع می‌شد. علاوه بر آن متوجه شدیم که سیستم پاسخگویی اورژانس 911 کالیفرنیا و تگزاس نیز با چنین مشکلی مواجه شده است. در هر صورت متهم مدعی است که هدف از انجام این کار خرابکاری نبوده و تنها قصد داشته است، شوخی مضحکی را از طریق باگ iOS و آیفون در میان کاربران پخش نماید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*