مارک زاکربرگ بیزنس من برتر

مارک زاکربرگ بیزنس من برتر سال شد

مارک زاکربرگ بیزنس من برتر سال شد و در رده نخست برترین بیزنس من های معرفی شده توسط مجله فورچن قرار گرفت. او توانست از سد مدیران آمازون، مایکروسافت و اپل بگذرد.

مجله فورچن در جدیدترین شماره خود اعلام کرد مارک زاکربرگ بیزنس من برتر در سال 2016 است. مارک الیوت زاکربرگ (Mark Zuckerberg) را تقریبا همه می شناسند. طرفدارن شبکه های اجتماعی می دانند که زاکربرگ متولد سال ۱۹۸۴ است و برنامه‌نویس رایانه و مؤسس شبکه اجتماعی آنلاین فیس‌بوک در آمریکاست. قبلا در سال ۲۰۰۸، مجله فوربس او را جوانترین میلیاردر که ثروتش را شخصا کسب کرده معرفی کرد و ثروت او را ۱٬۵ میلیارد دلار تخمین زده‌ بود.

چرا مارک زاکربرگ بیزنس من برتر سال شد؟

شبکه اجتماعی فیس بوک در حال حاضر یک میلیارد و 800 میلیون نفر کاربر دارد، این فاکتور و موارد دیگری از جمله عملکرد فیس بوک در طول سال، چشم انداز آن برای رشد و توسعه در آینده و نیز قابلیت و توانمندی شرکت در رسیدن به اهداف ترسیم شده از جمله مهمترین معیارهای مجله یاد شده در انتخاب زاکربرگ بوده است.

مجله فورچن “جف بزوس” مدیر عامل آمازون را در رده دوم قرار داد. بزوس متولد سال ۱۹۶۴ و از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران آمریکایی است که در زمینه اینترنت فعالیت داشته و در حال حاضر مدیرعامل و مؤسس آمازون دات کام است. او با تاسیس آمازون دات کام، نقش کلیدی در زمینه رشد و ارتقاء تجارت الکترونیک ایفا کرده‌ است.

از معیارهای انتخاب بزوس می توان به نقش وی در توسعه تجارت الکترونیک و توسعه محصولاتی مانند آمازون اکو، اشاره کرد. آمازون اکو (Amazon Echo) اسپیکر 360 درجه و دستیار هوشمند صوتی سازگار با سیستم های خانه هوشمند است.

لری پیج از دیگر نام آوران حوزه فناوری است که در جمع 10 نفر برتر مجله فورچن قرار دارد. وی کارآفرین و مبتکر آمریکایی است که به همراه سرگئی برین موتور جستجوی اینترنتی گوگل و شرکت گوگل را بنا نهاد. او به همراه سرگئی برین تقریباً ۱۶درصد از سهام گوگل را در اختیار دارند و هم‌ اکنون مدیرعامل اجرایی شرکت الفابت است.

“ساتیا نادلا” از مایکروسافت در رده بعد قرار دارد؛ وی مدیرعامل فعلی مایکروسافت است. او به عنوان جایگزین استیو بالمر در چهارم فوریهٔ ۲۰۱۴ میلادی این سمت را عهده‌دار شد. وی پیش از این در بخش سرویس‌های ابری مایکروسافت فعالیت می‌کرد.

جایگاه بعد به جن سون هوانگ تعلق دارد که متولد ۱۹۶۳است. او کارآفرین، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی تایوانی‌تبار است که در سال ۱۹۹۳ شرکت انویدیا را تاسیس نمود. جالتر از همه اینکه تیم کوک مدیر عامل اپل در رده یازدهم جای گرفت.

فورچون یک مجلهٔ معتبر تجاری آمریکایی است که در سال ۱۹۳۰ توسط هنری لوس بنا نهاده شده‌ است. این مجله بیشتر برای انتشار رتبه‌بندی سالانهٔ ثروتمندان جهان و کمپانی‌های مختلف بر اساس درآمدشان معروف است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*