آی او اس 10.2

با هفت قابلیت جدید آی او اس 10.2 آشنا شوید

همان‌طور که در جریان هستید شرکت اپل در حال توسعه جدیدترین ویرایش از سیستم عامل iOS بوده و اخیرا آپدیت پیش نمایش آی او اس 10.2 را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است. در همین راستا با ما در ادامه همراه باشید تا هفت قابلیت جدید این نسخه از پلتفرم موبایلی اپل را بررسی کنیم.

پیش از پرداختن به اصل موضوع، این نکته را بایستی یادآور شویم، نسخه عمومی آی او اس 10.2 احتمالا هفته آینده در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت، با این حال تمامی کاربرانی که برای شرکت در برنامه تست نسخه آزمایشی سیستم عامل آی او اس ثبت نام کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به بخش Settings، قسمت General و در نهایت Software Update، نسخه آزمایشی آی او اس 10.2 را با حجم 122 مگابایت دریافت نمایند.

ایموجی‌های جدید

آی او اس 10.2 برای دارندگان گوشی‌های آیفون و آیپد دست کم 72 ایموجی جدید را همراه داشته است. ایموجی‌های جدید اغلب مربوط به صورت‌های انسانی در رنگ‌های مختلف بوده، با این حال شکلک‌هایی همچون اشیای مختلفی از جمله شیپور را هم داراست.

آی او اس 10.2

ناگفته نماند ایموجی‌های جدید آی او اس 10.2 در لیست یونیکد 9.0 قرار داشته‌اند که تعدادی از آن‌ها را با ظاهر جدید در تصویر فوق مشاهده می‌کنید؛ البته این تصویر به‌صورت رسمی تایید نشده است و ممکن است تعدادی از آیتم‌های داخل آن دارای تغییرات متفاوتی باشند.

ذخیره تنظیمات پیشفرض اپلیکیشن دوربین

شاید شما نیز از آن دسته افرادی باشید که از یک فیلتر یا مد خاص هنگام عکاسی با گوشی همراهشان استفاده می‌کنند. تنظیم هر باره این فیلتر در هر نوبت باز کردن مجدد اپلیکیشن دوربین گوشی می‌تواند امری بیهوده و اضافی باشد؛ از این رو اپل در آی او اس 10.2 قابلیتی تعبیه کرده است که امکان ذخیره کردن تنظیمات پیشفرض در این اپلیکیشن را اراپه می‌کند. این قابلیتی از زیر منوی Photos and Camera در بخش تنظیمات اصلی گوشی قابل دسترس است.

تماس اضطراری یا همان SOS

نسخه نهایی آی او اس 10.2 ماه آینده به صورت عمومی عرضه خواهد شد

چند سالی است اپل بر روی این دست قابلیت‌ها و برقراری تماس اضطراری در صفحه لاک اسکرین کار کرده و به گونه‌ای در این کار تبحر دارد؛ اما این قابلیت جدید، کار را برای کاربرانی که در شرایط بسیار سخت و اضطراری قرار گرفته و گیر کرده‌اند، راحت‌تر خواهد کرد. ناگفته نماند که این قابلیت برای اولین بار در محصولات اپل، بر روی اپل واچ تعبیه شده، با این حال دارندگان گوشی‌های آیفون مجهز به نسخه بتای آی او اس 10.2 نیز از هم‌اکنون می‌توانند با پنج بار فشردن دکمه on/Off، به قابلیت تماس اضطراری دسترسی پیدا کنند.

شیوه کار این قابلیت که در حال حاضر برای کشورهای استرالیا، بلژیک، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، هنگ کنگ، هند، ایتالیا، ژاپن، روسیه، اسپانیا، انگلستان و ایالات متحده قابل دسترس بوده، بدین ترتیب است که کاربر بدون احتیاج به باز کردن قفل صفحه نمایش و صرفا با پنج بار فشردن دکمه on/Off می‌تواند با مرکز فوریت‌های امداد آن منطقه تماس گرفته و موقعیت جغرافیایی خود را اطلاع دهد. نکته خوشایند دیگر اینکه امکان افزودن شماره‌ای خاص به لیست شماره‌های اضطراری فراهم شده است که برای این کار بایستی به سربرگ General در بخش تنظیمات اصلی دستگاه بروید.

امکان نوشتن باقی‌مانده متن در خارج Quick response

بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند در هنگام دریافت پیام، از قابلیت پاسخ سریع یا همان Quick response استفاده کنند. در حال حاضر وجود یک باگ باعث می‌شود هنگام خروج کاربر از صفحه مربوطه، متن نوشته شده توسط وی حذف شود. نکته خوشایند این است که باگ مورد نظر در آی او اس 10.2 به طور کلی برطرف شده و این یعنی اگر پس از نوشتن متن در Quick response خواهان ادامه دادن آن در اپلیکیشن پیام باشید دیگر با مشکل پاک شدن متن مواجه نخواهید شد.

افکت‌های تبریک در اپلیکیشن Messages

یکی دیگر از قابلیت‌های اضافه شده به نسخه 10.2 پلتفرم iOS را می‌توان افکت‌های تبریک در اپلیکیشن Messages عنوان کرد. دسترسی به این ویژگی که از طریق فشار طولانی مدت (فورس تاچ) بر روی فلش ارسال پیام و سپس سوایپ کردن به آخرین گزینه قابل دسترس است، امکان ارسال پیام را در قالب‌های گوناگون شاد و مفرح را همراه دارد.

کاغذ دیواری‌های جدید

آی او اس 10.2

در جدیدترین نسخه از پلتفرم iOS سه کاغذ دیواری جدید و جذاب برای گوشی‌های آیفون 7 و 7 پلاس تعبیه شده است که با رفتن به سربرگ “Perspective” در منوی تنظیمات می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

اپلیکیشن TV

اپلیکیشن TV از رابط کاربری واحد بر روی تمامی دستگاه‌ها برخوردار بوده و به طور  یک پارچه‌ای قادر است لیست تمامی برنامه‌ها و فیلم‌های ارائه شده توسط سرویس اپل تی وی را در اختیار کاربران قرار دهد. علاوه بر این برنامه مورد بحث بر روی Apple TV نیز قابل نصب بوده و این امکان را فراهم می‌کند تا به هریک از محتویات مورد علاقه در اتاق نشین منتان دسترسی داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. توضیحات خوب بود خسته نباشین