صنعت تولید گوشی های هوشمند

مدیرعامل مایکروسافت: سرفیس فون صنعت تولید گوشی های هوشمند را دگرگون خواهد کرد

هرچند به اذعان برخی مدیران اصلی مایکروسافت، ردموندی‌ها اوضاع خوبی در بازار گوشی همراه ندارند، با این حال مدیرعامل این شرکت روز گذشته به هواداران مایکروسافت وعده موبایلی را داد که قرار است صنعت تولید گوشی های هوشمند را متحول کند.

این روزها در مورد آینده تجارت موبایل مایکروسافت حدس و گمان‌های زیادی زده می‌شود. در حالی که به طور مستمر سهم گوشی‌های ویندوزی از بازار هرساله کاهش پیدا می‌کند، مایکروسافت با سرعتی مثال زدنی مشغول توسعه ویندوز 10 موبایل و به خصوص قابلیت کوانتوم است که می‌تواند گوشی همراه شما را به یک کامپیوتر جیبی تبدیل کند.

مدیرعامل مایکروسافت، روز گذشته در مصاحبه خود تصریح کرد که شرکت متبوعش بعد از خرید بخش کسب کار موبایلی نوکیا باز هم اهمیتی به تولید دستگاه‌هایی که تنها تقلیدی از دیگران هستند نداده و در مقابل به سمت تولید گوشی هایی خواهد رفت که نیاز گروهی متفاوت از کاربران را برآورده می‌کنند. او همچنین اذعان داشته که هرچند ردموندی‌ها بسیار دیر به دنیای موبایل ورود کرده اند، با این حال کاهش استفاده از گوشی های ویندوزی کنونی باعث نخواهد شد مایکروسافت میدان را خالی کند.

صنعت تولید گوشی های هوشمند

در سوی دیگر داستان ورود سرفیس فون این روزها با جملات نادلا دوباره قوت گرفته است، اما وی به صراحت تاکید داشته که ورود گوشی مورد بحث قرار است به طور کلی صنعت تولید گوشی های هوشمند را دگرگون کند. در همین حال شنیده می‌شود مایکروسافت در حال توسعه شبیه سازی است که بتواند برنامه‌های X86 را بر روی پردازنده ARM اجرا کند.

آپدیت رداستون 3 با قابلیت اجرای نرم افزارهای x86 بر روی گوشی های ویندوزی میتواند صنعت تولید گوشی های هوشمند را متحول کند

همان‌طور که در جریان هستید، پردازنده‌های رایانه‌ای بر پایه معماری x86 توسط شرکت‌هایی همچون اینتل و AMD ساخته می‌شوند و این در حالی است که تراشه‌های موبایلی همگی با ساختاری متفاوت و بر اساس معماری ARM عرضه می‌گردند. علی‌رغم آنکه طی چند سال اخیر شرکت‌های تراشه سازی متعددی همچون کوالکام سامسونگ و یا مدیاتک محصولات قدرتمندی بر اساس معماری ARM راهی بازار کرده‌اند، با این حال به دلیل ساختار داخلی این پردازنده‌ها، ریزپردازنده‌های x86 اینتل هنوز به شکل واضحی، رهبر بلامنازع داستان کارایی هستند.

شاید همین تفاوت قدرت پردازشی نیز باعث شده باشد که مایکروسافت همواره سودای تولید گوشی هوشمندی با تراشه x86 اینتل و توانایی اجرای برنامه‌های ویندوزی را در سر پرورش دهد. در همین راستا اگرچه ساعاتی پیش اطلاعاتی در رابطه با سخت افزاری احتمالی سرفیس فون منتشر شد، با این حال پرواضح است که ردموندی‌ها برای متحول کردن صنعت تولید گوشی های هوشمند ، خواهان تولید گوشی هوشمندی با تراشه x86 هستند که بتواند قابلیت‌های یک پی‌سی واقعی را هم ارائه دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*