روند توسعه پروژه خودروی بدون راننده گوگل متوقف شده است

روند توسعه پروژه خودروی بدون راننده گوگل متوقف شده است

احتمالا خیلی از شما عزیزان گجت نیوزی با خودروی بدون راننده گوگل آشنا هستید. این اتومبیل‌های کوچک سفیدرنگ که ماه‌هاست در خیابان‌های ایالات متحده‌ی آمریکا به تردد می‌پردازند، گویا نتوانسته‌اند اهداف گوگل را محقق کنند و این کمپانی در کمال تعجب، تصمیم به توقف روند توسعه‌ی آنها گرفته است.

تولید خودروهای هوشمند خودران از جمله ایده‌های روی بورس دنیای تکنولوژی در یکی دو سال اخیر بوده است و علاوه بر گوگل، تسلا، اپل و چند غول دیگر دنیای فناوری نیز به آن علاقه نشان داده‌اند. خودروی بدون راننده گوگل از جمله‌ی اولین مدل‌هایی است که به طور عملی تولید شد و توانست آزمایش‌های متعددی را با موفقیت پشت سر بگذارد.

اما حالا بنا به گزارش جدیدی که در خبرگزاری The Information منتشر شده است، گوگل دیگر قصد ندارد یک خودروی هوشمند را تولید کند و پروژه‌ی طراحی و توسعه‌ی یک خودروی بدون نیاز به راننده و پدال و فرمان را کاملا متوقف کرده است. گویا مدیران این کمپانی بعد از مشاهده‌ی دشواری‌های فنی و دیگر موانع پیش رو، از این که بخواهند به صورت انحصاری یک اتومبیل را تولید کنند، پشیمان شده و قصد دارند از دیگر نام‌های بزرگ این صنعت کمک بخواهند.

طبق این گزارش گوگل قرار است با دیگر کمپانی‌های سازنده‌ی خودرو در جهان وارد همکاری شود و خودش در نهایت بتواند سیستم هوشمندی نرم افزاری مورد نیاز در خودروهای خودران را تولید کند. در واقع گوگل از بحث سخت افزاری خارج و حالا به حیطه‌ی نرم افزاری این حوزه وارد شده است. در همین راستا گفته می‌شود که گروه فیات کرایسلر (Fiat Chrysler) در حال تولید یک نمونه‌ی آزمایشی اولیه بر پایه‌ی مینی ون Pacifica minivan برای گوگل هستند و اگر این نمونه‌ی آزمایشی بتواند تست‌های مربوطه را با موفقیت پشت سر بگذارد، در نهایت از آن برای تولید نمونه‌ی تجاری استفاده خواهد شد؛ آغاز همکاری بین گوگل و فیات کرایسلر برای تولید مینی ون‌های بدون نیاز به راننده در ماه می و طی یک بیانیه‌ی رسمی اعلام شده بود.

خودروی بدون راننده گوگل برای همیشه به خاطره پیوست؟

روند توسعه پروژه خودروی بدون راننده گوگل متوقف شده است

لری پیج (Larry Page) به عنوان مدیر عامل الفابت و روث پورث (Ruth Porat) به عنوان مدیر فیات کرایسلر از جمله افرادی هستند که عقیده دارند تولید یک خودروی خودران کاملا جدید و بدون فرمان، عملا امکان‌پذیر نخواهد بود. اما در عین حال این پروژه با نام رمز Chauffeur در بخش رانندگی خودکار آزمایشگاه‌های پیشرفته‌ی Google X در حال پیگیری است و سرگئی برین (Sergey Brin) از جمله افرادی است که علاقه‌مند به طراحی و توسعه‌ی یک خودروی کاملا جدید از ابتدا تا انتها هستند.

حالا باید دید که نتیجه‌ی این تصمیم به کجا خواهد رسید و آیا توسعه‌ی این پروژه توسط گوگل همچنان دنبال خواهد شد و یا تمام فعالیت این کمپانی در تولید یک خودروی بدون راننده به همکاری مشترکشان با فیات کرایسلر خلاصه می‌شود. گفتنی است که احتمالا تا ساعات پایانی امشب، گوگل قصد دارد جزییات بیشتری را در رابطه با این موضوع و خودروی بدون راننده‌ی خود اعلام کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*