ارتباط با مدیر کانال در تلگرام

چگونه با مدیر کانال در تلگرام ارتباط برقرار کنیم؟

از جمله سوالاتی که به طور مداوم توسط کاربران پرسیده می‌شود، نحوه ارتباط با مدیر کانال در تلگرام است. بیش از بیست میلیون کاربر ایرانی از این پیام رسان استفاده کرده و بیش از صد هزار کانال فارسی زبان تاکنون ایجاد شده است، به همین دلیل طبیعی است تا بسیاری در این کانال‌ها عضو بوده و هر از گاهی و به هر دلیلی به ارتباط با ادمین آن نیاز پیدا کنند.

ارتباط با مدیر کانال در تلگرام چگونه ممکن است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که مدیر کانال باید این امکان را برای کاربران فراهم کرده باشد و در غیر این‌صورت، امکان این کار وجود ندارد. نحوه دسترسی به مدیر یک گروه، مخصوصا سوپر گروه با جمیعیتی بالا نیز به روشی که در ادامه بررسی می‌کنیم بسیار آسان خواهد بود، اما نباید فراموش کنیم درباره گروه، یافتن مدیر به روشی دیگر نیز ممکن است. برخلاف کانال، در گروه به عنوان یک عضو می‌توان بقیه اعضا را دید و آن عضوی که در کنار اسمش یک ستاره دارد، ادمین و یا همان مدیر گروه است. اما در مورد کانال این چنین نیست.

اگر کانال عمومی باشد، تنها تعداد کاربران آن به اعضا نمایش داده شده و در صورت خصوصی بودن، حتی این تعداد نیز قابل مشاهده نخواهد بود و در هر صورت دسترسی به دیگر کاربران مخصوصا ادمین وجود ندارد. برای ارتباط با مدیر کانال در تلگرام ، باید این امکان از پیش توسط ادمین فراهم شده باشد، وگرنه به طور پیش‌فرض راهی برای پیداکردن شخص یا اشخاصی که اقدام به ارسال پست می‌کنند، وجود ندارد.

ارتباط با مدیر کانال در تلگرامدر نقش یک مدیر، باید در ابتدا یک نام کاربری (یوزر نیم) برای خود تعریف کنیم. این کار به جز کمک به برقراری ارتباط با مدیر کانال در تلگرام ، کاربردهای دیگری نیز دارد. به عنوان نمونه در پیام رسانی همچون واتس آپ، به منظور ارسال و دریافت پیام باید شماره تماس مخاطب مورد نظر را داشت و نام کاربری در آن، همان شماره موبایل است. در واقع درخواست نام کاربری یک شخص در این‌‎چنین پیام‌رسان‌ها، به معنی درخواست شماره تماس آن‌ها خواهد بود. مزیت داشتن یوزر نیم این است که می‌‌توان آن را به افراد دیگر به منظور برقراری ارتباط در پیام رسان تلگرام داد، بدون اینکه رد و بدل شماره‌ای اتفاق افتاده باشد. از دیگر مزایای ساخت نام کاربری، امکان صداکردن دوستان در گروه است تا بتوان بطور مستقیم آن‌ها را در پیام خود خطاب کرد.

پس از ورود به تنظیمات تلگرام، باکس مشخص‌شده با رنگ قرمز در عکس را لمس کنید. این قسمت تحت عنوان یوزر نیم بوده و زیر شماره موبایل شما قرار دارد و اگر پیش از این برای خود یک نام کاربری تعریف نکرده باشید، به صورت باکسی خالی به نمایش درمی‌آید. عبارتی را در این قسمت وارد کنید:

ارتباط با مدیر کانال در تلگراماز این به بعد نام کاربری شما به صورت username@ خواهد بود که username مقدار یا عبارتی است که در باکس مشخص‌شده تعریف می‌کنید. تلاش کنید تا حد ممکن این عبارت خلاصه شده باشد تا به این وسیله ایجاد ارتباط با مدیر کانال در تلگرام راحت‌تر صورت بگیرد. در قدم بعدی باید این یوزر نیم را در قسمت توضیحات کانال (و یا گروه) قرار داده و آن را یک پل به منظور ارتباط با مدیر کانال در تلگرام نام نهاد.

بعد از ورود به کانال، بر روی Edit در گوشه بالا سمت راست کلیک کرده تا وارد صفحه زیر شوید. در بخش قرمز‌رنگ مشخص‌شده، توضیحی در مورد کانال نوشته و بعد یوزر نیم خود را بصورت username@ قرار دهید.

ارتباط با مدیر کانال در تلگرامکاربران با دیدن توضیحات کانال و لمس این یوزر نیم از این پس قادر خواهند بود تا به مدیر به صورت شخصی پیام ارسال کنند. البته بسیاری ترجیح می‌دهند تا سادگی ارتباط با مدیر کانال در تلگرام را به طور مداوم یادآور شوند، به همین دلیل عبارت username@ را در انتهای هر پست، پیش از انتشار آن قرار می‌دهند. به عبارت دیگر، به صورت عادی متنی برای ارسال نوشته و در انتهای آن عبارت “برای ارتباط با ادمین به یوزر username@ مراجعه کنید” را قرار می‌دهند.