فروش دو برابری اپل نسبت به سامسونگ در فصل تعطیلات

فروش دو برابری اپل نسبت به سامسونگ در فصل تعطیلات زمستانی

فصل تعطیلات زمستانی و خریدهای گسترده در اکثر کشورهای جهان آغاز شده است و این برهه‌ی زمانی برای اکثر تولیدکنندگان یک فرصت طلایی محسوب می‌شود. طبق نتایج تحقیقاتی که به تازگی منتشر شده است، گویا اپل توانسته است آماری بسیار جالب از خود ثبت کند و آیفون‌های این کمپانی فروشی به مراتب فراتر از گلکسی‌های پرچمدار سامسونگ داشته‌اند.

موسسه‌ی تحقیقاتی Flurry که اطلاعاتش را از طریق آنالیز نرم افزارهای موبایل به دست می‌آورد، گزارش آمار فروش محصولات مختلف در تعطیلات زمستانی را منتشر کرده است که بر اساس آن، حدود ۴۴ درصد از تلفن‌های همراه هوشمندی که در این بازه‌ی زمانی فعال شده‌اند، متعلق به تولیدات اپل بوده‌اند. سامسونگ در حالی در رتبه‌ی دوم قرار دارد که تنها ۲۱ درصد از سهم این بازار را به خود اختصاص داده و تقریبا فروشی معادل یک دوم اپل داشته است.

البته این آمار در سال‌های گذشته نیز معمولا به نفع اپل بوده است و آیفون‌های این برند آمریکایی، انتخاب محبوب خانواده‌ها برای هدیه دادن به یکدیگر محسوب می‌شود. این در حالی است که گوشی های هوشمند سامسونگ نیز رفته رفته جای خود را در این بازار ویژه باز کرده‌اند و فروش محصولات این برند کره‌ای نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته، با یک درصد رشد مواجه بوده است.

هواوی و ال جی در رتبه‌های بعدی جدول پرفروش‌ها

فروش دو برابری اپل نسبت به سامسونگ در فصل تعطیلات

در ادامه‌ی آنالیز این موسسه آمده است که بعد از اپل و سامسونگ، این کمپانی هواوی بوده که با ثبت سهم ۳ درصدی از اسمارت فون‌های فعال شده، در جایگاه بعدی قرار گرفته است. ال جی، آمازون، اوپو، شیائومی و موتورولا نیز هرکدام ۲ درصد از آمار را به خود اختصاص داده‌اند تا مشترکا در جایگاه بعدی بازار تلفن‌های همراه هوشمند در فصل تعطیلات زمستانه قرار بگیرند؛ کاملا واضح است که دو غول دنیای گجت‌های الکترونیکی هوشمند، فاصله‌ای بسیار زیاد بین خود و رقبا ایجاد کرده و در جایگاهی تقریبا دست‌نیافتنی قرار گرفته‌اند.

در آمار به دست آمده توسط موسسه‌ی Flurry مشخص شده است که تلفن‌هایی با ابعاد متوسط، هنوز هم محبوب‌ترین محصولات این دسته محسوب می‌شوند. اسمارت فون‌هایی نظیر آیفون ۷ اپل و گلکسی اس ۷ متعلق به این دسته هستند که البته محبوبیت آنها از ۵۴ درصد در فصل تعطیلات زمستانی سال گذشته، به ۴۵ درصد در سال جاری کاهش پیدا کرده است.

در سوی مقابل، محبوبیت فبلت‌ها بین کاربران افزایش یافته است و این رده‌ی محصولات که آیفون ۷ پلاس نیز در بین آنها قرار می‌گیرد، توانسته‌اند از ۲۷ درصد تمام اسمار فون‌های فعال شده در بازار در سال ۲۰۱۵، به ۳۷ درصد در سال جاری افزایش پیدا کنند.

البته اطلاعات به دست آمده از این آنالیزها به دلیل اینکه از طریق نرم افزارهای قرار گرفته بر روی تلفن‌های همراه به دست می‌آید، ممکن است که کاملا دقیق و صحیح نباشد. همچنین نکته‌ی دیگری وجود دارد و آن هم این است که کاربران بازارهای بزرگ جهانی نظیر ایالات متحده‌ی آمریکا و چین به سبب نبود قابلیت‌های جذاب و متنوع در نسل‌های جدید، اکثرا تصمیم گرفته‌اند که از همان دیوایس قدیمی خود استفاده کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. شرکتی که بیاد با حقه بازی وصحنه سازی سامسونگو بد جلوه بده این میشه
    امید وارم تا سال اینده شاهد ورشکستی اپل باشیم