گلکسي نوت 2 با نمایشگر ۵.۵ اینچي و اندروید ۴.۱ رسما معرفي شد

بالاخره پس از شايعات و گمانه زني هاي بسيار امشب سامسونگ رسما در يک کنفرانس خبري در آستانه رويداد IFA 2012 از نسل دوم گلکسي نوت پرده برداري کرد.طراحی زیبا ، سایز ۵.۵ اینچی و پردازشگر ۱.۶ گیگاهرتزی ۴ هسته ای از قابليت هاي عمده Galaxy Note II ميباشد.

اگر چه  به لطف يک خبر چين دقایقی مانده به شروع کنفرانس Unpacked سامسونگ در برلین، مشخصات و تصاویر گلکسی نوت 2 در اینترنت پخش شد اما سامسونگ مراسم معرفي گلکسي نوت 2 را به خوبي به انجام رساند.

نگاهي اجمالي به مشخصات فني گلکسي نوت 2 :

    صفحه نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن HD در 720×1280 پیکسل)
    پردزانده 4 هسته‌ای با فرکانس 1.6 گیگاهرتز
    2 گیگابایت رم
    3100 میلی آمپر ساعت ظرفیت باتری
    در مدل‌های 16، 32 و 64 گیگا‌بایتی
    سیستم عامل 4.1 آبنبات پاستیلی
    رابط کاربری Touchwiz سامسونگ
    دوربین پشتی 8 مگاپیکسلی
    دوربین جلوی 1.9مگا‌پیکسلی
    در دو رنگ سفید و خاکستری تیتانیومی

{photo}91/06/09/galaxy-note2-1{/photo}

ويژگي جديد گلکسي نوت 2 یک قلم بلندتر با استایلي زیبا است که به راحتی در دست جای می گیرد و طراحی با آن راحت تر است. شاید جالبترین نکته آن این باشد که با وجود آنکه صفحه نمایش آن بزرگتر شده ولی سایز اصلی آن نسبت به مدل قبلی آن تغییر زیادی نکرده است.
در حقیقت ضخامت آن ۹.۴ میلیمتر می باشد و وزنی معادل ۱۸۰ گرم دارد و در ظاهر بسیار به گلکسی اس ۳ شباهت دارد. گلکسی نوت ۲ در ۲ رنگ سفید صدفی و خاکستری و در ظرفیت های ۱۶ ، ۳۲ ، ۶۴ گیگابایتی در دسترس شما خواهد بود. صفحه نمایش آن HD Super AMOLED با رزولوشن ۱۲۸۰ * ۷۲۰ می باشد و به جای ۱۲۸۰ * ۸۰۰ که قبلا پیش بینی شده بود استفاده گردیده است ولی باتری آن پیشرفته تر گردیده و ۳۱۰۰ میلی آمپر می باشد. سامسونگ اعلام نموده در مقایسه با گلکسی نوت سریعتر شارژ خواهد شد و دوام بیشتری نیز خواهد داشت. در مورد اتصال، گزینه های ۴G ، وای فای ، NFC و بلوتوث وجود خواهد داشت.

بیشترین تغییرات آن در قسمت نرم افزار خواهد بود. در هنگام خارج شدن S Pen به سرعت دفترچه یادداشت باز خواهد شد تا شما به راحتی متن خود را یادداشت نمایید. قلم بسیار هوشمند عمل خواهد نمود مثلا بنویسید @ Paul و صفحه به صورت ارسال ایمیل به Paul باز خواهد شد.

تغییر در سایز صفحه نمایش امکانات دیگری را برای شما دارد. گالری تصاویر می تواند در قسمت سمت چپ تصویر قرار گیرد و در سمت راست آن تصاویر آن گالری نمایش داده خواهد شد. نمایش ویدیو شناور در صفحه نمایش همانند آنچه در گلکسی اس ۳ دیده اید از دیگر مزایای این صفحه نمایش بزرگ خواهد بود. نوک قلم را بر روی تصاویر ، پوشه ها ، گالری ، تقویم و … فشار دهید و یک پیش نمایش از آنها نمایش داده خواهد شد. اگر نوک قلم را بر روی ویدیو قرار دهید قسمت هایی از ویدیو در خط زمانی نمایش داده خواهد شد.

{photo}91/06/09/galaxy-note2-2{/photo}

تقویم فیسبوک کاملا با تقویم دستگاه هماهنگ شده و با هم هنگام سازی خواهند شد. سیستم ضبط ویدیو از صفحه نمایش اضافه گردیده است و این امکان را می دهد تا از تغییراتی که اعمال کرده اید فیلم تهیه نمایید و این ابزار در تهیه پرزنتیشن به شما کمک خواهد نمود. تهیه تصویر از صفحه نمایش و تشخیص دست خط مانند قبل وجود دارد.
به گزارش وب سایت ،The VERGE صفحه نمایش نوت 2 با سیستم Pentile تا حدی تفاوت دارد و چیدمان بهتری را ارایه می‌دهد. اما هنوز هم یک سیستم RGB کامل نیست‬.
سامسونگ هنوز قیمتی را برای آن اعلام ننموده است. انتظار عرضه آن در سه ماه اول ۲۰۱۳ وجود دارد. گلکسی نوت ۲ نسخه مخصوص امریکا در سال ۲۰۱۲ عرضه می گردد.


منبع : slashgear

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*