بلک بری مرکوری

بلک بری مرکوری در CES 2017 به نمایش درآمد + گالری عکس

زمانی شرکت بلک بری (BlackBerry) به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان تلفن همراه در جهان شناخته می‌شد، اما ظهور سیستم عامل های اندروید و آی او اس، جایگاه این کمپانی را به صورت کامل دگرگون کرد. همین موضوع باعث شد تا بلک بری دست به تولید گوشی های اندرویدی بزند. در سال‌های اخیر و بعد از عرضه گوشی های متنوعی همچون بلک بری پریو (BlackBerry Priv)، بلک بری DTEK50 و DTEK60، حالا گوشی موبایل بلک بری مرکوری (BlackBerry Mercury) با همان کیبورد جذاب و قدیمی QWERTY، به صورت رسمی در نمایشگاه CES 2017 پیش روی کاربران قرار گرفته است.

از آنجایی که از دسامبر سال 2016، شرکت چینی تی سی ال (TCL Communications) که پیشتر وظیفه طراحی و تولید گوشی های DTEK50 و DTEK60 را بر عهده داشت، مسئولیت ساخت گوشی های هوشمند این شرکت را بر عهده گرفته، مهندسان بلک بری تمرکز خود را روی توسعه بخش نرم افزاری گوشی قرار داده‌اند. اما تصور می‌کنید اولین محصول مشترک شرکت چینی تی سی ال و شرکت بلک بری تا چه اندازه توجه مخاطبان را به خود جلب خواهد کرد؟

بلک بری مرکوری

اگرچه هنوز اطلاعات چندانی در رابطه با بلک بری مرکوری در دست نیست، اما سازندگان با نمایش این گوشی هوشمند در نمایشگاه CES 2017، ما را تا حد زیادی با محصول جدید خود آشنا کردند. لازم به ذکر است که «مرکوری» نام رسمی این گوشی موبایل نیست و دستگاهی که در این نمایشگاه پیش روی کاربران قرار گرفته نیز در مراحل آزمایشی آلفا به سر می‌برد. با این‌حال در سی ای اس امسال، شانس ملاقات با محصول جدید بلک بری را داشتیم. پیش از هر چیز بهتر است ابتدا ویدیوی رسمی بلک بری و تی سی ال را با یکدیگر تماشا کنیم:

نگاهی نزدیک به گوشی موبایل بلک بری مرکوری

با توجه به اینکه بلک بری مرکوری در مراحل آزمایشی به سر می‌برد، احتمال تغییر بخش‌های مختلف در آینده وجود دارد. با این‌حال گوشی موبایل بلک بری مرکوری که ساعتی پیش در CES 2017 به نمایش درآمد را می‌توان محصولی فوق‌العاده خواند. طراحی منحصر به فرد این گوشی هوشمند حس بسیار خوبی را القا می‌کند و اگر تصور می‌کنید که همکاری شرکت چینی تی سی ال باعث تغییر هسته اصلی محصولات بلک بری شده، سخت در اشتباهید. همکاری نزدیک این دو شرکت توانمند باعث شده تا ما باز هم بتوانیم یکی دیگر از محصولات بلک بری را با اصالت همیشگی ببینیم. وجود کیبورد QWERTY در این گوشی نیز احتمالا برای بسیاری از افراد خوشحال‌کننده باشد.

بلک بری مرکوری

همانطور که مشاهده می‌کنید، بلک بری مرکوری به صفحه نمایشی لمسی و یک کیبورد فیزیکی QWERTY با طراحی همیشگی شرکت بلک بری مجهز شده است. پشت فضای فیزیکی خالی میان کلیدها، سنسور اثر انگشت این گوشی هوشمند قرار گرفته که به واسطه آن، امکان انجام دستورهای حرکتی و کنترل منوهای گوشی با حرکت دست وجود خواهد داشت. در بخش راستی گوشی نیز یک دکمه مخصوص تعبیه شده که کاربران در صورت تمایل، می‌توانند برخی کارها را از طریق آن انجام دهند.

بلک بری مرکوری

در بخش پایینی بلک بری مرکوری یک پورت USB Type-C توسط دو اسپیکر قدرتمند احاطه شده است. خوشبختانه (یا متاسفانه)، جک 3.5 میلی‌متری از مرکوری حذف نشده و در بخش بالایی می‌توان آن را پیدا کرد.

با اینکه مدیران اجازه تهیه تصاویر از این گوشی هوشمند را دادند، اما بررسی سیستم نرم افزاری آن در CES 2017 امکان‌پذیر نبود.

تی سی ال اعلام کرده که محصول مشترک آنها و بلک بری، با سه ویژگی اصلی امنیت، بهره‌وری و اتکاپذیری روانه بازار می‌شود. به‌لطف تجربه بسیار خوب مهندسان بلک بری در زمینه نرم افزار و سیستم های امنیتی، بلک بری مرکوری را می‌توان ایمن‌تر گوشی هوشمند اندرویدی خواند.

بلک بری مرکوری

زمان عرضه بلک بری مرکوری

اما چه‌زمانی گوشی هوشمند بلک بری مرکوری وارد بازار تلفن های همراه می‌شود؟ متاسفانه در این زمینه اطلاعات رسمی در دست نیست و انتظار می‌رود در کنگره جهانی موبایل 2017 (MWC 2017)، جزئیات بیشتری از مرکوری در اختیارمان قرار گیرد.

بدون شک سال 2017 برای هر دو کمپانی بلک بری و تی سی ال اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که علاوه بر عرضه مرکوری، سازندگان برنامه‌های دیگری برای عرضه گوشی های رده پایین و میان رده حرفه‌ای نیز دارند. همچنین باید اشاره کنیم که این اسمارت فون جدید قرار است به صورت آنلاک‌شده و از طریق اپراتورها و فروشگاه‌های معتبر در اختیار کاربران قرار بگیرد. همچنین بلک بری و تی سی ال تنها کاربران حرفه‌ای را مد نظر نداشته و تا سال 2018، محصولات متنوع دیگری نیز پیش روی کاربران قرار خواهد گرفت.

بلک بری مرکوری

اگرچه هنوز مشخصات فنی بلک بری مرکوری به صورت رسمی اعلام نشده، اما انتظار می‌رود در کنگره جهانی موبایل 2017، این گوشی موبایل به صورت کامل معرفی شود. در ادامه از شما دعوت به تماشای گالری تصاویر بلک بری مرکوری می‌کنیم:

گالری تصاویر بلک بری مرکوری

فروشگاه اینترنتی جانبی فروش لنز موبایل و ماکت موبایل ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. منکه عاشق بلک بری شدم ???.حیف که اسمش مثل آیفن سر و صدا نکرده خیلی

    اما زیباترین نکته اینه که مثل آیفن خز نشده و دست هر کسی نیست

  2. منکه عاشقش بلک بری شدم?? .حیف که اسمش زیاد سرو صدا نمیکنه مث آیفن.درصورتی که به گرد پاشم نمیرسه

    البته زیبایش به اینه که خز نشده و دست هر کسی نیست

  3. آیفون به گرد پای بلک بری هم نمیرسه