گوشی اچ تی سی یو پلی - HTC U Play : مشخصات، قیمت، تصاویر و تاریخ

اچ تی سی یو پلی معرفی شد؛ میان رده ۵.۲ اینچی با ظاهری متفاوت و مجهز به دستیار صوتی

اچ تی سی یو پلی (HTC U Play) لحظاتی پیش به طور رسمی توسط کمپانی تایوانی رونمایی شد. این محصول در کنار اچ تی سی یو اولترا، دو گوشی میان رده هوشمندی هستند که تا به این لحظه در کنفرانس رسمی اچ تی سی به روی صحنه رفته‌اند تا شروعی قدرتمند و البته شلوغ را برای این کمپانی در سال ۲۰۱۷ میلادی رقم بزنند.

هر دو گوشی اچ تی سی یو پلی و اچ تی سی یو اولترا از نمایشگرهای بزرگی برخوردارند و مدل یو پلی با برخورداری از نمایشگر ۵.۲ اینچی، در واقع مدل کوچک‌تر این سری محسوب می‌شود. اچ تی سی در طراحی آنها تلاش کرده است که کمی از زبان طراحی سنتی خود فاصله گرفته و المان‌های متفاوتی را در ظاهرشان به کار بگیرد. همانطور که در تصاویر می‌بینید، مدل اچ تی سی U Play نیز از یک فریم فلزی تشکیل شده است که این فریم بین دو لایه‌ی شیشه‌ای در جلو و عقب و به صورت ساندویچی قرار خواهد گرفت.

برای مقاومت بیشتری این دو سطح شیشه‌ای، از پنل‌های مقاوم گوریلا گلس استفاده شده است و البته اچ تی سی هنگام معرفی مدل یو اولترا اعلام کرد که قرار است یک نسخه‌ی ساخته شده از یاقوت کبود این دیوایس طی ماه‌های آینده عرضه شود و به نظر می‌رسد که اچ تی سی یو پلی نیز در آینده به همچین سرنوشتی دچار خواهد شد.

برخلاف مدل یو اولترا، گوشی اچ تی سی یو پلی از نمایشگر دومی برخوردار نیست و تاچ اسکرین ۵.۲ اینچی آن از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل بهره خواهد برد که برای یک مدل میان رده با این ابعاد، رقم مناسبی محسوب می‌شود.

مشخصات گوشی اچ تی سی یو پلی (HTC U Play)

گوشی اچ تی سی یو پلی - HTC U Play : مشخصات، قیمت، تصاویر و تاریخ

اچ تی سی در ساخت مدل یو پلی از امکانات سخت افزاری نسبتا مناسبی استفاده کرده است و پردازنده‌ی هشت هسته‌ای هلیو پی ۱۰ ساخت مدیاتک که دارای معماری ۶۴ بیتی است، مغز متفکر آن را تشکیل خواهد داد. ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی که قابلیت افزایش آن از طریق کارت های حافظه‌ی جانبی میکرو اس دی وجود دارد نیز در کنار یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با قابلیت تشخیص فاز صحنه و دریچه‌ی نوردهی f/2.0 که به صورت اپتیکال تثبیت شده است، از دیگر مشخصات اصلی این دیوایس هستند؛ البته با وجود این که سنسور این دوربین، تعداد پیکسل‌های بیشتری را از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولترا پیکسل مدل اچ تی سی یو اولترا به ثبت می‌رساند، اما از پیکسل‌های 1µm کوچک‌تری برخوردار بوده و این به معنای آن است که احتمالا دوربین این مدل عملکرد ضعیف‌تری در محیط‌های دارای نور کم خواهد داشت.

کمپانی سازنده برای عاشقان سلفی نیز امکانات ویژه‌ای را در نظر گرفته است و یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با دریچه‌ی نوردهی f/2.0 که قابلیت ثبت تصاویر پانوراما با عرض زیاد را نیز دارد، مطمئنا یکی از بهترین گزینه‌هایی است که بر روی دوربین جلویی گوشی های میان رده در بازار دیده می‌شود. در ضمن یک باتری نسبتا مناسب با ظرفیت شارژدهی ۲۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت و قابلیت شارژ سریع نیز کمک خواهد کرد که از این مشخصات بتوانید به مدت بیشتری بهره ببرید.

اچ تی سی یو پلی به دستیار صوتی مجهز خواهد بود

گوشی اچ تی سی یو پلی - HTC U Play : مشخصات، قیمت، تصاویر و تاریخ

نکته‌ی هیجان‌انگیز دیگر در رابطه با این محصول جدید اچ تی سی این است که خریداران قادر خواهند بود برخلاف دیگر محصولات میان‌رده، از یک دستیار صوتی هوشمند نیز بهره ببرند. دستیار صوتی اختصاصی که با نام اچ تی سی سنس (Sense) و عملکردی مشابه گوگل اسیستنت و سیری شناخته می‌شود، بر روی اچ تی سی یو پلی قرار خواهد داشت و کاربران می‌توانند از طریق فرمان های صوتی با آن ارتباط برقرار کرده و اطلاعاتی نظیر آب و هوا، قرارهای ملاقات و عملکردهای مختلف را از طریق آن دریافت کنند.

در بحث امکانات مالتی مدیا، اچ تی سی تصمیم گرفته است که در مدل یو پلی و همگام با مد رایج این روزهای سازندگان گوشی های هوشمند، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را حذف کند. در عوض یک پورت یو اس بی نوع سی برای این منظور تعبیه شده و یک نسخه‌ی جدید از هدفون‌های داخل گوشی HTC USonic که چند ماه پیش و همزمان با مدل‌های اچ تی سی Bolt و 10 Evo معرفی شده بود، همراه با آن در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

گوشی اچ تی سی یو پلی - HTC U Play : مشخصات، قیمت، تصاویر و تاریخ

قیمت و تاریخ عرضه اچ تی سی یو پلی

در حال حاضر هنوز قیمت‌گذاری و تاریخ دقیقی که گوشی اچ تی سی یو پلی در آن عرضه خواهد شد، به طور مشخص اعلام نشده است. اما می‌دانیم که این محصول در کنار اچ تی سی اولترا از بهار سال جاری میلادی قابل خریداری خواهند بود و کاربران می‌توانند این گوشی میان رده را در رنگ‌های آبی، مشکی، صورتی و سفید سفارش دهند. در انتها نیز از شما عزیزان گجت نیوزی دعوت می‌کنیم تصاویر رسمی مربوط به این گوشی جدید که از سوی اچ تی سی منتشر شده است را در گالری زیر تماشا کنید:

گالری تصاویر اچ تی سی یو پلی (HTC U Play)

گوشی اچ تی سی یو پلی - HTC U Play : مشخصات، قیمت، تصاویر و تاریخ

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. من به شدت از انتخاب و خرید یو پلی پشیمونم روون و سریع هست هنگ نمیکنه دوربینش هم خوبه ولی متاسفانه باطریش خیلی ضعیفه با استفاده معمولی روزی دو بار باید شارز بشه موتور جستجو با کروم و فایرفاکس نود درصد جواب نمیده باید با فورجی بروس سرچ کنید اگه میخواین این گوشی را بخربد کمی تحقیق کنید و با این مبلغ گوشیهای خیلی بهتری خرید کنید