همکاری جنرال موتورز و هوندا برای تولید سلول های سوختی هیدروژنی

همکاری جنرال موتورز و هوندا برای تولید سلول های سوختی هیدروژنی

دو تا از بزرگترین کمپانی‌های خودروسازی جهان در روز گذشته اعلام کردند که با همکاری یکدیگر، تولید انبوه سلول های سوختی هیدروژنی را آغاز خواهند کرد. دو شرکت هوندا و جنرال موتورز از سال 2020، تولید انبوه این سلول های سوختی را استارت خواهند زد و در مجموع 85 میلیون دلار سرمایه را برای این پروژه اختصاص داده‌اند. آن‌ها قصد دارند که از این سوخت برای محصولات آینده‌ی خود استفاده کنند.

نام این همکاری مشترک، کمپانی “تولید سیستم سلول سوختی” خواهد بود. تولیدات انبوه این سلول های سوختی در کارخانه‌ی فعلی جنرال موتورز در میشیگان جای خواهد گرفت. در حال حاضر، جنرال موتورز از این کارخانه برای تولید باتری پک‌ها برای ماشین های الکتریکی سری Volt و Bolt استفاده می‌کند.

البته کمپانی هوندا با سلول های سوختی هیدروژنی غریبه نیست. در حقیقت این کمپانی یک خودرو به نام FCX Clarity را در بازار دارد که از همین نوع سوخت استفاده می‌کند. شاید این تکنولوژی به اندازه‌ی مدل‌های کاملا الکتریکی مشهور نباشد چراکه ساختار آن متفاوت است، اما حداقل نشان می‌دهد که هوندا نقشه‌های بزرگی برای استفاده از این نوع سوخت جایگزین دارد. تا به الان، جنرال موتورز در حدود 3 میلیون دلار را برای توسعه و تحقیقات تکنولوژی سلول سوختی هزینه کرده است.

جنرال موتورز و هوندا سعی دارند تا با همکاری یکدیگر، هزینه‌های تولید را کاهش داده و سرعت پیشرفت تکنولوژی سلول های سوختی هیدروژنی را افزایش دهند. از آنجایی که هر دوی این کمپانی‌ها، جزو شرکت‌های بزرگ و قدرتمند در صنعت خودروسازی محسوب می‌شوند، پس از تولید خودروهایی که از این سوخت استفاده می‌کنند، فروش نسبتا خوبی نیز خواهند داشت و همین موضوع به شناخته شدن این تکنولوژی کمک زیادی می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*