گلکسی اس 8

8 قابلیت احتمالی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس

کمتر از سه هفته دیگر تا رونمایی سامسونگ از گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلاس (+Samsung Galaxy S8) زمان باقی مانده اما به نظر می‌رسد از اکثر امکانات و مشخصات این پرچمداران باخبر هستیم. شایعات و گزارشات لو رفته امسال از محصولات سامسونگ بسیار معتبر و حقیقی به نظر می‌رسند و احتمالا برای هر قابلیت جدیدی در این محصولات آمادگی داریم.

قابلیت‌های جدید و ویژه Galaxy S8 و نسخه پلاس آن چه خواهند بود؟ سامسونگ چگونه این پرچمداران را از رقبا متمایز می‌کند؟ تاکنون اکثر شایعات و گزارشات لو رفته از ویژگی‌های این دو گوشی را در گجت‌ نیوز برایتان پوشش داده‌ایم و این مقاله در واقع چکیده‌ای از اخبار مربوط به پرچمداران سامسونگ در سال 2017 است.

1- طراحی جدید و زیبا با کمترین حاشیه

گلکسی اس 8

به نظر می‌رسد از سال 2017 باید به تلفن‌های هوشمندی با کمترین حاشیه کنار صفحه عادت کنیم. این سیاست جدید با معرفی گوشی ال جی جی 6 (LG G6) پا گرفت و حالا دو پرچمدار سامسونگ نیز با چنین طراحی جدیدی از راه می‌رسند. به لطف این فناوری جدید، دیگر خبری از حاشیه‌های زیاد اطراف صفحه نمایش که فضای زیادی را اشغال می‌کنند در گجت‌های هوشمند نخواهد بود.

البته اگر بخواهیم منصفانه به این موضوع نگاه کنیم، دو شرکت شارپ و شیائومی از اولین تولیدکنندگانی بودند که محصولات خود با چنین ویژگی جدیدی را رونمایی کردند. به لطف رندرهای منتشر شده از گلکسی اس 8 و نسخه پلاس آن، متوجه شدیم نسبت ابعاد صفحه نمایش این محصولات نیز با تغییراتی مواجه شده و حالا با نسبت 2:1 (یا همان 9:18.5) طراحی شده است. گلکسی اس 8 به احتمال زیاد با ابعاد 148.9 در 68 در 8 میلی‌متر و نسخه پلاس آن نیز با ابعاد بدنه 159 در 74 در 8 میلی‌متر رونمایی خواهند شد.

2- صفحه‌نمایش با رزولوشن بالا و نسبت ابعاد 2:1

گلکسی اس 8

گلکسی اس 8 و +Galaxy S8 به احتمال زیاد با ابعاد صفحه نمایش 5.8 و 6.2 اینچی در نیویورک رونمایی می‌شوند. البته هر دو صفحه نمایش از دو طرف خمیده هستند و بدین ترتیب در گلکسی اس 8 حدود 5.7 اینچ صفحه و در نسخه پلاس آن حدود 6.1 اینچ از صفحه نمایش را در اختیار خواهید داشت. گفته می‌شود رزولوشن صفحه نمایش این محصولات 1400 در 2960 پیکسل است. شایان ذکر است نسبت ابعاد این صفحات در اس 8 و اس 8 پلاس به احتمال زیاد 9:18.5 خواهد بود؛ بنابراین با صفحاتی کشیده‌تر از گذشته سروکار خواهیم داشت. همچنین اگر به خاطر داشته باشید، صفحه نمایش ال جی جی 6 با نسبت ابعاد 9:18 و فناوری فول ویژن در بارسلونا رونمایی شده بود.

علاوه بر موارد بالا، صفحات نمایش Galaxy S8 و مدل پلاس آن به احتمال زیاد HDR10 بوده و با وسعت رنگ DCI-P3 همراه خواهند بود؛ چیزی مشابه به آنچه در گلکسی نوت 7 (Samsung Galaxy Note 7) دیدیم. بدین ترتیب پرچمداران سامسونگ توانایی مقابله با ال جی جی 6 (که از HDR10 و DolbyVision پشتیبانی دارد) را خواهند داشت.

3- قرار گرفتن حسگر اثرانگشت در بخش پشتی

گلکسی اس 8

فضای پشتی گوشی جهت قرارگیری حسگر اثر انگشت آنچنان ایده‌آل و بهینه به نظر نمی‌رسد، اما این چیزی است که باید در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس تحمل کنیم. کره‌ای‌ها جهت کاهش حاشیه پایین صفحه و در اختیار داشتن فضای بیشتر مجبور به حذف این حسگر شدند. به نظر می‌رسد این حسگر اثر انگشت نیازی به فشار ندارد و فقط باید انگشت خود را بر روی آن قرار دهید. بنابراین به نظر می‌رسد خبری از یکپارچه شدن صفحه نمایش و این حسگر در گلکسی اس 8 نخواهد بود.

البته هنوز هم در این زمینه باید منتظر رویداد شهر نیویورک باشیم.

4- بیکس‌بای (Bixby)

گلکسی اس 8

این قابلیت آنچنان ویژه و جذاب است که کره‌ای‌ها حتی یک دکمه اختصاصی برای آن در بدنه گوشی تدارک دیده‌اند – دستیار هوشمند بیکس‌بای پاسخ سامسونگی‌ها به سیری اپل، کورتانای مایکروسافت، Google Now و Alexas به حساب می‌آید. تا آنجایی که ما خبر داریم، این دستیار هوشمند از فناوری جدید viv Labs بهره می‌گیرد؛ شرکتی که در گذشته نیز اعضای خود را جهت آماده‌سازی سیری (siri) اهالی کوپرتینو بسیج کرده بود.

BixBy بر پایه همان S Voice سامسونگ است؛ دستیاری که نتوانست آنچنان در برابر رقیبان قدرتمند خود دوام بیاورد. امیدواریم عملکرد سامسونگ با بیکس‌بای بهتر باشد.

5- پورت USB نسخه C

گلکسی اس 8

بالاخره این پورت‌ها نیز به پرچمداران سامسونگ رسیدند؛‌ دیگر هنگام به شارژ زدن گوشی، نیازی به چک کردن دو طرف کابل نیست. چرا که پورت‌های USB نسخه C طراحی متقارن و جدیدی را به همراه دارند. حتی شایعاتی مبنی بر قرار گرفتن شارژ بی‌سیم در گلکسی اس 8 و برادر بزرگترش به گوش می‌رسد که در این باره هنوز مطمئن نیستیم.

6- عملکرد بسیار عالی

گلکسی اس 8

کاملا مشخص است کره‌ای‌ها قصد دارند گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس را به بهترین شکل ممکن روانه بازار کنند؛ به خصوص پس از مشکلات و افتضاحاتی که در گلکسی نوت 7 به بار آمد، سامسونگ دوباره باید در بازار‌های جهانی اعتبار خود را بدست آورد. در همین راستا یکی از جنبه‌های مهم دیگر مربوط به باتری و عملکرد دستگاه در بنچمار‌ک‌ها می‌شود.

تراشه قدرتمند و جدید اسنپدراگون 835 به احتمال زیاد نسخه‌های آمریکایی گلکسی اس 8 را همراهی می‌کند. علاوه بر این نسخه‌ جهانی این گوشی با پردازنده‌‌ی به همان اندازه قدرتمند اگزینوس 8895 از راه می‌رسد.

چیپست اسنپدراگون 835 که فرکانس 2.2 گیگاهرتزی را شامل می‌شود تحت فناوری 10 نانومتری سامسونگ طراحی شده است و با پردازنده گرافیکی آدرنو 540 همراه می‌شود. طبق برخی بنچمارک‌های لو رفته، این تراشه عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت. ما نیز تا حد زیادی مطمئن هستیم تراشه هشت هسته‌ای و 2.5 گیگاهرتزی اگزینوس 8895 عملکرد مشابهی داشته باشد.

7- حسگر عنبیه چشم و تشخیص چهره

گلکسی اس 8

یکی دیگر از قابلیت‌های نوظهور و جدیدی که تنها بر روی گلکسی نوت 7 قرار گرفته بود حالا به پرچمداران سال 2017 سامسونگ رسیده است؛ گلکسی اس 8 از اسکنر عنبیه چشم (اسکنر آیریس) بهره می‌برد. اما همانطور که می‌دانید عملکرد این حسگر در نوت 7 کمی کند بود و به همین دلیل کره‌ای‌ها قابلیت جدید تشخیص چهره را همراه آن معرفی خواهند کرد.

8- قیمت بالا

تمامی موارد جذاب بالا آنچنان ارزان نخواهند بود. به نظر می‌رسد سامسونگ برای پرچمداران جدیدش رقمی کمتر از 847 دلار برای نسخه 64 گیگابایتی اس 8 و 953 دلار برای گلکسی اس 8 پلاس در نظر نخواهد گرفت. با اینکه هنوز در زمینه این اعداد و ارقام مطمئن نیستیم، اما گزارشات متعددی خبر از گران بودن پرچمداران سال 2017 سامسونگ داده‌اند.

خیلی زود و در تاریخ 29 مارس سال 2017 (چهارشنبه , 9 فروردین 1396)، سامسونگ پاسخ تمامی سوالاتمان پیرامون گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس را خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مورد 1و 8
    از کی تا حالا اینا قابلیت محسوب میشه ؟؟ :V