ویدیوهای آزمایش های هسته ای

ویدیوهای آزمایش‌های هسته‌ای محرمانه آمریکا را در یوتیوب تماشا کنید

بین سال‌های 1945 تا 1962، ایالات متحده آمریکا بیش از 200 آزمایش هسته‌ای انجام داد تا به نحوه کار و قدرت تسلیحات هسته‌ای پی ببرد. این انفجارهای مهیب و خوفناک همگی از زوایا و فواصل مختلف ضبط شده و حدود ده هزار مورد از این ویدیوها، به صورت کاملا محرمانه در مخازنی در سراسر آمریکا نگهداری می‌شدند. اکنون و برای اولین بار، حدود چهار هزار و دویست مورد از ویدیوهای آزمایش های هسته ای آمریکا مجددا مرور شده و هفت صد و پنجاه مورد از آن‌ها توسط دولت این کشور از طبقه‌بندی خارج شده‌اند. در بین این ویدیوها، اکنون امکان تماشای شصت مورد از آن‌ها در یوتیوب وجود دارد.

برخی از این ویدیوهای آزمایش های هسته ای به صورت رنگی و برخی دیگر مخصوصا قدیمی‌ترها به صورت سیاه و سفید ضبط شده‌اند. تنها چیزی که میان آن‌ها یکسان است، نام‌های عجیب و غریب آن‌ها است که همچون ماموریت‌های فوق سری نام‌گذاری شده‌اند؛ Operation Hardtack ،Operation Plumbbob و Operation Teapot را باید از جمله این نام‌ها دانست.

با انتشار ویدیوهای آزمایش های هسته ای آمریکا، فرصت خوبی برای فیزیک‌دانان ایجاد شده است

این پروژه را آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور (Lawrence Livermore National Laboratory ) رهبری کرده است. این آزمایشگاه امیدوار است فیلم‌ها را ذخیره و آنالیز کرده و اطلاعات مهمی را از آن‌ها استخراج کند. واقعیت این است که هنوز درباره قسمت اعظم عواقب آزمایش‌های هسته‌ای اطلاعات زیادی در دسترس نیست، به همین دلیل انجام این آزمایش‌ها شدیدا ممنوع شده است. با انتشار ویدیوهای آزمایش های هسته ای، این امکان وجود دارد تا فیزیک‌دانان سراسر دنیا دست به کار شده و بیشتر درباره انفجارهای هسته‌ای یاد بگیرند، بدون اینکه نیاز به انجام آزمایش عملی دیگری باشد.

ویدیوهای آزمایش های هسته ای

گرگ اسپرینگز (Greg Spriggs) به عنوان فیزیکدان ارشد آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، به نبود اطلاعات درباره آزمایش‌های عملی تسلیحات مدرن در اتمسفر اشاره کرد و گفت تنها اطلاعات در دسترس، چندین آزمایش قدیمی هستند، به همین دلیل کار با آن‌ها کمی مشکل می‌شود.

اسپرینگز تاکنون بین چهار صد و پنجاه تا پانصد مورد از این ویدیوهای آزمایش های هسته ای را طی پنج سال اخیر مجددا آزمایش کرده است. بر اساس گفته‌های وی، ذخیره این ویدیوها به صورت دیجیتالی از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است، چرا که بیشتر آن‌ها از استات سلولز ساخته شده و طی گذر زمان تجزیه می‌شوند. به عقیده وی، انجام این آزمایش‌ها در گذشته توسط ایالات متحده آمریکا بر هیچکس پوشیده نیست، پس بهتر است فایل‌های مستند آن‌ها را از حالت طبقه‌بندی خارج کرده و در اختیار دیگران قرار داد. ممکن است برخی از افراد، به تجزیه و تحلیل ویدیوهای آزمایش های هسته ای پرداخته و برخی دیگر تنها از تماشای آن‌ها لذت ببرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. قسمت سوم گوشه سمت چپ پایین ی موش از لونه اش خارج میشه

  2. سلام و خسته نباشید . لینک دانلود کار نمیکنه .