آپدیت های خودکار ویندوز 10

مصرف حجم آپدیت های خودکار ویندوز 10 به زودی کمتر خواهد شد

سرعت اینترنت طی سالیان گذشته بسیار بالا رفته، اما هنوز هم یک تابلوی ایست بزرگ دیگر در برابر کاربران قد علم کرده است؛ محدودیت در مصرف حجم اینترنت. برخی کاربران دیگر اهمیتی به بیشتر شدن سرعت اتصال اینترنت خود نمی‌دهند و به دنبال طرح‌هایی با حجم دیتای بیشتر هستند. متاسفانه یکی از مشکلاتی که اخیرا خیل عظیمی از کاربران را آزار می‌دهد، آپدیت های خودکار ویندوز 10 مایکروسافت (Microsoft Windows 10) است.

کمپانی مایکروسافت با ویندوز 10 به موفقیت دیگری رسید و همه کاربران را به یاد ویندوز 7 انداخت. اما در همین میان، انتقادات بسیاری نیز از این شرکت و سیاست‌های مربوط به آپدیت های خودکار ویندوز 10 صورت گرفته است. اکثر کاربران از آپدیت‌های اجباری و حجیم این سیستم‌عامل که موجب کم شدن حجم اینترنت آنها می‌شود، شکایت دارند.

این شرکت در نهایت به همه این انتقادات پاسخ داد و طبق اعلامیه‌ای از حل این مشکلات در آپدیت بزرگ بعدی ویندوز 10 خبر داد. با این حال سران این شرکت تاکید کرده‌اند که حتی در نسخه بعدی نیز آپدیت های خودکار ویندوز 10 برای برخی فایل‌های ضروری ادامه‌ خواهد داشت و کاربران کماکان راهی برای توقف این به‌روزرسانی‌ها پیش رو ندارند.

این مشکل در حالت Metered Connection نیز وجود دارد؟

آپدیت های خودکار ویندوز 10

همانطور که می‌دانید، جهت کاهش حجم مصرفی اینترنت ویندوز 10، گزینه‌ای با عنوان Set this as metered Connection در بخش اتصالات ویندوز گنجانده شده است؛ جهت دسترسی به این گزینه کافیست گزینه Propertis مربوط به اتصال مربوطه را انتخاب کرده و تیک این قابلیت را قرار دهید.

با این حال به نظر می‌رسد در این حالت نیز دانلود و نصب آپدیت های خودکار ویندوز 10 کماکان ادامه خواهد داشت. البته خوشبختانه در صورت فعال بودن این گزینه، خبری از دانلود و نصب فایل‌های سنگین آپدیت نیست و تنها موارد ضروری از سرور مایکروسافت دریافت می‌شوند. مایکروسافت در این زمینه اعلام کرده است که عملکرد روان و بدون نقص سیستم کاربران از اولویت بالایی برخوردار است و جهت رسیدن به این مهم، ارسال برخی آپدیت‌ها ضروری است.

دانلود آپدیت های خودکار ویندوز 10 در نسخه بعدی نیز ادامه دارد

پس از مکاتبات انجام شده با مایکروسافت جهت کسب اطلاعات بیشتر، مهندسان این شرکت عدم ارسال آپدیت‌های سنگین در حالت Metered Connection را تایید کردند. بنابراین سیستم‌عامل تنها فایل‌های ضروری را دانلود خواهد کرد. با این حال در مورد میزان حجم این آپدیت‌های ضروری در نسخه بعدی ویندوز هنوز خبری نداریم و باید امیدوار باشیم کارشناسان این شرکت بتوانند با ترفند‌های مختلف، حجم به‌روزرسانی‌های خود را کاهش دهند.

در هر صورت کسانی که از حالت کاهش مصرف دیتا در ویندوز 10 استفاده می‌کنند، احتمالا در انتهای هر ماه هزینه بالایی را برای حجم مصرفی خود می‌پردازند و مایکروسافت باید به زودی در این زمینه اطلاع‌رسانی کاملی داشته باشد. امیدواریم این اتفاق به زودی رخ دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. آقا چه فایده
    ویندوز من میزنه اپدیت میکنه
    بعد چک میکنم با این مطالبی که میذارن و مینویسن فلان اپدیت در تاریخ فلان ، فلان ویژگی رو داره! بعد میبینم این هیچ تغییری نکرده!!!! مشکل از کرکمه شایدد! کلن از یه متخصص پرسیدم توصیه کرد کرک نباشه ویندوزم تا این اپدیتای خودکار با حجم کم و سرعت بالا رو سیستمم اعمال بشه