سرمایه‌گذاری عظیم گوگل در بخش نمایشگر ال جی برای تامین قطعات گوشی پیکسل 2

با توجه به این که به زمان برگزاری رویداد بزرگ گوگل I/O نزدیک می‌شویم، شایعات و گزارش‌ها پیرامون پرچمدار بعدی اهالی مانتن ویو افزایش یافته است و صحبت‌ها درباره‌ی این محصول که احتمالا گوگل پیکسل 2 (Google Pixel 2) نامیده شود، بالا گرفته است. گوگل در گذشته برای ساخت اسمارت فون های خود با کمپانی‌های سازنده‌ی محصولات اندرویدی متعددی همکاری داشته است و به نظر می‌رسد که در نسل جدید سری پیکسل نیز همین اتفاق تکرار خواهد شد.

نکسوس های قبلی گوگل توسط دو کمپانی ال جی و هواوی ساخته شده بودند و ساخت مدل اول از سری پیکسل نیز بر عهده‌ی اچ تی سی بوده است. اما اگر گزارش‌های منتشر شده از سوی منابع خبری کره‌ای حقیقت داشته باشند، ال جی به دنبال این است که یک قرارداد عظیم دیگر را نیز با گوگل برای همکاری در تولید گوشی گوگل پیکسل 2 منعقد کند.

گوگل پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری ۸۸۰ میلیون دلاری در بخش تولید نمایشگر ال جی ارائه داده است که در صورت موافقت مدیران این برند کره‌ای، ال جی متعهد خواهد شد که پنل‌های اولد مورد نیاز برای به‌کارگیری در تولید پیکسل 2 را تامین نماید. گزارش‌های منتشر شده از سوی خبرگزاری‌های کره‌ی جنوبی نشان می‌دهد که گوگل پیشنهادی برای یک سرمایه‌گذاری عظیم معادل ۱ تریلیون وون (معادل ۸۸۰ میلیون دلار) در خطوط تولید نمایشگرهای اولد ال جی ارائه داده است که البته در صورت موافقت کمپانی‌ کره‌ای با این پیشنهاد، گوگل آمادگی این را دارد که با توجه به موارد متغیری نظیر شرایط تامین قطعات، حجم سرمایه‌گذاری را افزایش دهد.

جالب است بدانید که گوگل برای تولید نسل اول از اسمارت فون های سری پیکسل، از پنل‌‌های آمولد تولید شده توسط سامسونگ استفاده کرده بود، اما حالا بنا بر دلایل نامعلوم گویا اهالی مانتن ویو قصد دارند به سراغ سازنده‌ی دیگری بروند و ما در پیکسل 2 شاهد نمایشگرهای متفاوتی نسبت به دو گوشی گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال خواهیم بود. البته گفته می‌شود که همکاری جدید اپل و سامسونگ برای تامین ۷۰ میلیون پنل اولد برای به‌کارگیری در تولید آیفون ۸ نیز ممکن است که در این تصمیم گوگل تاثیرگذار بوده باشد و حالا باید دید که آیا ال جی با این پیشنهاد وسوسه‌انگیز موافقت خواهد کرد و یا خیر.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*