قیمت چری تیگو 7 در ایران

قیمت چری تیگو 7 در ایران همه را متعجب کرد؛ ارقام عجیب برای یک کراس اوور چینی!

قیمت چری تیگو 7 در ایران مشخص شد و این کراس اوور چینی و کم‌سابقه با قیمت حدود 140 میلیون تومان به فروش می‌رسد. چنین قیمت‌گذاری سنگینی برای خودروهای چینی بازار ایران بی‌سابقه است.

این روزها خبری در مورد قیمت چری تیگو 7 در ایران به گوش می‌رسد که بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو و مشتریان این بازار پرتحرک را به شوک فرو برد. طبق اخبار منتشر شده، قرار است این کراس اوور چینی با قیمت 130 تا 140 میلیون تومان در بازار کشورمان به فروش برسد در حالی که پیش از این گفته می‌شد حداکثر قیمت این خودرو 110 میلیون تومان خواهد بود. چری تیگو 7 (Chery Tiggo 7) خودروی زیبا همراه با طیف وسیعی از آپشن‌ها و امکانات است اما در مقایسه با رقبای کره‌ای، ژاپنی و اروپایی اصلا سابقه طولانی و پرباری ندارد.

قیمت چری تیگو 7 در ایران

چری تیگو 7 دارای پیشرانه 1.5 لیتری توربو بنزینی با قدرت 143 اسب بخار بوده و چنین قیمت‌گذاری سنگینی برای یک خودروی چینی در بازار ایران بی‌سابقه است. مشخص نیست شرکت مدیران خودرو به عنوان نماینده محصولات چری در ایران بر اساس چه فاکتوری و با انجام چه معادلاتی، این قیمت عجیب را برای تیگو 7 تعیین کرده اما آن چه که مشخص است، تنها جذابیت ظاهری نمی‌تواند موجب ارزش 140 میلیون تومان برای یک خودرو شود.

مقایسه قیمت چری تیگو 7 در ایران با سایر رقبا

بدیهی است که با این مبالغ و حتی کمتر از آن می‌توان انواع کراس اوورها و شاسی بلندهای آسیایی و اروپایی را خرید که هم از لحاظ سابقه و هم از لحاظ مقبولیت بین عموم مردم، شرایط بسیار بهتری دارند. رنو کپچر، رنو داستر و سانگ یانگ تیوولی چند نمونه از این خودروها هستند که به قول مشتریان، امتحان خود را پس داده‌اند و از جایگاه بالاتری در بازار برخوردار هستند. چندی پیش شرکت ایران خودرو تولید پژو 2008 را آغاز کرده و این خودرو نیز قرار است با قیمت کمتر از 100 میلیون تومان به بازار عرضه شود. البته این بدان معنا نیست که خودروهایی مانند پژو 2008 یا سانگ یانگ تیوولی و حتی رنو کپچر بدون نقص هستند اما بدون شک در بازار خودرویی کشورمان شرایط بهتری نسبت به چری Tiggo 7 خواهند داشت.

قیمت چری تیگو 7 در ایران

حتی در میان رقبای هم‌وطن چری نیز خودروهای جک اس 5 اتوماتیک و هایما اس 7 توربو با وجود داشتن پیشرانه قوی‌تر با ارقامی کمتر از 100 میلیون تومان در ایران به فروش می‌رسند. جالب اینجاست که برچسب 130 تا 140 میلیون تومانی تیگو 7، این خودرو را به قیمت کراس اوورها و شاسی بلندهای محبوب و مطرح بازار نزدیک کرده است. اکنون هیوندای توسان نیمه فول با قیمت کمتر از 175 میلیون تومان و تویوتا C-HR با قیمت 172 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شوند؛ اما این نکته را نباید از یاد برد که تویوتا سی اچ آر و هیوندای توسان خودروهایی مطرح در سطح جهان و محصولی از غول‌های خودروسازی دنیا با چندین دهه سابقه هستند و اصلا نباید محصولات آن‌ها را با خودروهای یک برند جوان و 20 ساله به نام چری مقایسه کرد.

در پایان به نظر می‌رسد که چری با نمایندگی مدیران خودرو در ایران، مسیر خطرناکی را در پیش گرفته است. خودروهای ساخت این برند چینی در سال‌های اخیر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته اما هنوز هم حداقل از لحاظ اعتبار و ارزش جهانی، چند پله از رقبای کره‌ای، ژاپنی و اروپایی عقب‌تر هستند. حال باید منتظر ماند و دید که مشتریان چه واکنشی به قیمت چری تیگو 7 در ایران نشان خواهند داد و آیا این کراس اوور چینی می‌تواند با این نحوه قیمت‌گذاری در بازار کشورمان به موفقیت برسد یا خیر؟

گالری تصاویر چری تیگو 7

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

17 دیدگاه

  1. یک ضربالمثل می گه وقتی گرگ به گله می زنه سگ گله دوتا دوتا می کشه . حالا وقتی خودروسازهای داخلی هربلایی بخوان سر ملت در میارن چه توقعی از خودروساز چینی داری ؟

  2. سلام :
    به مسولین محترم شرکت تیگو 7 توصیه مبکنم تا ماشینهای ایرانی و کره ایی و غیره بجز چینی تو ایران هست سعی بشه بهترین و با کیفیت ترین ماشینهای چینی وارد بازار ایران بشه ودرمورد قیمت تیگو 7 هم حتما بررسی بشه چون واقعا قیمتی که در نظر گرفته شده مناسب این خوردونیست بنطرم همون 80 تا 90 میلیون بیشتر نیست بل تشکر از همه دست اندرکاران

  3. دوستان گرامی قیمت گذاری برای خودرو تابع قیمتی است که سازنده اصلی تعیین می کند و همچنین قیمت ارز و حقوق و عوارض گمرکی از عوامل تعیین کننده هستند. در بازار خوشبختانه رقبای زیادی وجود دارند و حق انتخاب با مشتری است. اصولا قابل فهم نیست کسانی که از اساس کیفیت یک خودرو را قبول ندارند چرا نگران قیمت بالای آن هستند؟؟ آیا انتظار دارند که خودرویی را که معتقدند کیفیت مطلوبی ندارد به قیمت دلخواهشان بفروشند تا بخرند؟؟ این خودرو با شرایط فعلی با تعداد محدود و احتمالا با تسهیلات مناسبی که معمولا مدیران خودرو برای خریداران در نظر می گیرد فروخته خواهد شد و حد اقل حسن آن برای مدیران خودرو این است که با توجه به تفاوت قیمت زیاد با تیگو 5 فروش این خودرو را افزایش خواهد داد.

  4. تورو قرآن یه خورده فکر ملت باشین چه خبرتونه مگه سر آوردین

  5. تورو قرآن یه خورده فکر ملت باشین انقدر بی دین نباشین .اگه واقعا میخونین عمل کنین

  6. 140.000.000??????مگه این چیه الان تو خوزستان میتونی با 140میلیون.تویوتاپرادو.موستانگ2017.یا حتی دوتا سانتافه بخری که خیلی هم از این ماشین چینی ها بهتره. این دوتا سانتافه خیلی خوبه???متاسفم برا کسانی که پول میدن این ماشین آشغالی هارو میخرن.

  7. با سلام، اول از همه عذر خواهی میکنم بابت رک گویی،
    به نظر من اگه گاری هم تو این مملکت بخوان بفروشند بهر حال یه عده‌ای خوب میخرن

  8. هر زمانی که مردم نا آگاه ودرعین حال عجول و تنبل از خودرویی استقبال میکنند بلافاصله باعث سوء استفاده یه عده میشوند،فرقی نمیکنه دلّالهای دست کج ایران خودرو یا سایپا باشه یا بنداز درروهای چینی!خودم چهار ساله که دارم پیاده طی میکنم از بی وسیلگی هم نمردم قصدی هم به خرید لگن با این شرایط تقلب و دروغ و کلاهبرداری در بازار نامطمئن، حالاحالاها ندارم

  9. یه حریف خیلی سرسخت دیگه هم داره.سانگ یانگ کوراندو.که البته تیگو 7 از نظر ایمنی و قدرت و راحتی به پاش نمیرسه

  10. مفتشم گرونه اشغال چینی

  11. اینم از روحانی.۴سال روبرو پدرمونو در میاره هه

  12. وقتی ملت پول میدن چرا قیمت اینجوری نذارن
    ملت ما فک میکنن هرچیرون تر باشه بهتره

  13. عاقا من میرم سانتافه 2008 میخرم 105 میلیون 35 میلیونم اضافه واسم میمونه همون سانتافه 2008 15 سال دیگه واسم کار میکنه درضمن باکلاسترم که هست.

  14. مسئول قیمت گذاری این خودرو چی میزنه که اینقد فازش بالاست؟ 😐

  15. 140 میلیون بدی یه آشغال بخری! با کمتر از این میشه jack S5 و پژو 2008 خرید که خیلی بهتر از اینن واقعا چه فکری کردن از این قیمت گذاری