میزان خرابی آیفون

میزان خرابی آیفون از گوشی های موبایل اندروید بیشتر است

میزان خرابی آیفون رفته رفته در حال پیشی گرفتن از نرخ خرابی گوشی های اندرویدی است. در چند سال اخیر میزان خرابی دستگاه های اندرویدی به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

دستگاه‌های اندرویدی شامل موبایل و تبلت، نه تنها از نظر تعداد محبوب‌ترین دستگاه‌های هوشمند به شمار می‌روند، بلکه به نظر می‌رسد از نظر میزان خرابی و قابلیت اطمینان نیز عملکرد بهتری در مقایسه با گوشی های موبایل آیفون و تبلت های آیپد دارند. امروز بیش از دو میلیارد دستگاه فعال قدرت گرفته از اندروید در سراسر جهان وجود دارد و این دستگاه‌ها رفته رفته در حال رسیدن به موقعیت بسیار خاص چند سال قبل آی او اس هستند. این ارزیابی است که توسط شرکت Blancco Technology Group منتشر شده است.

میزان خرابی آیفون

بر اساس بررسی انجام گرفته توسط این شرکت در 3 ماهه نخست سال جاری میلادی، میزان خرابی گوشی های موبایل اندرویدی حدود 50 درصد و میزان خرابی گوشی های موبایل آی او اس حدود 68 درصد بوده است. متاسفانه نرخ خرابی دستگاه‌های دارای هر دو سیستم عامل در مقایسه با 3 ماهه چهارم سال 2016 افزایش یافته است. این نرخ در مدت زمان یاد شده، برای اندروید و آی او اس به ترتیب 47 و 62 درصد بوده است.

میزان خرابی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس در 3 ماهه اول سال افزایش چشم‌گیری داشته است

بر اساس ارزیابی شرکت Blancco Technology Group، دو گوشی موبایل اخیر اپل یعنی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس، از نظر قابلیت اطمینان محصولات مناسبی نیستند. اگرچه در 3 ماهه آخر سال 2016 میزان خرابی گوشی موبایل آیفون 7 تنها 3 درصد اعلام شده بود، اما این نرخ در 3 ماهه نخست سال 2017 به 10 درصد رسید. میزان خرابی آیفون 7 پلاس در آخرین 3 ماهه انتهایی سال گذشته میلادی مجددا 3 درصد بود، اما با رسیدن به ربع اول سال 2017 به 11 درصد رسید.

میزان خرابی آیفون

در بازار اندروید باید سامسونگ، ال جی و موتورولا را بدترین برندها از نظر قابلیت اطمینان دانست. به عنوان نمونه پرچمداران سال 2016 سامسونگ یعنی گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج به ترتیب دارای نرخ خرابی 9 و 8 درصد هستند. پرچمدار قدیمی این شرکت یعنی گلکسی اس 5 را نیز باید یکی از بدترین محصولات از نظر میزان خرابی عنوان کرد، به طوری که نرخ خرابی آن در مجموع 5 درصد عنوان شده است.

به نظر می‌رسد شاهد فصل جدیدی از رقابت میان اندروید و آی او اس هستیم. سیستم عامل موبایل گوگل رفته رفته خود را به آی او اس رسانده و حتی در برخی زمینه‌ها از آن عبور کرده است. در چند سال گذشته علاوه بر میزان خرابی دستگاه‌ها، نرخ کرش کردن اپلیکیشن‌ها نیز در آی او اس نسبت به اندروید افزایش پیدا کرده است. همچنین در مدت زمان اخیر، تعداد کاربران آی او اس که از مشکلات جی پی اس و افزایش بیش از حد دمای دستگاه رنج می‌برند از کاربران اندروید بیشتر شده است.

البته رقابت میان این دو پلتفرم موبایل هنوز تمام نشده است. عملکرد دوربین و قدرت سیگنال تلفن همراه دو زمینه‌ای هستند که همچنان آیفون در آن‌ها برتری دارد. در 3 ماهه نخست سال 2017 حدود 3 درصد از کاربران از عدم کارکرد صحیح دوربین گوشی موبایل اندرویدی خود گلگی داشتند. از نظر مشکلات اتصالات شبکه موبایل، نرخ خرابی دستگاه‌های اندرویدی در همین دوره زمانی به حدود 6 درصد می‌رسد. همچنان از نظر کاربران میزان خرابی 50 درصد بسیار زیاد است و گوشی‌سازان باید دستگاه‌های با قابلیت اطمینان بیشتری بسازند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. چرا چرت وپرت میگین اخه پس آیفون عقب افتاده خوبه برو برو که قطعات اپل رو سامسونگ میسازه و اگه عقده ایی هایی مثل شما از اپل خرید نکنن شرکتشو باید گل بگیره
    سامسونگ کبیر غول تکنولوژیه و همیشه و همیشه تندیس و جوایز دریافت میکنه و بهترین میشه حالا ام که صفحه نمایش S7 بهترین صفحه نمایش شد تو 2016 و S8 بهترین صفحه نمایش 2017 هه رکورد دار سامسونگه بدترین برند آیفونه نه سامسونگ

  2. من اغلب از گوشیم برای هات اسپات کردن اینترنت استفاده میکنم و معمولا در سفر هستم
    حدود 4-5 ماه یه گوشی هوای mate ام یکسره در حال هات اسپات بود! بدون مشکلی
    ولی آیفونم بعد دو ماه تحمل این قضیه چیپ وافای سوزوند
    الانم چند ماهیه با هات اسپات گلسی یانگ قدیمی میام اینترنت بی مشکل و راحت