پردازنده Core i9

اینتل پردازنده Core i9 را معرفی کرد ؛ محصولات جدید خانواده Core X

پردازنده Core i9 را باید جدیدترین و قدرتمندترین سی پی یو اینتل تا به امروز دانست که با قیمتی نجومی و در کنار دیگر محصولات خانواده Core X معرفی شده است.

همانطور که از مدت‌ها قبل انتظار می‌رفت، شرکت اینتل نسل جدید پردازنده‌های خانواده Core X را در نمایشگاه کامپیوتکس 2017 معرفی کرد. در این محصولات پردازنده‌هایی قدرتمندتر از نسخه‌های Core i5 و Core i7 کنونی موجود در بازار دیده می‌شود. به عنوان مهمترین محصول جدید عرضه شده از Core X اینتل، باید به پردازنده Core i9 اشاره کرد که به عنوان یک سری جدید از این خانواده شناخته می‌شود.

این پردازنده‌ها در پایین‌ترین حد دارای 4 هسته هستند که در نهایت و با رسیدن به پردازنده Core i9 به 18 هسته می‌رسند. پردازنده اینتل Core i9 دارای 36 رشته پردازشی بوده و باید آن را قوی‌ترین پردازنده دسکتاپ تا به امروز دانست که به قیمت هزار و نهصد و نود و نه دلار به فروش خواهد رسید. این پردازنده جدید اینتل نخستین محصولی است که در دسکتاپ‌ها قابلیت عملکرد ترافلاپ را عرضه می‌کند. به لطف این سرعت بسیار بالا پردازنده قادر است تا یک تریلیون عمل را در هر ثانیه انجام دهد.

پردازنده Core i9

محصولات جدید خانواده Core X با پردازنده Core i5-7640X آغاز می‌شوند. این محصول 4 هسته‌ای بوده و در کل 4 رشته دارد و کاربران می‌توانند آن را به قیمت 242 دلار خریداری کنند. محصولات جدید عرضه شده از سری Core i7 متفاوت هستند. به عنوان پایین‌ترین مدل آن‌ها باید به یک پردازنده‌ای 4 هسته‌ای متشکل از 8 رشته با قیمت 339 دلار اشاره کرد. بهترین محصول این سری دارای 10 هسته و 20 رشته بوده و به قیمت 599 دلار به فروش خواهد رسید.

قیمت بالاترین مدل پردازنده Core i9 دو هزار دلار است

سری Core i9 نیز شامل چند محصول متنوع است.  مدل 12 هسته‌ای و دارای 24 رشته آن دارای قیمت 999 دلار و مدل 16 هسته‌ای و دارای 32 رشته آن دارای قیمت 1699 دلار است. پردازنده i5-7640X و i7-7740X و دو مدل دیگر بر اساس معماری کیبی لیک ایکس (Kaby Lake X) ساخته شده‌اند، در حالی که مابقی محصولات بر اساس معماری توسعه یافته اما یک نسخه قدیمی‌تر اسکای لیک ایکس (Skylake X) بنا شده‌اند.

پردازنده Core i9

این چیپست‌ها به لطف مجهز شدن به تکنولوژی Turbo Boost Max 3.0 شرکت اینتل، در مقایسه با محصولات پیشین، حین انجام عملیات‌ها درگیرکننده چند هسته تا 10 درصد و حین پردازش عملیات‌های تک هسته‌ای تا 15 درصد عملکرد بهتری دارند. این پردازنده‌ها توسط چیپست مادربورد X299 جدید اینتل پشتیبانی خواهند شد. به عنوان مشتریان هدف محصولات جدید سری Core i5 و Core i7 و مخصوصا سری تازه معرفی شده C i9 باید به گیمرهای حرفه‌ای اشاره کرد. کاربرد دیگر آن‌ها تحلیل و پردازش محتواهای سنگین واقعیت مجازی خواهد بود.

اینتل همچنین در مورد جانشین معماری Kaby Lake نیز صحبت کرد. این معماری Coffee Lake نام داشته و در مقایسه با نسل پیشین تا 30 درصد عملکرد بهتری خواهد داشت. این شرکت هنوز درباره زمان عرضه محصولات جدید مخصوصا پردازنده Core i9 اظهار نظری نکرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مقاله مفیدی بود!
    درج قیمت پردازنده, ها, هم کاره مثبتی بود, ?
    باتشکر از نویسنده