مک او اس High Sierra 10.13

مک او اس High Sierra 10.13 ، نسخه جدید سیستم عامل دسکتاپی اپل رونمایی شد

امروز و در نطق اصلی کنفرانس سالانه توسعه دهندگان اپل (WWDC 2017) ، اهالی کوپرتینویی از تازه‌ترین نسخه سیستم عامل دسکتاپی خود، مک او اس High Sierra 10.13 رونمایی کردند.

نسخه اصلی سیستم عامل مک او اس با نسخه 10.13 ، یک نرم افزار جدید همراه با ویژگی‌هایی جدید است که در اصل با هدف بهبود عملکرد تجهیزات زیر بدنه کامپیوترهای مک ارائه شده است. کریگ فدریگی (Craig Federighi) نایب رئیس ارشد بخش مهندی نرم افزار اپل با حضور بر روی سن کنفرانس WWDC 2017 در مورد این نسخه مک او اس، ویژگی‌های جدید و همچنین نام آن سخن گفت. نسخه جدید این سیستم عامل “High Sierra” نام گرفته است.

مک او اس High Sierra 10.13

بخشهای بهبودیافته در مک او اس High Sierra 10.13

نخستین بهبود بزرگ این سیستم عامل به اپلیکیشن سافاری تعلق دارد. با توجه به بنچمارک‌های گرفته شده از این مرورگر، سافاری اینک سریعترین مرورگر جهان نام خواهد گرفت. آن همچنین شامل مسدودکننده پخش خودکار نیز خواهد بود تا وب سایت‌ها نتوانند به صورت خودکار به پخش ویدیو بدون درخواست کاربران بپردازند. کاربران به لطف این نسخه می‌توانند تنها در صورت دلخواه خود به پخش ویدیوها از روی سایت ها بپردازند.

سافاری (Safari) در مک او اس High Sierra 10.13 همچنین شامل یک ردیاب هوشمند پیشگیرنده است. این بدان معناست که وب سایت‌ها نمی‌توانند انتقال شما به وب سایت دیگری را ردیابی کنند. هرچند آن تبلیغات را مسدود نمی‌کند، اما به طور کلی حریم شخصی کاربران را بیش از پیش حفظ خواهد کرد.

برنامه ایمیل (Mail) در نسخه جدید مک اینک از قابلیت Split View پشتیبانی می‌کند و جستجوها در قالب Spotlight را به ارمغان آورده است.

دیگر بخش بهبودیافته اپلیکیشن تصاویر (Photos) است. این برنامه یک نوار دائمی و البته جانبی جدید و یک ترتیب بنده از طریق زمان، تاریخ، نام و غیره عکس‌هایتان را دریافت کرده است. کاربران به صورت خودکار این قابلیت را در دستگاه‌های خود خواهند داشت. در اینجا ابزارهای ویرایش جدید نیز نظیر “Curves” برای تنظیم لحن تابش نور وجود دارد. اگر شما قصد داشته باشید به ابزار ویرایشی دیگری نقل مکان کنید، تغییرات به صورت خودکار در داخل کتابخانه تصاویر ذخیره خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*