اسپیکر هوشمند هوم پاد اپل

اسپیکر هوشمند هوم پاد اپل (Apple HomePod) معرفی شد

اپل اسپیکر هوشمند هوم پاد را معرفی کرد. اسپیکر HomePod دارای قیمت مناسبی بوده و امکانات ، قابلیت ها و ویژگی‌ های منحصربه‌فردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این محصول را با نام اسپیکر سیری نیز می‌شناسند.

اگرچه در کنفرانس WWDC 2017 بیشتر منتظر شنیدن اخبار مرتبط با دنیای نرم افزار هستیم، اما اپل این رویداد را غنیمت شمرد و اسپیکر هوم پاد را نیز معرفی کرد. شایعات مربوط به این محصول، که با عنوان اسپیکر سیری نیز شناخته می‌شود، از مدت‌ها قبل شنیده می‌شد. اکنون که آمازون و گوگل مدتی است با ارائه اسپیکرهای هوشمند مجهز به دستیارهای صوتی خود، بخش قابل توجهی از بازار را در اختیار گرفته‌اند، اپل باید با معرفی یک بلندگی قدرت گرفته از دستیار هوشمند اختصاصی خود در برابر آن‌ها قد علم کند.

فیل شیلر (Phil Schiller) به عنوان معاون ارشد رییس بخش بازاریابی اپل در سراسر جهان، پیش از همه به کیفیت فوق‌العاده بالای اسپیکر هوشمند هوم پاد اشاره کرد. به گفته وی، استفاده از این اسپیکر با وجود حرفه‌ای بودن آن سراسر شادی است و کاربران از قابلیت‌های هوشمندانه آن بهره خواهند برد. وی در ادامه گفت در حال حاضر نمی‌توان هیچ زمان مشخصی برای عرضه اسپیکر هوشمند قدرت گرفته از اپل سیری تعیین کرد و فقط می‌‌توان گفت این محصول تا انتهای سال جاری عرضه خواهد شد.

اسپیکر هوشمند هوم پاد اپل

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، این اسپیکر ظاهری شبیه به مک پرو داشته و فقط کمی از آن کوچکتر است. قد این دستگاه حدود 18 سانتی‌متر بوده و توسط یک پارچه توری محافظت می‌شود. از مزایای استفاده از این پارچه، افزایش خواص آکوستیک صدا است. در پایین اسپیکر آرایه‌ای از فرم پرتو دیده می‌شود که با استفاده از آن و به کمک کنترل‌های مستقیم، صدا از درون اسپیکر به بیرون آن هدایت می‌شود. به عنوان یکی از قابلیت‌های مهم دستگاه باید به تجزیه اعوجاج اشاره کرد که به افزایش کیفیت صدا کمک می‌کند.

مغز متفکر اسپیکر هوشمند هوم پاد

این اسپیکر از یک چیپست اپل A8 قدرت می‌گیرد که سبب وجود قابلیت‌‎هایی همچون مدل‌سازی آکوستیک لحظه‌ای، لغو اکو چند کاناله و دیگر ویژگی‌ها می‌شود. به لطف وجود قابلیت آگاهی از فضا، اسپیکر مکانی که در آن قرار می‌گیرد را تشخیص داده و فضای اطراف خود را تحلیل می‌کند. در ادامه، موسیقی با توجه به فضای اسپیکر پخش می‌شود. یکی دیگر از قابلیت‌های این محصول به پیدا کردن موسیقی مربوط بوده و موسیقی‌شناس نام دارد. برای استفاده از آن باید مشترک سرویس اپل موزیک باشید.

دستیار هوشمند سیری

اسپیکر هوشمند هوم پاد اپل می‌تواند فایل موسیقی را به طور مستقیم از سرویس فضای ابری دریافت و پخش کند. در میانه‌های دستگاه شش میکروفون دیده می‌شوند که برای دریافت فرمان‌های صوتی کاربرد دارند. دستیار هوشمند سیری برای هوم پاد سفارشی‌سازی شده و سوالات بیشتری در حوزه موسیقی را درک می‌کند.

به عنوان نمونه‌ای از فرمان‌های صوتی پشتیبانی شده در آن باید به «یک چیز جدید پخش کن» (Play Something New)، «چه کسی این آهنگ را خوانده است؟» (Who Is Singing On This Track) و یا حتی درخواست پخش پنج موزیک برتر یکی از ماه‌های سال جاری و یا سال‌های گذشته اشاره کرد. نحوه تفسیر درخواست کاربر توسط هوم پاد فوق‌العاده است. مزیت اصلی اسپیکر هوشمند اپل این است که حتی حین پخش موسیقی نیز می‌توان از هر جای منزل دستورات صوتی خود را صادر کرد.

اسپیکر هوشمند هوم پاد اپل

این محصول از طریق سیری با پیام‌ها کار کرده و پادکست‌ها را برای کاربر پخش می‌کند. آگاهی از اخبار، اطلاع از وضعیت آب و هوا و همچنین دریافت نتایج مسابقات ورزشی، تعیین ساعت هشدار و کنترل وضعیت ترافیک از دیگر قابلیت‌های آن هستند. این اسپیکر جزو معدود دستگاه‌هایی است که اکنون از پلتفرم هوم کیت پشتیبانی می‌کند. با استفاده از آن، دستیار سیری می‌تواند از طریق اسپیکر هوشمند، دیگر وسایل هوشمند کاربرا را کنترل کند.

یکی از بخش‌های مورد توجه اپل حفظ حریم خصوصی است. به عنوان نمونه، ارسال فرمان صوتی «هی سیری» تنها دستگاه را فعال کرده و یک آیدی سیری ناشناس را به صورت رمزنگاری شده به اپل ارسال می‌کند تا به این وسیله اطلاعات لازم اختیار اسپیکر قرار داده شوند. قیمت اسپیکر هوم پاد در زمان عرضه آن 349 دلار خواهد بود و انتظار می‌رود تا ارسال نخستین محصولات به آذر ماه امسال موکول شود. این محصول در دو رنگ سفید و خاکستری موجود خواهد بود. اسپیکر هوشمند هوم پاد ابتدا در ایالات متحده آمریکا، انگلستان و سپس استرالیا عرضه شده و سپس به دیگر نقاط دنیا ارسال خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*