بررسی دوربین هواوی نوا 2 پلاس ؛ سنسورهای دوگانه با قابلیت زوم اپتیکال

بررسی دوربین هواوی نوا 2 پلاس ؛ سنسورهای دوگانه با قابلیت زوم اپتیکال

دوربین هواوی نوا 2 پلاس (Huawei Nova 2 Plus) نیز مشابه دیگر قسمت‌های این گوشی هوشمند میان رده، قابلیت‌هایی فراتر از رقبای هم سطح خود دارد و در این مطلب قصد داریم این دوربین دوگانه را به طور اختصاصی در گجت نیوز بررسی کنیم.

در شرایطی که حتی تعدادی از برترین پرچمداران اندرویدی بازار از دوربین دوگانه برخوردار نیستند، هواوی تصمیم گرفته است که برای مدل پلاس نسل جدید خانواده‌ی دیوایس‌های نوا خود، دوربینی دوگانه در نظر بگیرد. دوربین هواوی نوا 2 پلاس از دو سنسور ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی برخوردار است که همین موضوع سبب می‌شود قابلیت‌های متنوعی در اختیار کاربران قرار بگیرد.

سنسور ۱۲ مگاپیکسلی این دوربین از یک لنز واید برخوردار است و برای تصویربرداری در حالت استاندارد از آن استفاده می‌شود. این سنسور از اف استاپ ۱.۸ بهره می‌برد که به لطف این حد از گشودگی دریچه‌ی دیافگرام، قادر است سطح نوردهی را ارتقا دهد تا در مواقعی که نور محیطی به میزان کافی وجود ندارد، کیفیت تصاویر ثبت شده افزایش یابد.

اما بخش دوم دوربین دوگانه هواوی نوا 2 پلاس از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی تشکیل شده است. این سنسور تله فوتو وظیفه‌ی فراهم کردن امکان استفاده از تمام قابلیت‌های هیجان‌انگیز دوربین این گوشی هوشمند را دارد و هنگام ثبت تصاویر پرتره با افکت بوکه، استفاده از زوم اپتیکال و ثبت تصاویر با قابلیت تغییر فوکوس بعد از عکاسی، به کار شما خواهد آمد.

با دوربین هواوی نوا 2 پلاس بدون افت کیفیت زوم کنید!

یکی از ویژگی‌های هیجان‌انگیز دوربین مدل پلاس نوا 2 این است که شما می‌توانید بدون اینکه افتی در کیفیت به وجود بیاید، بر روی سوژه‌ی مورد نظر خود زوم کنید. دوربین‌‌های اکثر گوشی های هوشمند به سبب اینکه از فاصله‌ی کانونی ثابتی برخوردار هستند، هنگام زوم کردن، این کار را به شکل دیجیتالی انجام می‌دهند و در واقع از طریق جلوه‌های نرم افزاری، عملیات بزرگنمایی را شبیه‌سازی می‌کنند؛ زوم دیجیتال به این شکل باعث می‌شود که افت فاحشی در کیفیت تصاویر ثبت شده به وجود بیاید.

اما دوربین هواوی نوا 2 پلاس به سبب برخورداری از دو لنز جداگانه، می‌تواند زوم اپتیکال تا دو مرحله را در اختیار کاربران قرار دهد. در این حالت و به کمک ثبت تصویر متفاوتی توسط لنز تله فوتو و ترکیب آن با تصویر معمولی، تصویری که در نهایت ذخیره می‌شود، هیچگونه افت کیفیتی را در خود نخواهد داشت و کاربر می‌تواند با خیال راحت بر روی سوژه‌ی خود زوم کند.

با حالت پرتره از عزیزان خود عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید

از مهمترین مزیت‌های دوگانه بودن دوربین گوشی هواوی نوا 2 پلاس این است که کاربر می‌تواند هنگام عکاسی از دوستان و عزیزان خود، حالت پرتره را فعال کند تا تصویر نهایی به تصاویری که هنگام عکاسی با دوربین‌های حرفه‌ای دی اس ال آر به دست می‌آید، نزدیک‌ باشد. هنگامی که حالت پرتره را از بالای صفحه فعال می‌کنید، دوربین با تشخیص چهره‌ی فرد، آن را به صورت سه بعدی پردازش می‌کند و از طریق الگوریتم‌های مخصوص، مناسب‌ترین تنظیمات برای ثبت آن چهره به زیبا‌ترین و طبیعی‌ترین شکل را فعال می‌کند.

بررسی دوربین هواوی نوا 2 پلاس ؛ سنسورهای دوگانه با قابلیت زوم اپتیکال

در این حالت سوژه به شکل برجسته دیده می‌شود و با مات شدن پس زمینه، حالتی مشابه افکت بوکه در عکس نهایی ایجاد می‌شود. چیپست کایرین ۶۵۹ که توسط کمپانی زیر‌مجموعه‌ی هواوی توسعه یافته است، به لطف برخورداری از هشت هسته‌ی پردازشی، کمک شایانی به بهبود جزئیات تصویر می‌کند و قطعا کاربرانی که عکس‌های زیادی از دوستان و اعضای خانواده‌ی خود می‌گیرند، بسیار از آن لذت خواهند برد.

قابلیت‌های نرم افزاری دوربین نوا 2 پلاس را بشناسید

هواوی رابط کاربری جذابی را برای دوربین هواوی نوا 2 پلاس در نظر گرفته که به طور کلی از سه صفحه تشکیل شده است. این سه بخش به شکل افقی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و با کشیدن صفحه به سمت چپ و راست، می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

در صفحه‌ی مرکزی، نمای اصلی دوربین در وسط صفحه و گزینه‌هایی نظیر فعال‌سازی حالت پرتره، فلش و جا‌به‌جا شدن بین دوربین‌های جلو و عقب نیز در منوی بالایی دیده می‌شوند. طراحان تلاش کرده‌اند که علی‌رغم امکان دسترسی به تمام گزینه‌های مورد نیاز هنگام عکاسی، نمای اصلی شلوغ نشود و کاربر بتواند تصویر نهایی را مشاهده کند. با کشیدن این صفحه به سمت راست، منوی انتخاب حالت‌های تصویربرداری باز می‌شود و در آن می‌توانید حالت‌های مختلفی را فعال کنید که هرکدام را در زیر توضیح می‌دهیم:

  • حالت Photo: عکاسی معمولی با تنظیمات اتوماتیک قابل تغییر
  • حالت Pro Photo: عکاسی حرفه‌ای با تنظیمات کاملا دستی قابل تغییر
  • حالت HDR: بهبود رنگ‌ها، سایه‌ها و جلوه‌های نوری تصویر
  • حالت Night Shot: عکاسی در محیط‌های تاریک و زیر نور ماه
  • حالت Light Painting: مخصوص عکاسی از نورهای در حال حرکت نظیر چراغ خودروها
  • حالت Slow-mo: تصویربرداری در حالت صحنه آهسته
  • حالت Panorama: عکاسی ۳۶۰ درجه مناسب تصاویر دسته جمعی با کادر باز
  • حالت Video: فیلمبرداری (امکان تعویض بین فیلمبرداری و عکاسی در صفحه اصلی نیز وجود دارد)
  • حالت Pro Video: فیلمبرداری حرفه‌ای با تنظیمات دستی قابل تغییر
  • حالت Time-lapse: فیلمبرداری با سرعت بالا به صورت تایم لپس
  • حالت Filter: تصویربرداری با ۹ فیلتر رنگی و جلوه‌های نوری مختلف
  • حالت Watermark: امکان درج تاریخ، ساعت، وضعیت آب و هوا، لوکیشن و استیکر فانتزی بر روی عکس
  • حالت Audio Note: امکان ضبط یک پیام صوتی بر روی عکس
  • حالت Good Food: حالت مخصوص عکاسی از خوراکی‌ها با رنگ‌های زنده‌تر و پرحجم‌تر (باید جداگانه دانلود شود)

با فعال شدن هرکدام از این حالت‌ها، تگ نام آنها به همراه یک علامت ضربدر بر روی صفحه قرار می‌گیرد که همواره می‌توانید با لمس کردن این ضربدر، به حالت عکاسی معمولی برگردید. البته اگر هنگامی که بر روی صفحه‌ی اصلی هستید، صفحه را به سمت چپ بکشید، وارد منوی تنظیمات دوربین می‌شوید که در این صفحه می‌توانید رزولوشن تصاویر (به همراه نسبت تصویر)، امکان تگ‌گذاری جغرافیایی، صدای شاتر، تایمر دوربین، عملکرد دکمه‌های تغییر ولوم صدا هنگام عکاسی، وایت بالانس (تعادل رنگ سفید در تصویر)، ایزو (میزان حساسیت به نور)، فعال کردن حالت عکاسی با فرمت RAW و تغییراتی نظیر میزان رنگ‌دهی، کنتراست و روشنایی تصویر را کنترل کنید؛ لازم است بدانید که برخی از این تنظیمات تنها در حالتی که عکاسی Pro را فعال کرده باشید، قابل ویرایش هستند.

برای زیباتر کردن تصاویر نیز از طریق بخش ادیت می‌توانید آنها را ویرایش کنید و از طریق گزینه‌هایی نظیر برش عکس، اعمال فیلترهای رنگی و نوری، چرخاندن تصویر، محو کردن (Blur)، افزودن واترمارک، نقاشی و طراحی کردن بر روی عکس، افزودن بافت‌های موزاییکی، رنگی کردن و یا حذف رنگ قسمت خاصی از تصویر، تغییر کنتراست، رنگ‌دهی، اصلاح سایه‌ها، شدت سایه‌روشن‌ها، شفافیت و روشنایی، تصویر نهایی را به سلیقه‌ی خود نزدیک‌تر کنید.

حتی بعد از عکاسی هم می‌توانید فوکوس تصویر را تغییر دهید!

احتمالا بارها برایتان پیش آمده است که بعد از ثبت یک تصویر، متوجه شده‌اید که فوکوس دوربین بر روی نقطه‌ی اشتباهی بوده است و شما نتوانسته‌اید تصویر شفافی از قسمت مورد نظرتان به دست بیاورید. اما به لطف قابلیت تغییر فوکوس تصاویر در دوربین هواوی نوا 2 پلاس، این مشکل را  برای همیشه فراموش خواهید کرد.

با فعال کردن حالت پرتره می‌توانید از سوژه‌ی مورد نظر خود عکس بگیرید و بعدا با مراجعه به گالری و لمس کردن آیکون دیافراگم، فوکوس را در هر قسمتی که می‌خواهید، فعال کنید تا آن قسمت شفاف شود و بخش‌های دیگر تصویر حالتی مات به خود بگیرند. به خصوص هنگام عکاسی از اشخاص، این قابلیت می‌توانید امکان ساخت تصاویر هنری جذابی به شما بدهد؛ علاوه بر تغییر فوکوس، می‌توانید میزان گشودگی دیافراگم را نیز تغییر دهید تا میزان مات بودن پس زمینه تغییر کند.

با فعال کردن تنظیمات دستی، حرفه‌ای عکاسی کنید

بررسی دوربین هواوی نوا 2 پلاس ؛ سنسورهای دوگانه با قابلیت زوم اپتیکال

شاید این امکان که بتوان تنظیمات دوربین گوشی های موبایل را به طور دستی انجام داد، در گذشته‌های دور به یک رویا شبیه بود، اما حالا به لطف حالت عکاسی حرفه‌ای در دوربین هواوی نوا 2 پلاس می‌توانید تمام تنظیمات را خودتان انجام دهید. قطعا حالت اتوماتیک برای اکثر کاربران مناسب است و به آنها کمک می‌کند بدون دانش فنی عکاسی، بهترین نتیجه را به دست بیاورند، اما اگر یک عکاس حرفه‌ای هستید، احتمالا علاقه دارید خودتان دست به آچار بشوید!

در نوا 2 پلاس شما می‌توانید حالت عکاسی حرفه‌ای را فعال کنید و تمام تنظیمات اصلی دوربین از جمله سرعت شاتر، میزان گشودگی دیافراگم و میزان حساسیت به نور (ایزو) را تغییر دهید. این حالت درست مشابه دوربین‌های حرفه‌ای، این امکان را به کاربر می‌دهد که دقیقا همان شرایطی که برای عکاسی از سوژه‌ی مورد نظر خود به آن نیاز دارند را ایجاد کنند.

گالری تصاویر دوربین هواوی نوا 2 پلاس

قطعا در کنار تمام توضیحات بالا، مشاهده‌ی نمونه‌ تصاویر ثبت شده توسط دوربین گوشی جدید هواوی می‌تواند دید بهتری نسبت به قابلیت‌های این دیوایس به شما بدهد؛ بنابراین از شما کاربران عزیزان گجت نیوز دعوت می‌کنیم که گالری تصاویر دوربین هواوی نوا 2 پلاس را تماشا کنید:

در مجموع به جرات می‌توان گفت که هواوی نوا 2 پلاس یکی از بهترین تجربه‌های عکاسی با موبایل را برایتان به وجود خواهد آورد و با امکانات نرم افزاری متنوع و قابلیت‌های سخت افزاری کاملی که این دوربین دوگانه در اختیارتان می‌گذارد، می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن، ماندگارترین لحظه‌های زندگی خود را ثبت نمایید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. سلام من این گوشی رو تازه خریداری کردم ولی موقع زوم میکنم تصویر خیلی بی کیفیت میشه و حالت نویز یا همان برفکی زیادی پیدا میکند حتی با یه گوشی ساده زومش مقایسه کردم خیلی مال من بی کیفیت تر میشه با زوم دلیلش چی میتونه باشه؟
    اصلا کیفیتش از گوشی j5 سامسونگ پایینتره

  2. سلام. چرا دوربین گوشیم در حالت عادی فوکوس نمیشه
    موقعی که دوربین باز میشه همینجوری تصویر ماته

  3. سلام من این گوشی رو تازه خریداری کردم ولی موقع زوم میکنم تصویر خیلی بی کیفیت میشه و حالت نویز یا همان برفکی زیادی پیدا میکند حتی با یه گوشی ساده زومش مقایسه کردم خیلی مال من بی کیفیت تر میشه با زوم دلیلش چی میتونه باشه؟

  4. اوه چه جالب
    من چرا سامسونگ خریدم??