قطر دیافراگم هواوی میت 10

قطر دیافراگم هواوی میت 10 احتمالا شبیه دوربین ال جی وی 30 خواهد بود

قطر دیافراگم هواوی میت 10 (Huawei Mate 10) به همراه ویژگی‌های دیگر دوربین، مشخصات سخت‌افزار و تاریخ عرضه این گوشی در شایعه‌ای مورد بررسی قرار گرفته است.

چند روزی است که شایعات پیرامون ویژگی‌های گوشی هوشمند هواوی میت 10 (Huawei Mate 10) به بیشترین حد خود رسیده‌اند و در همین راستا اخیرا اعلام شده که هواوی (Huawei) می‌خواهد سه مدل از گوشی‌های میت 10 را روانه بازار کند.

این گزارش جدید که منبع اصلی‌اش به وب‌سایت ونچربیت و لو‌دهنده معروف ایوان بلس بازمی‌گردد، ادعا می‌کند که یکی از گوشی‌ های میت 10 با نام رمز Blanc قرار است از تراشه Kirin 970 که هواوی اخیرا آن را معرفی کرد استفاده کند. این منبع اعلام کرده که گوشی یاد شده از نمایشگری 5.99 اینچی IPS LCD استفاده می‌کند که ضمن دارا بودن نسبت تصویر 18:9، رزولوشنی معادل 1440X2880 را به نمایش می‌گذارد. نکته دیگری که باید گفت این است که طبق شایعات، این گوشی قرار است «تقریبا» هیچ حاشیه‌ای نداشته باشد. این مدل از هواوی میت 10 با 6 گیگابایت رم عرضه می‌شود و طرفداران می‌توانند به دلخواه از حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایت بهره ببرند. پوسته EMUI 6.0، اندروید 8 اوریو و یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی از دیگر ویژگی‌های این گوشی به شمار می‌آیند.

جالب‌ترین موضوع مرتبط به این شایعه این است که ایوان بلس گفته گوشی Blanc قرار است دارای دوربینی دوگانه (یکی 20 و دیگری 12 مگاپیکسل) باشد؛ شنیده‌ها حاکی از آن هستند که قطر دیافراگم هواوی میت 10 قرار است f/1.6 باشد. تا این لحظه تنها گوشی که چنین قطر دیافراگمی دارد، پرچمدار LG (یعنی ال جی وی 30) است و قطر دیافراگم هواوی میت 10 می‌تواند آن را تبدیل به دومین گوشی با این دیافراگم کند.

گوشی یاد شده قرار است در دسامبر امسال (بازه زمانی بین 10 آذر تا 10 دی) به فروش برسد و به احتمال قوی نام رسمی آن، هواوی میت 10 پرو خواهد بود.

علاوه بر مطالب یاد شده که شاید مهم‌ترین آن‌ها قطر دیافراگم هواوی میت 10 باشد، بلس گفته که هم اکنون مشخصات مربوط به گوشی دیگری از سری میت 10 را نیز در اختیار دارد؛ طبق اظهارات وی این گوشی به نام رمز Alps شناخته می‌شود و نمایشگری کوچک‌تر (5.88 اینچ) خواهد داشت که این نمایشگر قرار است از نوع IPS LCD باشد و رزولوشن 2560×1440 را به نمایش بگذارد. البته این گوشی قرار است همان پردازنده، همان ظرفیت باتری و همان دوربین گوشی Blanc را داشته باشد. با این حال Alps میزان رم کمتری خواهد داشت (4 گیگابایت) و فقط در یک مدل 64 گیگابایتی عرضه خواهد شد. بلس گمان می‌کند که گوشی Alps قرار است از سوی هواوی، میت 10 لایت نام بگیرد.

همان‌طور که در ابتدای مطلب گفتیم، بلس ادعا کرده گوشی‌های میت 10 قرار است سه عدد باشند. سومین گوشی با نام رمز Marcel شناخته می‌شود و هیچ‌گونه جزئیاتی در مورد سخت‌افزار آن در دسترس نیست. با این حال بلس معتقد است مشخصات این گوشی قرار است چیزی بین Blanc و Alps باشد. او می‌گوید که دو گوشی Marcel و Alps هر دو قرار است در ماه اکتبر (9 مهر تا 9 آبان) روانه بازار شوند.

ال جی وی 30 تنها گوشی با دیافراگم f/1.6 است و قطر دیافراگم هواوی میت 10 می‌تواند آن را در کنار این گوشی قرار دهد؛ این یعنی تصویربرداری در میت 10 قرار است کاری بسیار لذت‌بخش باشد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*