بخش موبایل اچ تی سی

گوگل بخش موبایل اچ تی سی را به مبلغ 1.1 میلیارد دلار می‌خرد

منابع رسمی از قصد خرید بخش موبایل اچ تی سی توسط شرکت گوگل طی قراردادی به ارزش 1.1 میلیارد دلار به منظور تولید گوشی های سری پیکسل خبر دادند.

بر این اساس، برخی کارکنان مشخص اچ تی سی که پیش‌تر بسیاری از آنها در توسعه گوشی های پیکسل با گوگل همکاری دارند، به این شرکت ملحق خواهند شد. به علاوه، گوگل نیز به صورت غیر انحصاری به حقوق معنوی اچ تی سی دسترسی پیدا خواهد کرد. در نتیجه آمریکایی‌ها می‌توانند از پتنت‌ها و طراحی‌های اچ تی سی برای محصولات خود استفاده کنند.

ریک اوسترلو (Rick Osterloh)، نایب رییس بخش سخت افزار گوگل، در این مورد این‌گونه اعلام کرد:

اچ تی سی یکی از شرکای قدیمی گوگل بوده و برخی از زیباترین و نفیس‌ترین تلفن های هوشمند بازار را طراحی کرده است. ما هیجان‌زده هستیم و نمی‌توانیم بابت خوش‌آمد گویی به اعضای تیم اچ تی سی که به منظور توسعه محصولات آینده و افزایش نوآوری‌های بخش سخت افزار مصرفی به گوگل ملحق می‌شوند، صبر کنیم.

این معامله به اچ تی سی و پرچمدار جدید این شرکت که هم‌اکنون در حال توسعه است، کمک بسزایی خواهد کرد. به علاوه، تایوانی‌ها می‌توانند فعالیت‌های خود در توسعه پلتفرم VIVE VR و سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و اینترنت اشیا را گسترش دهند.

از طرفی، خرید بخش موبایل اچ تی سی ، تعهد گوگل به گوشی های سری پیکسل را نشان داده و به آنها در توسعه و تقویت این محصولات کمک خواهد کرد. همچنین قرارداد گوگل و اچ تی سی این شرکت آمریکایی را به یک هاب تکنولوژی جدید یعنی کشور تایوان معرفی می‌کند.

فعلا این قرارداد 1.1 میلیارد دلاری در انتظار تایید سازمان‌های نظارتی بوده و انتظار می‌رود تا اوایل سال 2018 میلادی نهایی شود.

این معامله را می‌توان گامی بزرگ برای گوگل به منظور تقویت بخش سخت افزار و نخستین گام محکم برای اچ تی سی برای ورود به سال 2018 در نظر گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اینهم یک دلیل محکم بر اثبات HTC U 11