مقایسه نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس

مقایسه نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس و گلکسی نوت 8

دوربین آیفون 8 پلاس در بیشتر مراجع تخصصی امتیازهای بالایی دریافت کرده است. در این مطلب به مقایسه نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس و گلکسی نوت 8 می‌پردازیم.

پرچمداران سامسونگ طی چند سال اخیر، همواره از نظر کیفیت عکس‌های ثبت شده توسط دوربین خود در صدر جدول قرار داشتند. به عنوان نمونه می‌توان به گلکسی اس 7 و گلکسی اس 8 اشاره کرد که در بیشتر بررسی‌های تخصصی، در بخش عکاسی رتبه بهتری از سایر رقبا داشتند. اما اکنون اپل با معرفی آیفون 8 پلاس، بهترین دوربین گوشی موبایل را به دنیا تقدیم کرده است

برخلاف شایعات، اپل در هیچ یک از سه گوشی موبایل جدید خود رزولوشن دوربین اصلی را از 12 مگاپیکسل بالاتر نبرد تا آن‌ها از نظر وضوح تصویر همانند محصولات سال 2016 باقی بمانند. اما به نظر می‌رسد شرکت سازنده به طور ویژه بر روی سایر قابلیت‌های این دوربین‌ها کار کرده است.

مقایسه نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس

با مشاهده نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس که توسط یک عکاس حرفه‌ای ثبت و منتشر شدند، در بهت و حیرت فرو رفتیم، چرا که کیفیت و جزییات عکس‌ها بی‌نظیر بودند.

پرچمدار کنونی سامسونگ گلکسی نوت 8 است، به همین دلیل به مقایسه آن با دوربین آیفون 8 پلاس می‌پردازیم. از طرفی دیگر برخلاف گلکسی اس 8، پرچمدار سال 2017 سری Note برای اولین مرتبه به یک دوربین دوگانه مجهز شده است. به همین دلیل مقایسه آن با آیفون دارای دوربین دوگانه جدید، منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

مقایسه نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس و گلکسی نوت 8 از یک منظر دیگر نیز بسیار جذاب است. اگرچه روش‌های مختلفی برای پیاده‌سازی دوربین دوگانه وجود دارد، اما راهکار سامسونگ و اپل یکسان است و در هر دو محصول شاهد به کار رفتن یک سنسور عادی در کنار یک سنسور تله فوتو هستیم که مهمترین قابلیت آن امکان بزرگنمایی اپتیکال تا دو برابر بدون کاهش کیفیت است. عکس‌های آیفون سال 2017 در سمت چپ و عکس‌های پرچمدار جدید سامسونگ در سمت راست قرار دارند.

در منظره زیر، دوربین آیفون 8 پلاس تصویری به مراتب روشن‌تر و زنده‌تر در مقایسه با گلکسی نوت 8 ثبت کرده است.

مقایسه نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس

اما عکس زیر با استفاده از سنسور تله فوتو این دو گوشی موبایل ثبت شده است. اگرچه کنتراست بین بخش‌های روشن‌تر و تاریک‌تر، در نمونه عکس دوربین گلکسی نوت 8 از نظر تکنیکی بهتر است، اما این تصویر همچنان مثل عکس دوربین آیفون 8 پلاس سرحال و زنده نیست و در کل تاریک به نظر می‌رسد.

مقایسه نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس

بزرگنمایی 100 درصدی بر روی هر دو عکس نشان داد کنتراست نمونه ثبت شده توسط دوربین پرچمدار سامسونگ، آن هم در شرایط ابری و نبود نور مستقیم، بهتر است. به همین دلیل کمی در آن جزییات بیشتری وجود دارد. با این حال روشن و زنده بوده عکس دوربین آیفون 8 پلاس به حدی است که باز هم آن را ترجیح می‌دهیم.

مقایسه نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس

از منظره زیر نیز با استفاده از بزرگنمایی 2 برابری دوربین هر دو گوشی موبایل عکس‌هایی گرفته شد. در این شرایط که برخلاف منظره بالا نور مستقیم آفتاب وجود دارد، قضیه کمی متفاوت شده و تقریبا میزان جزییات مشابهی در هر دو تصویر دیده می‌شود. با این حال ساختمان سمت راست، در عکس گلکسی نوت 8 سفید به نظر می‌رسد و دوربین آیفون 8 پلاس خیلی بهتر توانسته رنگ واقعی آن را ثبت کند.

مقایسه نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس

باز هم در مقایسه نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس و گلکسی نوت 8 به تاریک بودن عکس‌های محصول سامسونگ پی می‌بریم. با این حال پرچمدار سری Note از لحاظ ثبت جزییات، رنگ‌ها و کنتراست درخت‌ها بهتر عمل کرده است. در حالی که در تصویر آیفون جدید، درخت‌ها مثل یک بلوک بی‌حال و رنگ و رو رفته از همان سایه سبز به نظر می‌رسند. اما آسمان ابری در تصویر محصول اپل خیلی بهتر به تصویر کشیده شده و همانند نمونه عکس‌های بالا، زنده‌تر از تصویر رقیب خود است.

مقایسه نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس

در زمان وجود نور طبیعی خورشید، آیفون 8 پلاس عکس‌های گرم‌تری ثبت می‌کند که از نظر رنگ‌ها غنی‌تر بوده و به واقعیت نزدیک‌تر هستند. اما در عکس‌ نوت 8 یک ته مایه آبی رنگ به چشم می‌آید که باز هم سبب می‌شود رنگ‌ها کمی بی‌حال به نظر برسند.

مقایسه نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس

مقایسه نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس و گلکسی نوت 8 در این منظره نیز نتایج جالبی دارد. در عکس دوربین محصول سامسونگ، آسمان تبدیل به یک صفحه یک‌دست سفید شده است، در حالی که گوشی جدید اپل ابرها را همراه با جزییات کافی ثبت کرده است. از نظر ثبت جزییات، در اینجا آیفون از همه نظر عملکرد بهتری دارد.

مقایسه نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس

در این منظره که نور آفتاب وجود دارد، میزان ثبت جزییات توسط دوربین آیفون 8 پلاس باز هم بیشتر شده است، در حالی که عکس‌های نوت 8 همچنان کمی مایل به سفید به نظر می‌رسند. گوشی اپل از نظر نحوه تفکیک سایه و نور بهتر عمل کرده است.

مقایسه نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس

در این منظره که باز هم نور آفتاب وجود داشته و خبری از ابر نیست، با مقایسه نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس و گلکسی نوت 8 به برتری نسبی برادر میانی آیفون‌های سال 2017 پی می‌بریم.

مقایسه نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس

در عکس زیر، آیفون از نظر نحوه ثبت رنگ‌ها بهتر عمل کرده است. با این حال گلکسی نوت 8 بهتر پس‌زمینه را محو کرده و عکس را حرفه‌ای‌تر کرده است. بخشی از پس‌زمینه محو شده در عکس گوشی اپل، کمی دیجیتالی و غیر طبیعی به نظر می‌رسد.

مقایسه نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس

در هر دو گوشی عکاسی HDR بر روی حالت خودکار قرار داده شده بود. متاسفانه هیچ‌کدام نتوانستند قسمت روشن خیابان را به خوبی از بخش تاریک مجزا کنند.

مقایسه نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس

اما در شرایط نوری ضعیف‌تر در مقایسه با هوای ابری، نوت 8 به مراتب بهتر عمل می‌کند. وقتی نور کافی وجود ندارد، عکس برداری با پرچمدار مجهز به دوربین دوگانه سامسونگ تجربه‌ای بی‌نظیر است.

مقایسه نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس

در این منظره که محیطی سرپوشیده بوده و نور تقریبا کافی از طریق پنجره‌ها می‌تابد، نوت 8 عملکرد بهتری دارد. همانند عکس‌ بالا که آن نیز در محیطی پوشیده ثبت شده بود، تصویر آیفون 8 پلاس تاریک شده است.

مقایسه نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس

اما در حالت عکاسی پرتره، سامسونگ مبتدی به نظر رسیده و کمی نیاز به کار دارد. با مقایسه نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس و گلکسی نوت 8 در حالت عکاسی پرتره به نظر می‌رسد عکس‌های سامسونگ، بعد از ثبت شدن با استفاده از یک نرم افزار ویرایش شده و پس‌زمینه‌ای تار به آن‌ها افزوده شده است.

مقایسه نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس

حین عکاسی پرتره در محیط بیرون، دوربین نوت 8 به مراتب عملکرد بهتری داشته و پس‌زمینه تار عکس، دیگر همانند نمونه بالا مصنوعی به نظر نمی‌رسد. البته حین ثبت عکس با آیفون 8 پلاس نور خورشید بیشتری وجود داشت و شرایط نوری در این دو عکس یکسان نبوده است. با این حال عکس گلکسی نوت 8 طبیعی‌تر به نظر می‌رسد.

مقایسه نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس

در آیفون 8 پلاس چند نوع حالت عکاسی پرتره دیگر نیز وجود دارد، اما در زمان ثبت این عکس‌ها، آن‌ها در حال آزمایش و توسعه بودند. به همین دلیل نتیجه به این اندازه افتضاح شده است!

مقایسه نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس

نتیجه‌گیری

در هوای ابری، گلکسی نوت 8 کنتراست بهتری در عکس‌ها ایجاد می‌کند. اما در حالت کلی نمونه‌های عکس‌های آیفون 8 پلاس بهتر هستند، چرا که روشن‌تر و زنده‌تر به نظر می‌رسند. در حالی که عکس‌های محصول سامسونگ کمی تاریک هستند.

در هوای آفتابی، اختلاف کیفیت عکس‌های آیفون و گوشی گلکسی سامسونگ بیشتر می‌شود. آیفون 8 پلاس رنگ‌ها را طبیعی‌تر ثبت کرده و جزییات بیشتری در عکس‌های آن به چشم می‌آید. اما در عکس‌های نوت 8 ته مایه‌ای آبی رنگ دیده می‌شود. با این حال در شرایط نوری ضعیف‌تر، قدرت بلامنازع دوربین سامسونگ مشخص خواهد شد.

آخرین نکته مهم این است که بعد از معرفی گلکسی اس 7 سامسونگ، هیچ دوربین موبایلی نتوانسته به سرعت فوکوس آن برسد. حتی آیفون 8 پلاس و گلکسی نوت 8 نیز در این زمینه کمی ضعیف‌تر عمل می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. من خودم طرفدار نوت۸ هستم و کاری هم ندارم واقعا کدوم بهتره ولی همه جا واسه مقایسه از یه چیز مشترک با یه زاویه مشخص عکس میگیرن

  2. ۲ تا عکس کامل با هم‌ فرق داره بعد میگن اپل بهتره

  3. واقعا خسته نباشید با این مقایسه اخه این‌چه مقایسه کردنی هست که اکثرا از‌ یک زاویه نیستن خودتوم هم نتیجه گیری کردید پاسخ هم دادید بگید طرفدار ایفون هستم خلاص کاش عکسها از یک زاویه بودن دلم نمی سوخت دمتون گرم با این مقایسه یه نسکافه بخورید خستگیتون در بره?????? از هر زاویه ای شده عکس گرفتن بعدم میگن اپل بهتره

  4. اولاً باید عکس از یک دوربین حرفه ای برای مقایسه بذارن
    ثانیا عکسها باید از یک نما باشن تا بهتر مقایسه کرد
    بنظرم نویسنده از آیفون طرفداری کرده
    افراد متخصص میدونن علت آون حالتی که میگه رنگها مردن بالا بودن ثبت جزئیاته ضمنا باید صبر کرد و دوربین آیفون با گلکسی اس 9 مقایسه کرد که سه ماه دیگر وارد بازار میشه
    متاسفانه اپل نتوانست انتظارات برآورده کند و آیفون 8 از نظر ظاهری تقریبا تفاوتی با حتی آیفون 6 ندارد
    زیبایی آیفون ایکس هم حاصل صفحه سوپر آمولد و بزرگ سامسونگ است
    به همین خاطر سهام اپل در حال سقوط است

    • به نظر من شما از سامسونگ طرفداری نکن همه میدونن عکسای سامسونگ اصلا طبیعی نیست و همش افکته طبیعی ترین حالت ممکنو اپل داره البته الجی وی 30 هم که دیگه همه میدونن چطوره من چیزی نمیگم

      • دوست عزیز معلومه شما داری طرفداری میکنی از اپل…تو همه ی عکسها سامسونگ برتر مطلق هست…دلیل علمی حرفاتون هیچ کجای دنیا پیدا نمیشه

  5. جفتشون خوب بودن

  6. به نظرم مال ایفون 8 بهتره
    اگه این اینجوریه مال آیفون ایکس چجوریه /”

  7. به نظرم یکی هستن.