بررسی مانیتور 27 اینچی ایسوس ASUS Designo MZ27AQ - MZ27AQ: مشخصات و عملکرد

بررسی مانیتور 27 اینچی ایسوس MZ27AQ ؛‌ تلفیقی از زیبایی و کیفیت در دنیای نمایشگرها

در بررسی مانیتور 27 اینچی ایسوس MZ27AQ (سری ASUS Designo MZ27AQ) نمایشگر جدید ایسوس را از نظر طراحی، عملکرد فنی، مشخصات سخت افزاری، امکانات صدا و قابلیت‌های نرم افزاری بررسی ‌می‌کنیم تا ارزش خرید این مانیتور عریض برایمان مشخص شود.

حدودا دو سال پس از عرضه‌ی مانیتور ASUS Designo MX27A که در سال ۲۰۱۵ موفق به کسب جایزه‌ی iF Design Award شد، می‌گذرد و حالا یک بار دیگر نمایشگر جذابی از این سری پیش رویمان قرار دارد. مانیتور 27 اینچی ایسوس MZ27AQ نیز درست مشابه تمام هم‌خانواده‌هایش در سری دیزاینو کمپانی ایسوس، علاوه بر اینکه عملکرد فنی قابل قبولی را مهمان چشم‌هایتان می‌کند، طراحی بسیار زیبایی نیز دارد و با حذف فریم‌های دور نمایشگر، با یکی از کامپکت‌ترین نمایشگرهای ۲۷ اینچی عریض بازار روبه‌رو هستیم.

اگر طراحی ظاهری این غول ۲۷ اینچی در نگاه اول برایتان خیره‌کننده نیست، پس بهتر است این نکته را هم بدانید که در باکس پشتی مانیتور 27 اینچی ایسوس MZ27AQ اسپیکرهای استریوی ۶ واتی قرار داده شده که کمپانی خوش‌نام هارمن کاردن برای ساخت آنها در کنار ایسوس بوده است. اگر اینها باز هم برای جلب توجهتان کافی نیست، باید بدانید که یک ساب ووفر ۵ واتی درون جعبه‌ی این نمایشگر قرار دارد که در پشت صحنه‌ی ساخت آن هم از توان فنی مهندسان هارمن کاردن و قابلیت‌هایی نظیر سونیک مستر ایسوس بهره گرفته شده است!

بنابراین اگر شما کاربران عزیز گجت نیوز فکر می‌کنید که احتمالا این مشخصات جذاب، شما را برای خرید محصول جدید ایسوس وسوسه کرده است، در ادامه با ما همراه باشید تا بررسی مانیتور 27 اینچی ایسوس MZ27AQ را انجام دهیم و امکانات آن را در میدان عمل آزمایش کنیم:

فهرست

با کلیک کردن بر روی هر عنوان می‌توانید به آن بخش از بررسی اختصاصی مانیتور 27 اینچی ایسوس MZ27AQ دسترسی پیدا کنید:

مشخصات فنی مانیتور 27 اینچی ایسوس MZ27AQ

بررسی مانیتور 27 اینچی ایسوس ASUS Designo MZ27AQ - MZ27AQ: مشخصات و عملکرد

کمپانی ایسوس در بحث طراحی گجت‌های الکترونیکی هوشمند پیشرفت بسیار چشمگیری طی سالیان اخیر داشته است و یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که باعث تمایز عملکرد این برند تایوانی از دیگر سازندگان قطعات سخت افزاری می‌شود، در نظر گرفتن سبک‌های الهام گرفته از طبیعت و فرهنگ‌های باستانی در طراحی محصولات است. سری نمایشگرهای Designo ایسوس نیز همگی از طراحی زیبا و مدرنی استفاده شده و پنل این مانیتورها از کمترین حاشیه برخوردارند. در تصاویر داخل بررسی مانیتور 27 اینچی ایسوس MZ27AQ می‌توانید این موضوع را مشاهده کنید و با خواندن مشخصات این نمایشگر عریض در زیر، احتمالا تصمیم خود برای خرید آن را نهایی کنید:

  • ابعاد بدنه (در حالت اتصال به پایه): ۶۱۴ میلی‌متر (۲۴.۲ اینچ) در ۴۳۳ میلی‌متر (۱۷ اینچ)
    ضخامت (در حالت اتصال به پایه): ۲۵۵ میلی‌متر (۸.۹ اینچ)
    ضخامت پنل نمایشگر: ۰.۷ سانتی‌متر
  • وزن (به همراه پایه): ۴.۳ کیلوگرم
  • رنگ‌‌ها: خاکستری تیره (لبه‌ی پایین پنل، پایه و باکس پشت بدنه)
    مشکی (سطح پشتی، ساب ووفر و فریم دور قاب)
  • زاویه‌ی چرخش پایه: از ۲۲ تا منفی ۵ درجه
  • پورت‌ها: ۲ پورت HDMI 1.4، پورت DisplayPort 1.2، ورودی آداپتور، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و پورت مخصوص ساب ووفر
  • اتصالات امنیتی: پورت مخصوص قفل کنزینگتون (Kensington)
    * این قفل درون جعبه وجود ندارد و باید به صورت جداگانه خریداری شود
  • امکانات صدا: ساب ووفر ۵ وات، اسپیکرهای استریوی ۶ وات با بهره‌گیری از فناوری‌های ASUS SonicMaster و Harman Kardon
    پخش صدا در ۴ حالت مخصوص (Gaming mode/Movie mode/Music mode/User mode)
  • محتویات جعبه: نمایشگر ۲۷ اینچی ایسوس مدل Designo MZ27AQ، کابل برق، آداپتور ۶۵ وات (۱۹ ولت، ۳.۴۲ آمپر)، کابل DisplayPort، راهنمای راه‌اندازی سریع، کابل HDMI (تنها در برخی از مدل‌ها)، کارت خدمات پس از فروش و ساب ووفر ایسوس
  • قطر نمایشگر: ۲۷ اینچ عریض (۶۸.۴۷ سانتی‌متر)
    ابعاد پنل نمایشگر: ۵۹۶.۷ میلی‌متر طول در ۳۳۵.۶ میلی‌متر عرض
  • پنل نمایشگر: IPS LED (نمایش ۱۶.۷ میلیون رنگ، سطح مات)
  • رزولوشن نمایشگر: ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل (نسبت تصویر ۱۶:۹)
  • حداکثر زاویه‌ی دید: ۱۷۸ درجه
  • حداکثر روشنایی: ۳۵۰ شمع بر متر مربع (شمع بر متر مربع= کاندلا بر متر مربع= نیت)
  • نرخ کنتراست: ۱۰۰۰:۱
    نرخ کنتراست (قابلیت هوشمند ASCR): معادل ۱ :۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰
  • میزان تاخیر نمایشگر: ۵ میلی ثانیه (Gray to Gray)
  • امکانات نمایشگر: قابلیت Trace Free، چهار حالت انتخاب دمای رنگ صفحه، فیلتر نور آبی نمایشگر، پشتیبانی از HDCP، حالت SPLENDID Video در ۸ مود (sRGB/Scenery/Theater/Standard/NightView/Game/Reading/Darkroom)، سه حالت انتخاب رنگ پوست، حالت GamePlus در ۴ مود (Crosshair/Timer/FPS Counter/Display Alignment)، نمایش تصویر با حالت QuickFit در ۴ مود (Letter/A4/B5/Alignment Grid/Photo)، حالت VividPixel و قابلیت EyeCheck
  • توان مصرفی: کمتر از ۵۰ وات (روشنایی ۲۰۰ نیت بدون اتصال به کابل‌های یو اس بی و وسایل صوتی)
    کمتر از ۰.۵ وات (در حالت فعال بودن Power Saving و حالت خاموش بودن نمایشگر)

طراحی و کیفیت ساخت؛ زیبا، فوق باریک و مدرن

بررسی مانیتور 27 اینچی ایسوس ASUS Designo MZ27AQ - MZ27AQ: مشخصات و عملکرد

مانیتور 27 اینچی ایسوس MZ27AQ از آن غول‌پیکرهایی‌ است که در عین ابعاد بزرگ، از ظرافت جالبی برخوردارند. هنگامی که مانیتور را بر روی پایه‌ی دایره‌ای آن نصب می‌کنید، تنها یک کادر مستطیلی بر روی لبه‌ی پایین آن دیده می‌شود و باقی، تنها نمایشگر است! البته اینکه بگوییم سرتاسر پنل نمایشگر از پیکسل تشکیل شده، کمی اغراق است زیرا یک حاشیه‌ی ۸.۴ میلی‌متری برای آن در نظر گرفته شده است؛ البته زمانی که این مانیتور عریض خاموش است، حتی این حاشیه‌ی اندک هم دیده نمی‌شود و یک پنل زیبای یک‌دست مشکی، تنها چیزی‌ست که به چشم می‌آید.

علاوه بر پشت پنل، فریم دور قاب این نمایشگر نیز کاملا مشکی است و هنگامی که از کنار به آن نگاه‌ می‌کنید، ضخامت خیره‌کننده‌ی ۷ میلی‌متری آن که حتی با برخی از تلفن های هوشمند امروزی قابل مقایسه است، به شما اطمینان می‌دهد که طراحان ایسوس تلاش فراوانی برای رسیدن به این محصول به کار گرفته‌اند. در تصویر زیر می‌توانید این ضخامت باورنکردنی را در مقایسه با گوشی آنر ۹ مشاهده کنید:

بررسی مانیتور 27 اینچی ایسوس ASUS Designo MZ27AQ - MZ27AQ: مشخصات و عملکرد

اما پایه‌‌ی دایره‌ای‌شکلی که در تصاویر می‌بینید نیز نقش مهمی در ظاهر مانیتور 27 اینچی ایسوس MZ27AQ ایفا می‌کند و البته هوشمندی طراحان در به‌کارگیری دو نکته‌ی تاثیرگذار، باعث شده است که این استند فلزی و مستحکم، هم‌گونی این مانیتور را از بین نبرد: اول این که رنگ آن مشابه قسمت پایینی فریم مانیتور است و دوم این که نوع اتصال آن باعث می‌شود که بعد از نصب شدن، کاملا در سایه‌ قرار بگیرد و تنها بخشی از نیم‌دایره‌ی جلویی آن توجه کاربر را به خود جلب کند؛ این موضوع به خصوص برای افرادی که به جاری شدن انرژی همگون بین وسایل مختلف اتاق و محل کارشان اهمیت می‌دهند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

استند حلقه‌ای مانیتور 27 اینچی ایسوس MZ27AQ با دقت بسیار بالایی برش‌کاری شده و البته علاوه بر سطح خاکستری آن که جلوه‌ای مات دارد، یک حلقه‌ی آلومینیومی شفاف نیز درون آن به کار رفته است که هماهنگی جالبی با لوگوی براق ایسوس در زیر نمایشگر دارد. شما می‌توانید زمانی که نمایشگر بر روی این استند نصب شده است، زاویه‌ی عمودی آن را از ۲۲ تا منفی ۵ درجه تغییر دهید تا محتوای نمایشگر دقیقا روبه‌روی شما و یا فردی که احتمالا می‌خواهید آن را به او نشان دهید، قرار بگیرد. متاسفانه این تنها تنظیم قابل تغییر پایه است و نمی‌توانید ارتفاع آن را تغییر دهید و یا نمایشگر را بر روی استند بچرخانید؛ هرچند که زاویه‌ی دید ۱۷۸ درجه‌ای باعث می‌شود افرادی که در کنار شما قرار گرفته‌اند، به راحتی بتوانند از زوایای جانبی نیز به محتوای مانیتور نگاه کنند و تا حدی، محدودیت نچرخیدن استند چندان به چشم نیاید.

حالا بهتر است نگاهی نیز به پشت این پنل بیاندازیم. در پشت این مانیتور عریض، لوگوی ایسوس دیده می‌شود و البته طراحی دو‌تکه‌ای برای آن در نظر گرفته شده است که بورد‌های سخت افزاری درون باکس پایین آن قرار گرفته‌اند و و اسپیکرهای استریوی ۶ واتی نیز در زیر آن قابل لمس هستند. تمام پورت‌های ورودی و خروجی مانیتور 27 اینچی ایسوس MZ27AQ درون یک کادر فر روفته بر روی این قسمت خاکستری دیده می‌شوند. پورت مخصوص قفل کنزینگتون نیز زیر این پورت‌ها قرار گرفته است. تنها دکمه‌ی کنترل‌کننده‌ی این مانیتور نیز در سمت چپ این قسمت دیده می‌شود که از طریق آن علاوه بر روشن و خاموش کردن دستگاه، می‌توان برای نمایش منو، تغییر ولوم صدا و جا‌به‌جا شدن بین بخش‌های مختلف منو استفاده کرد؛ البته شاید اگر قسمتی نیز برای مرتب کردن و یا پوشاندن کابل‌ها بر روی پنل پشتی در نظر گرفته می‌شد، رضایت ما از طراحی این قسمت بیشتر می‌شد.

به غیر از لوگوی ایسوس، لوگوی کمپانی هارمن کاردن هم در پشت و هم در کادر زیر نمایشگر تکرار شده است تا نشان دهد این برند آمریکایی در ساخت یکی از مهمترین بخش‌های این نمایشگر زیبا، یعنی امکانات صوتی آن، نقش مهمی داشته است. ساب ووفر مانیتور عریض ایسوس MZ27AQ بدنه‌ای کاملا مشکی دارد و در پشت و جلوی آن، علائم تجاری سونیک مستر و ایسوس دیده می‌شوند. بافت قسمت رویی آن مشابه بدنه‌ی اصلی ساده نیست و حالت مارپیچی دارد که با انعکاس نور به شکل خطوط انتزاعی، جلوه‌ی جذابی به آن می‌دهد. سیم این ساب ووفر نیز که حدود ۲۵ سانتی‌متر درازا دارد، در زیر آن قابل جمع شدن است و هنگامی که درپوش آن را به زیرش متصل می‌کنید، دیگر این سیم به چشم نمی‌آید؛ درپوش ساب ووفر این نمایشگر دارای چهار نقطه از سطح پلاستیک نرم (مشابه همان جنسی که در زیر استند به کار گرفته شده) است که باعث ثابت ماندن آن بر روی سطح می‌شود. در ضمن برای باز و بسته کردن سیم حتما لازم است که درپوش آن را جدا کنید.

در مجموع ایسوس در ساخت این نمایشگر هم مثل خیلی از قطعات سخت افزاری دیگر این کمپانی در طول این چند سال، عملکردی فراتر از نمره‌ی قبولی داشته است و اگر مکانیزم تغییر ارتفاع و چرخش برای پایه‌ نیز به آن اضافه می‌شد، دیگر تقاضایی برای کاربران سخت‌پسند باقی نمی‌ماند.

نرم افزار و رابط کاربری

بررسی مانیتور 27 اینچی ایسوس ASUS Designo MZ27AQ - MZ27AQ: مشخصات و عملکرد

هنگامی که مانیتور را برق متصل و آن را روشن می‌کنید، لوگوی ایسوس تنها موردی است که مشاهده خواهید کرد و کمتر از یک ثانیه‌ی بعد (بسته به اینکه از چه نوع کابلی برای انتقال صدا و تصویر بهره می‌برید)، محتوای مورد نظرتان بر روی صفحه پخش خواهد شد. برای دسترسی به منو کافی است یک بار دیگر دکمه‌ی روشن و خاموش که در پشت دیوایس و نزدیک به لبه‌ی سمت راست قرار گرفته است را فشار دهید. این دکمه حالتی مشابه یک جوی استیک دارد و می‌توانید آن را علاوه بر فشردن قسمت مرکزی، به چهار سمت بالا و پایین و راست و چپ حرکت دهید تا بین بخش‌های مختلف منو جابه‌جا شوید.

حالا منوی اصلی برایتان به نمایش درمی‌آید که ۵ گزینه دارد و شامل تنظیمات اصلی می‌شود. اگر جوی استیک را به سمت چپ حرکت دهید، منو بسته می‌شود. اما اگر آن را به سمت راست حرکت دهید، مانیتور بلافاصله خاموش می‌شود و از آنجا که هیچ تایید و دکمه‌ی دیگری برای این عملکرد وجود ندارد، شاید اوایل کمی برایتان سخت باشد که عادت کنید جوی استیک را به آن سمت حرکت ندهید تا ناگهان نمایشگر خاموش نشود!

برای تغییر ولوم نیز بخش خاصی در نظر گرفته شده و اگر جوی استیک را به سمت بالا حرکت دهید، می‌توانید شدت صدا را از صفر تا ۱۰۰ تغییر دهید. گزینه‌ی آخر نیز همانطور که از نام آن مشخص است، به کاربر اجازه می‌دهد نور آبی صفحه را فیلتر کند تا هنگام کار در محیط‌های تاریک‌تر، محتویات صفحه با توناژ رنگی گرم‌تری به نمایش دربیایند آسیب و فشار کمتری به چشم‌ها وارد شود. این قابلیت که ایسوس حتی آن را به طور تجاری نیز ثبت کرده است، عملکرد بسیار مناسبی دارد و در چهار سطح مختلف که به ترتیب برای جست‌جوی وب، تماشای فیلم و عکس، خواندن و نوشتن متون و اتاق کاملا تاریک مناسب هستند، قابل تنظیم است.

اما مهمترین گزینه در این بخش، گزینه‌ی اول است که در واقع منوی اصلی مانیتور 27 اینچی ایسوس MZ27AQ را باز می‌کند. اگر دکمه‌ی قرار گرفته در مرکز این جوی استیک را فشار دهید، منوی اصلی برایتان باز می‌شود و تقریبا تمام تنظیمات مورد نیاز برای دست‌یابی به تنظیم مورد نظرتان را در آنجا خواهید دید. رابط کاربری این منو کاملا ساده و سرراست است و از طریق دکمه‌های جهت می‌توانید بین ردیف‌های مختلف جابه‌جا شوید و یا آنها را باز و بسته کنید.

اولین گزینه مربوط به قابلیت Splendid ایسوس می‌شود که هشت گزینه برای نمایش تصویر در حالات مختلف دارد و در بخش عملکرد فنی بیشتر به آن خواهیم پرداخت. گزینه‌ی دوم منو مربوط به حذف نور آبی نمایشگر می‌شود که علاوه بر منوی اصلی، در اینجا هم می‌توانید آن را تغییر دهید. گزینه‌ی سوم همانطور که از تصویر آن مشخص است، تنظیمات اصلی تصویر را در بر می‌گیرد و به شما اجازه می‌دهد با تغییر کنتراست، سطح روشنایی، رنگ‌دهی و دمای رنگ‌ها به حالت مد نظر خود دست پیدا کنید؛ گفتنی است که برخی از این تنظیمات تنها با انتخاب حالت‌های مخصوصی در منوی Splendid فعال خواهند شد.

گزینه‌ی بعدی مربوط به قابلیت‌های تصویری این نمایشگر عریض می‌شود و علاوه بر تغییر نسبت تصویر، می‌توانید به گزینه‌های نظیر فعال‌سازی قابلیت Trace Free و Vivid Pixel برای اشباع بیشتر رنگ‌ها دسترسی داشته باشید و آنها را خاموش و روشن کنید.

گزینه‌ی بعدی منوی تنظیمات صدا است که علاوه بر امکان تغییر شدت صدا، می‌توانید حالت‌های مخصوص فناوری AudioWizard را نیز تغییر دهید. دو گزینه‌ی نهایی هم مربوط به انتخاب ورودی تصویر و تنظیمات متفرقه می‌شوند. در بخش انتخاب ورودی اگر چند وسیله‌ی مختلف را از طریق پورت‌های اچ دی ام آی و یا دیپسلی پورت به مانیتور متصل کرده باشید، قادر هستید که انتخاب کنید تصویر کدام‌یک از آنها بر روی صفحه قرار بگیرد؛ از آنجایی که ریموت کنترل جداگانه‌ای برای مانیتور 27 اینچی ایسوس MZ27AQ در نظر گرفته نشده است، تنها از این بخش می‌توانید ورودی تصویر را انتخاب کنید که البته چندان هم روش جالب و سریعی نیست.

آخرین ردیف منو هم مربوط به تنظیمات گزینه‌‌های دیگر این مانیتور می‌شود. با روشن کردن گزینه‌ی اول، صفحه به دو قسمت تقسیم می‌شود تا کاربر تفاوت بین فعال بودن و غیر فعال بودن حالت Splendid و تاثیری که این ویژگی بر روی تصویر می‌گذارد را در عمل مشاهده کند. گزینه‌های دیگری نیز در این بخش وجود دارند که برای فعال‌سازی قابلیت‌های انحصاری و البته تغییر زبان به کا‌ر می‌روند؛ مانیتور 27 اینچی ایسوس MZ27AQ از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند که البته با توجه به این که بخش عظیمی از منو را اسم‌های خاص فناوری‌ها تشکیل می‌دهند، استفاده از زبان فارسی چندان کمکی به کاربران نخواهد کرد.

قابلیت Quick Fit برای تنظیم اتوماتیک ابعاد تصویر در اندازه‌های استاندارد (نظیر A4، A5) نیز در این منو دیده می‌شود و به طور مثال طراحانی که می‌خواهند تصاویر را در اندازه‌‌های استاندارد ۴ در ۶، ۸ در ۱۰ و … بر روی صفحه مشاهده و ویرایش کنند، این قابلیت بسیار برایشان کاربردی خواهد بود. البته در نهایت اگر از تغییرات به وجود آمده راضی نبودید، با انتخاب گزینه‌ی All Reset در آخرین ردیف، می‌توانید تمام تنظیمات نمایشگر را به حالت پیشفرض کارخانه برگردانید.

عملکرد فنی و فناوری‌های نمایشی

بررسی مانیتور 27 اینچی ایسوس ASUS Designo MZ27AQ - MZ27AQ: مشخصات و عملکرد

این مانیتور 27 اینچی ایسوس MZ27AQ دارای رزولوشونی معادل ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است که آنها را با نسبت تصویر ۱۶:۹ به نمایش درمی‌آورد. این رزولوشون باعث می‌شود که حدودا ۷۷ درصد پیکسل‌های بیشتری نسبت به مانیتورهای فول اچ دی بازار پیش روی چشم‌هایتان قرار بگیرد. شفافیت تصویر در این مانیتور جدید بسیار بالاست و با نرخ کنتراس ۱۰۰۰:۱، تصاویر با تفکیک رنگ‌ فوق‌العاده‌ای به نمایش درمی‌آیند.

کمپانی سازنده ادعا می‌کند که این نمایشگر از حداکثر زاویه‌ی دید ۱۷۸ درجه‌ای پشتیبانی می‌کند و در تست‌های ما نیز این موضوع به وضوح مشخص بود. صرف نظر از این که از چه زاویه‌ای از سمت راست و چپ به صفحه‌ی مانیتور نگاه کنید، باز هم همان کیفیت تصویر را مشاهده خواهید کرد و تفاوتی در اشباع رنگ‌ها و یا نمایش متون و خطوط به وجود نمی‌آید. به علاوه اینکه می‌توانید از طریق پایه‌، زاویه‌ی این مانیتور را از ۲۲ تا منفی ۵ درجه نیز تغییر دهید تا مناسب‌ترین حالت نسبت به وضعیت نشستن و میز شما تنظیم شود.

فناوری انحصاری SplendidPlus، قلب مانیتور 27 اینچی ایسوس MZ27AQ را تشکیل می‌دهد. این فناوری هوشمند به طور کاملا خودکار و بسته به حالتی که برای نمایش محتوا انتخاب می‌کنید، اشباع رنگ‌ها، کنتراست و میزان روشنایی را تنظیم می‌کند تا تصاویر شفاف‌تر، زنده‌تر و جذاب‌تری در اختیار کاربر قرار بگیرد. شما با مراجعه به قسمت تنظیمات می‌توانید هشت حالت مختلف که به طور مخصوص برای پخش محتوای استاندارد، گیمینگ، منظره، اتاق تاریک، مطالعه، تماشای فیلم، sRGB و حالت شب آماده شده‌اند را فعال کنید. استفاده از این فناوری تاثیر بسزایی در جزئیات تصویر می‌گذارد و در تصاویر زیر می‌توانید بخشی از تفاوت‌های بین حالت فعال بودن و غیر فعال بودن فناوری SplendidPlus را مشاهده کنید:

از آنجا که گیمرهای حرفه‌ای از جمله کاربران اصلی نمایشگرهای باکیفیت محسوب می‌شوند، مانیتور 27 اینچی ایسوس MZ27AQ نیز از قابلیت‌های ویژه‌ای برای بازی‌بازان بهره‌مند است و سبب به‌کارگیری یک پنل IPS سریع، تنها ۵ میلی ثانیه تاخیر دارد که رقم بسیار مناسبی برای تجربه‌‌ی لذت‌بخشی از گیمینگ محسوب می‌شود. علاوه بر این ویژگی. قابلیت ASUS GamePlus نیز در مانیتور جدید ایسوس قرار داده شده که از سه ابزار کاربردی برخوردار است تا بتواند تجربه‌ی گیمینگ شما را ارتقا دهد.

اولی مخصوص نمایش یک نشانه‌ی دقیق برای بازی‌های تیراندازی است که در چهار حالت مختلف به نمایش درمی‌آید و می‌تواند دقت تیراندازی شما را افزایش دهد. دومی مخصوص نمایش یک تایمر است که در سمت چپ صفحه به نمایش درمی‌آید و به‌خصوص برای استریمرهایی که مدت زمان سپری شده از بازی برایشان اهمیت دارد، کاربردی خواهد بود. ابزار آخر نیز مخصوص نمایش فریم ریت است که به شما نشان می‌دهد بازی با چه وضعیتی در حال اجراست. در ضمن قابلیتی تحت عنوان Display Alignment وجود دارد که برای تنظیم صفحه و محل قرار‌گیری المان‌های مختلف هنگام استفاده از چند مانیتور در کنار هم به کاربر کمک می‌کند؛ ایسوس این ابزارها را با کمک بهترین گیمرهای جهان توسعه داده است تا مخصوصا در تمرینات و جلسات آماده‌سازی، نقش ویژه‌ای در ارتقای مهارت‌های بازی‌بازان ایفا کند.

بررسی مانیتور 27 اینچی ایسوس ASUS Designo MZ27AQ - MZ27AQ: مشخصات و عملکرد

کمپانی سازنده در کنار تمام این قابلیت‌ها، به فکر سلامت کاربران نیز بوده است و چند فناوری ویژه برای از بین بردن اثرات منفی نمایشگرهای رایج بازار در محصول جدید خود قرار داده است. فناوری Ultra Low Blue Light تا حد بسیار بالایی نور آبی نمایشگر را حذف می‌کند تا مخصوصا هنگام کار در محیط‌های تاریک، فشار کمتری به چشم کاربران وارد شود و چشم‌ها در وضعیت آسوده‌تری بتوانند به محتوا و متون نگاه کنند. فناوری Asus Flicker-free یکی دیگر از ویژگی‌های جالب توجه این نمایشگر عریض است که پرش‌ها و تغییرات ناگهانی تصویر را خنثی می‌کند تا از وارد شدن استرس و فشار به چشم‌ها جلوگیری شود.

امکانات و قابلیت‌های صوتی

بررسی مانیتور 27 اینچی ایسوس ASUS Designo MZ27AQ - MZ27AQ: مشخصات و عملکرد

در ابتدا بگوییم که مانیتور 27 اینچی ایسوس MZ27AQ از اسپیکرهای استریوی ۶ واتی بهره می‌برد که شیارهای خروج صدای آنها بر روی لبه‌ی پایینی دستگاه (در سمت راست و چپ لوگوی ایسوس) تعبیه شده و فناوری سونیک مستر ایسوس نیز در آنها به کار گرفته شده است. بنابراین تجربه‌ی شنیداری شما با این محصول، لذت‌بخش‌تر از خیلی از نمایشگرهای بازار خواهد بود. اما اگر این کافی نیست، کمپانی سازنده با یکی از خوش‌نام‌ترین برندهای صنعت موسیقی یعنی هارمن کاردن (Harman Kardon) همکاری کرده است تا عملکرد صوتی این محصول از این هم بالاتر برود.

اگر برند آمریکایی هارمن کاردن را نمی‌شناسید، احتمالا طرفدار دنیای صدا و موسیقی نیستید، اما اگر نام این سازنده‌ی محبوب در ذهنتان وجود دارد، خبر خوب این است که ساخت ساب ووفر مانیتور مدل MZ27AQ ایسوس نیز با همکاری این کمپانی ساخته شده است. در نگاه اول ممکن است فکر کنید که این قطعه به شکل وایرلس عمل می‌کند، اما سیم آن به شکلی ماهرانه در زیر آن پیچیده و جمع می‌شود و بعد از استفاده نیز می‌توانید آن را به همان شکل اول دربیاورید.

توان ۶ واتی برای هرکدام از اسپیکرهای ۲.۱ کاناله‌ی این مانیتور عریض، با توان این ووفر ۶ واتی ترکیب می‌شود تا سطح فوق‌العاده‌ای از جزئیات موسیقیایی به گوش کاربر برسد. تفکیک صدا زمانی که با شدت مناسب همراه می‌شود، دیگر شما را از خرید هرگونه اسپیکر جداگانه‌ای برای مانیتور 27 اینچی ایسوس MZ27AQ بی‌نیاز می‌کند و این خبر خوبی برای افرادی است که قصد صرفه‌جویی در هزینه‌هایشان را دارند.

البته کمپانی سازنده در بحث نرم افزاری نیز این مشخصات جذاب را تکمیل کرده است و فناوری AudioWizard در کنارتان خواهد بود. این قابلیت انحصاری ایسوس که به طور هوشمند عمل می‌کند، جزئیات و شدت صدا را با توجه به نوع محتوا در چهار حالت تماشای فیلم، بازی، پخش موسیقی و حالت مخصوص کاربر تنظیم می‌کند. عملکرد این قابلیت در محصولات جدید ایسوس واقعا ارتقا پیدا کرده است و به خوبی می‌توانید بر روی سرعت آن برای تنظیم اتوماتیک صدا در بهترین حالت حساب باز کنید. شما با مراجعه به بخش تنظیمات صدا در رابط کاربری این مانیتور، می‌توانید حالت‌های مختلف این قابلیت را فعال کنید و از تنظیمات هوشمند آن بهره ببرید؛ گفتنی است که حالت مخصوص کاربر یا همان User Mode، اجازه می‌دهد که تمام ویژگی‌های مختلف فرکانس‌های صوتی را بنا بر سلیقه‌ی خودتان تغییر دهید.

مزایا و معایب

مزایا

  • طراحی بسیار زیبا و مدرن
  • ضخامت فوق‌العاده کم پنل
  • اسپیکرهای استریو و ساب ووفر باکیفیت
  • کیفیت تصویر قابل قبول
  • تنظیمات متنوع و خودکار تصویر و صدا برای کاربری‌های متفاوت

معایب

  • پایه قابلیت چرخش و تغییر ارتفاع ندارد
  • عدم وجود کابل اچ دی ام آی درون جعبه

جمع بندی

بررسی مانیتور 27 اینچی ایسوس ASUS Designo MZ27AQ - MZ27AQ: مشخصات و عملکرد

صرف نظر از اینکه یک گیمر حرفه‌ای هستید، به طراحی گرافیکی مشغولید، فیلم‌ها و سریال‌های زیادی در طول هفته تماشا می‌کنید و یا یک کاربر معمولی هستید که به دنبال یک نمایشگر باکیفیت می‌گردید، مانیتور 27 اینچی ایسوس MZ27AQ به جرات یکی از بهترین نمایشگر ال ای دی بازار است که می‌تواند در لیست خرید شما جای بگیرد. این غول ۲۷ اینچی عریض، علاوه بر طراحی ظاهری زیبا و ضخامت فوق‌العاده کم که فضای کمی اشغال می‌کند و می‌تواند جلوه‌ی مدرنی به منزل و محل کار شما بدهد، در نمایش تصاویر نیز عملکرد جالب توجهی از خود نشان می‌دهد.

سطح روشنایی بسیار بالا، نمایش پرجزئیات و شفاف تصاویر، اشباع رنگ‌ها و افزایش جلوه‌های تصویری در کنار اسپیکرهای استریو و ساب ووفر ساخته شده توسط هارمن کاردن و چندین فناوری انحصاری که به طور هوشمند بهترین تنظیمات ممکن برای نمایش محتوا در حالات مختلف را فراهم می‌کنند، همگی از ویژگی‌هایی هستند که این محصول را در جمع برترین‌های بازار قرار می‌دهند.

در پایان از دفتر ایسوس در ایران که این مانیتور را با فاصله‌ی کوتاهی پس از ورود آن به ایران برای بررسی در اختیار گجت نیوز قرار داد، تشکر می‌کنیم.

امتیاز گجت نیوز

loading…!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*